Mannen og jeg var på Arakataka som starten på en helaften i går. Jeg var mildt sagt positivt overrasket over samtlige fem retter, og ikke minst prisen. Servicen var imidlertid omtrent ikke-eksisterende, særlig etter at desserten var fortært. Ikke fikk vi spørsmål om - eller mulighet til - å bestille noe attåt. Vi fikk ikke en gang bedt om regningen, og da vi endelig fikk øyekontakt med en av servitørene glemte hun oss like raskt igjen. Nye ti minutter før vi igjen fikk øyekontakt med en, og fikk bedt om den på nytt. Regningen kom, og så tok det femten minutter før vi fikk betalingsterminalen. Ærlig talt!? Hvordan er det mulig å tape seg på noe så elementært? Er det derfor prisene er så latterlig lave?
Mannen nekter å gå dit igjen, jeg lengter allerede etter en ny snickerskule med popcornis og colasirup. Kan noen være så snill å fortelle meg at dette bare var en dårlig dag for en ellers på alle måter bra restaurant?
Maten var virkelig, virkelig god. Vi fikk forsåvidt mye oppmerksomhet under de første rettene - men vi ankom veldig tidlig. Etterhvert som restauranten fyltes opp ble vi så godt som glemt. Og å måtte be om regningen to ganger? Det er virkelig for dårlig. :skuffet:
Jeg er enig i at det er for dårlig, og det pleier å være en sikker måte å miste tips fra meg på. Men det er jo typisk et svakt punkt for mange restauranter, da. Dere måtte ikke vente for lenge på de siste tre rettene?
Vi ventet ikke for lenge på rettene nei, en av dem kom faktisk litt for raskt synes jeg. Nabobordet ventet imidlertid på en rett mens vi ventet på regningen. I omtrent en halv time altså.
Jeg er veldig skeptisk til en lørdag der igjen. Kanskje en dag midt i uka er bedre? :gruble:
Når maten er så god som der er det virkelig unødvendig at det skal gå nedover synes jeg. Hvor vanskelig kan det være å få inn folk som kan service? Da får de heller sette opp prisene (og lønna?) litt.
Jeg har som sagt aldri opplevd noe sånt der (vel, jeg har opplevd en kelner som var så travel at jeg ikke fikk bestilt dessertvin, og det var jo dumt av ham), så det kan jo være at de bare var underbemannet eller ekstra presset i går av en eller annen grunn. Kjøkkenet er jo fantastisk.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.