Tenkte å høre om noen andre har opplevd det samme ang Elixia..
Meldte meg inn i nov., jeg var nyinnflyttet og jeg skulle velge et nytt treningssenter. Ringte for å høre om prøvetime, og joda, prøvetimer var gratis, kunne få en 10-dagers prøveperiode. Når jeg kom dit viste det seg at man måtte melde seg inn for å få dette, men damen forsikret meg om at det bare var å si fra til henne om jeg ikke ønsket å fortsette.
Jeg ville ikke fortsette, og sendte henne sms om dette. Intet svar. Ringte samme dag, innenfor fristen, det var greit, hun skulle slette innmeldingen og jeg skulle få tilbakebetalt de 199 jeg hadde betalt.
Ser ikke noe til de 199. Sender de beskjed via kontaktsidene deres på nett om hvor de 199 kr blir av, ingen respons.
Lille julaften får jeg regning for 2 måneder. Ringer de julaften, resepsjonist sier at det sikkert bare har skjedd en feil, sier kontaktpersonen min skal ringe meg når hun kommer på jobb. Ingen ringer, jeg ringer henne og hun sier at hun har gjort det hun skal med kundeservice for å slette innmelding, men skal kontakte de igjen. Jeg ber om å få bekreftelse på epost når dette er gjort, hun sier hun skal kontakte kunderservise dagen etter, dette var i romjula.
Har ikke hørt noe fra henne og i dag var betalingsfrist for regninga. Ringer selv kundeservice-kontoret; får beskjed om at personen jeg har vært i kontakt med ikke har gjort jobben sin. :mad:
Blir satt over til Elixia Drammen, resepsjonisten sier hun skal ta opp dette med kontaktpersonen min, og hun ber meg om epost-adresse, så de skal gi beskjed.
Sier som sant er at hvis ikke denne personen ordner opp dette, må jeg få snakket med noen over henne i systemet, for nå har jeg gitt opp å tro på denne personens lovnader, og lurer på om dette er en bevisst politikk fra Elixia? De avkrefter jo selvfølgelig dette, men aldri om jeg skal skrive under på noe som helst til Elixia mer..
Nei, det vet jeg ikke. Jeg vet bare at jeg opplevde det samme for noen år tilbake og det føyer seg bare inn i rekken av utrolig mange ubehagelige opplevelser fra Elixia. Det skal sies at det kan være avdelingen jeg har vært uheldig med, men det foregår mye rart synes jeg.
Send et rekommandert brev til daglig leder ved senteret og beskriv problemet. Legg ved kontonummeret ditt og krev pengene tilbakebetalt, som opprinnelig lovet. Deretter setter du deg ned og gir blafen i regningen og eventuelle purringer som måtte komme.
Via Elixia Nordic, hva nå det enn er, har jeg fått mobilnr og epost til daglig leder ihvertfall, og lagt igjen beskjed om at hvis jeg ikke blir slettet I DAG, tipser jeg media om dette, skal skrive en epsot til henne også..
Har direktenr hennes og fullt navn. Hun er selvfølgelig i et møte..
Nå begynner det å gå opp for meg at dette er en bevisst politikk ihvertfall..
Har sendt epost til henne nå da, og fortalt det jeg har skrevet i HI, og at om ikke jeg og regningen blir slettet I DAG, og om hun ikke ringer meg tilbake I DAG, kontakter jeg media og Forbrukerrådet.
Og der ble jeg oppringt av daglig leder, skulle få bekreftelse om at jeg var utmeldt på epost innen en time, pluss at hun skulle følge opp kundeservice i morgen.
Hun sa at hun forstod at jeg opplevde dette som dårlig service, og at det ikke var jeg som hadde gjort noe galt.
Jeg sa at jeg hadde hørt om at flere hadde opplevd dette, og jeg lurte på om det var en bevisst politikk fra Elixia, det var hun jo uenig i, men kunne ikke si hvor eksagt feilien lå, utmeldingen min hadde ihvertfall ikke blitt registrert hos kundeservice.
Aldri i livet om jeg skal ha NOE med Elixia å gjøre mer ihvertfall!
Min erfaring med Elixia er stikk motsatt, men jeg holder til i Dikeveien, Fredrikstad. Vi meldte oss inn, har fått utrolig god oppfølging, og da Hubbien ikke ville være medlem lenger ble han meldt ut uten problem. De spør meg fremdeles (etter 2 år) hvordan det går med Hubbien. Han får også være med meg innimellom som gjest.
Tror vel ikke det har noe med kjeden å gjøre, men mer treningssenteret spesielt.
I går fikk jeg kopi av oppsigelse som skulle bli sendt kundesenteret. Det er to rubrikker som en skal bli krysset av; oppsigelse innen 10 dager, eller oppsigelse når det gjelder 12 mnd binding. Oppsigelse innen 10 dager var korrekt krysset av.
Men så er det to rubrikker som heter "medlemskap gyldig til" og "siste trekk blir", med plass for dag, måned og år.
Og på disse rubrikkene var det tydelig at det opprinnelig var skrevet noe, men på min scannede utgave så det ut som det var blitt prøvd hvisket bort med noe, ev korrekturlakk.
Jeg fattet mistanke om at dette var prøvd "hvisket" vekk bare på min utgave, og at det stod datoer der siste trekk skulle bli på den som ble sendt kundesenter, og de som er ansvarlige for å sende ut regning.
Joda, dette var det daglig leder som hadde gjort, fordi om man sa opp innen 10 dager skal man jo ikke få regning i det hele tatt, og det skal ikke stå når medlemskapet er gyldig til.
Men det neket, som flere ganger har sagt "alt er i orden", hadde da sikkert skrevet at jeg skulle være medlem i ett år. Hvis jeg ikke hadde tatt dette med daglig leder hadde jeg da sikkert fått regning i ett år! :eek:
Begynner seriøst å lure på den politikken som Elixia fører altså; "De som vil melde seg ut innen 10 dager prøver vi å trenere så lenge som mulig, og sende de regninger selv om de sier opp medlemskapet". Tror det må være noe slikt..
Jeg skal få bekreftelse fra daglig leder innen et par dager på at kundesenteret har slettet alt om meg. Etter da skal jeg skrive til de at dette gjør at jeg aldri skal sette mitt navn og mine ben på Elixia igjen, og at jeg vil oppfordre alle jeg kjenner til å gjøre det samme. Makan altså. :mad:
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.