Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Ikke svar på e-post fra NAV på nesten ei uke

#1

Ine sa for siden:

Sendte epost til mitt lokale nav-kontor fredag. Jeg ba rett og slett om epostadressen til min saksbehandler. Sendte ny epost onsdag, ingen svar.

Trodde dette var et veldig enkelt spørsmål til de..

Sendte ny i dag. Så at det stod på sidene deres at henvendelser på epost skulle inneholde fullt navn og adresse, i de forrige skrev jeg ikke postadressen min, gjorde det i den jeg sendte i dag.

Spent å se hvor lang tid det tar før de svarer nå.


#2

Stine-mor sa for siden:

Jeg sendte to mail. Første for et år siden, og en purremail lang tid etterpå. Ingen av de er besvart. :himle:


#3

Ine sa for siden:

Såpass ja, må vel ringe de da.


#4

Stine-mor sa for siden:

Det er vel det enkleste, om man vil ha respons.
[font=Comic Sans MS][/font]
Der ble jeg minnet på at jeg må ringe NAV selv i dag. :humre:


#5

Stine-mor sa for siden:

Neh, etter å ha snakket med en, som satte meg over til en annen en, og ingen kunne svare meg og jeg ble anbefalt å ringe mitt lokale NAV-kontor, hvilket jeg hadde gjort, så sendte jeg mail.


#6

Puslingen sa for siden:

Eit lite tips.
Om du har navnet på saksbehandleren, brukes den som mailadresse. Som i [email][email protected][/email].
Det er jo litt verre om du ikkje har navnet på saksbehandleren då. ;)


#7

m^2 sa for siden:

epost til NAV har jeg ingen tro på - har prøvd det noen ganger uten respons, og når jeg da ringer har de aaaaldri hørt om det. Så jeg sender brev, ja :nemlig:
Og får jeg ikke svar ila nogenlunde ok tid, ringer jeg og sjekker at brevet er registert inn. Det er det ikke alltid det er (svimehuer ) så da sender jeg det på nytt.


#8

Maylen sa for siden:

Mail til lokalkontoret har aldri blitt besvart her. :himle:


#9

Stine-mor sa for siden:

Jeg ringte nå og spurte om noe så enkelt som refusjon av rekvisita til sengen til gutten min.
Pga middallergi må vi kjøpe dyre trekk til madrass, dyne og pute. Dette vil koste ca 3000 kr.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg fikk da et svar om grunnstønad (noe som sikkert er greit på sikt, siden sengetøyet skal kokvaskes to ganger i uka), men ingen kunne svare meg på engangssummen jeg lurte på. Hvor mye får jeg refundert. Vanskelig tydeligvis.


#10

Ine sa for siden:

Og om de feks har en å i navnet sitt, er det trolig at det skrives a i epostadressen da, ja?



#12

Serafin sa for siden:

Det er vel 2 år siden jeg sendte en mail jeg ikke har fått svar på. :knegg:


#13

ItsOnlyMe sa for siden:

Når Alle Venter...

Man får sjelden kjapp saksbehandlig eller svar hos NAV. Enkle spørsmål er nemlig ikke enkle å få svar på.


#14

annemede sa for siden:

Jeg har fått relativt kjappe svar på e-postene jeg har sendt.


#15

Morella sa for siden:

Jeg hadde en avtale med min saksbehandler at vi skulle holde kontakten via mail. Jeg sende mailer og hun svarte på de første. Jeg fortsatte å sende mailer, ingen svar. Spurte om jeg fortsatt skulle sende opplysninene via mail, men hørte aldri noe. Så viste det seg at jeg hadde fått ny saksbehandler midt oppi dette, selvsagt uten at jeg hadde fått beskjed om det.
Jeg kunne forstått det om den gamle saksbehandleren min hadde sluttet, men det hadde hun ikke gjort. Hun fikk altså mailene mine, men hverken svarte eller vidresendte mailene til ny saksbehander. :himle: Ikke helt pålitelig.


#16

Puslingen sa for siden:

Det vil eg tru. Det er vel det som er mest normalt, eller? Skader i alle fall ikkje å forsøka. Eg har fått rask respons på mail til min forrige saksbehandler. Denne eg har nå reagerer også raskt, men alt ho gjer er å senda aktuelle skjema i posten. Ho svarer ikkje på mailen frå meg. Så det har hendt eg har purra på ho, berre for å få søknadene i posten seinare på dagen. :rolleyes:


#17

Mams sa for siden:

Når jeg sender mail til Nav så ber jeg alltid om leverings og lesebekreftelse.
(ja, jeg vet at man kan svare nei på de, men de fleste tenker nok ikke på at de kan gjøre det)
Nå er det sjeldent jeg ahr noe med de å gjøre (takk og pris) det er kun hver høst når jeg sender inn opplysningene for å få stønad til barnetilsyn.
Jeg har sendt mail de siste gangene med søknaden som vedlegg.
Har dog aldri fått svar på selve mailen da, men har i allefall fått stønaden.
(og fått leverings og lesebekreftelse)


#18

Che sa for siden:

Jeg skal love deg at ganske mange har mellomnavn - som de aldri bruker, men på fiffig vis har fått med i epostadressen sin.

Det lønner seg garantert å ringe


#19

Joika sa for siden:

De har epost, men de leser den ikke. Zmart!

Jeg har fått gjeldsbrev fra de fordi de ikke klarte lese dokumentasjon som jeg hadde sendt på mail. Men det ordnet seg etter at jeg sendte noen screenshots av utboksen min og en saftlig klage.


#20

Ine sa for siden:

Akkurat som med min da, i et brev jeg fikk av henne stod det fornavn og etternavn, men nå fikk jeg epost fra henne, og sannelig, den bestod av melomnavnet hennes også ja. Her gjør man alt man kan for at det skal bli vanskelig å nå henne ja..

Hun hadde ringt meg på mobilen da jeg var ute, og sendte epost om at hun hadde ringt meg flere ganger, vel bare en gang på mobilen da, men jeg var jo ikke ute etter å snakke med henne nå, men vite epostadressen hennes slik at jeg kan kontakte henne på den måten når jeg vil kontakte henne.

Hvorfor ikke bare svare på den måten man blir kontaktet på; i dette tilfellet epost?


#21

Stine-mor sa for siden:

Mailen jeg sendte i går (til NAV) fikk jeg svar på i går! :eek:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.