På tirsdag fikk jeg en sms fra TeleNor om at det fra 31.03 ikke lenger er mulig å bruke mobilkonto for mobilhandel grunnet overgang til ny løsning, men at jeg fortsatt kunne bruke mobilkonto for lading av kontantkort.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg bruker verken mobilhandel, mobilkonto eller kontantkort, så jeg overså hele meldinga.
[font=Comic Sans MS][/font]
På onsdag fikk jeg problemer med simkortet mitt ifbm en slalåmtur. Jeg fikk orden på det senere på dagen (tok ut og satt inn kortet), og da tikket det inn en ny sms.
"Hei, du har penger på din mobilkonto. Dette må brukes til lading av kontantkort eller utbetales innen 31.03. Sjekk saldo ved å sende SALDO til 2500. For utbetaling send UTBETAL BANK BELØP {kontonr]
Se også telenor.no/mobilhandel"
[font=Comic Sans MS][/font]
Hva i alle dager er dette? :skeptisk:
Imidlertid skal det avsluttes, og du må få overført det du har innestående enten til konto eller til å kjøpe ringetid.
Fra 31.03 er det ikke lenger mulig å bruke mobilkonto med MobilHandel. Du kan bruke MobilHandel til lading av kontantkort som vanlig
Resterende beløp på din mobilkonto må enten brukes til lading av kontantkort eller utbetales til din bankkonto. Ønsker du det resterende beløpet overført til din bankkonto, send UTBETAL BANK (kontonummer for utbetaling, 11 siffer) til 2500. Er du usikker på hvor mye det resterende beløpet er på, send SMS med SALDO til 2500.
Telenor, mener jeg. Ivrig med capsen her. Ingen detaljer på nummervisning, kun Telenor.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg har ikke hatt kontantkort på mange år! Fortsatt skeptisk.
Da sender du dem en e-post. Og spør om de ikke synes det er litt tåpelig å sende ut slike meldinger i en tid der det er så mange advarsler om å oppgi kontonummer etc. pga. angrep mot nettbankene. :værsågod:
Ref. www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/mobilhandel/
"Fra 31.03.11 er det ikke lenger mulig å bruke Mobilkonto med MobilHandel. Du kan bruke MobilHandel til lading av kontantkort som vanlig. Har du utestående beløp på din Mobilkonto, kontakt kundeservice på nummer 09000".
Du har sannsynligvis penger utestående på Mobilkonto hos Telenor. Kontakt kundeservice og få pengene utbetalt. Hilsen Elisa (ansatt i Telenor)
Jøss, hvordan finner dere disse foruminnleggene? Har dere en varsellampe inne på Fornebu som begynner å blinke når noen skriver t-e-l-e-n-o-r, eller sitter det noen og googler konstant?
Kan du, Elisa, hjelpe meg med å få gjort om på det utrolig lite gunstige djuice-abonnementet jeg fikk prakket på meg for et par uker siden også? :blafre: