Vi kjøpte en Isbjørndress på XXL i høst, den vanlige, ikke den med pelskant på hetta. Dressen har kun vært brukt i skikkelig vintervær med snø og har dermed ikke vært utsatt for sand og grus. Den er ikke vasket, og er igrunnen ikke synlig skitten. Jeg ble anbefalt av XXL å sprayimpregnere den før bruk, så det gjorde jeg. Nå trekker den altså vann, nesten overalt. Også på bryst- og magepartiet som jeg ikke anser som de mest slitasjeutsatte områdene. Jeg antar jeg kan sprayimpregnere og forbedre dette litt, men egentlig har jeg lyst å reklamere på dressen.
Må man forvente etter en sesong, eller har jeg grunn til å klage?
Jeg hadde glatt klaget på det, ja. Isbjørn er dyrt og da kan man kreve såpass at de holder en sesong iallefall.
Når dressen i tillegg kun er brukt på snøføre, så kan det jo ikke være slitasje som fører til tapt vanntetthet.
Vil nesten tro du har fått en mandagsutgave, ja...
Det var jo ei som fikk hull på dressen pga en kant/søm som lå og gnisset på Isbjørn dressen sin, hun klagde og fikk ny dress.
(ligger en tråd her inne et sted). Mulig det er best/lettest å sende reklamasjon direkte til Isbjørn of Sweden, med bilder av dressen slik at de også ser at den ikke er nevneverdig slitt...??
Lang versjon: Jeg ringte XXL på lørdag og fikk beskjed om å komme med dressen etter klokka 15 i dag, siden sjefen for tekstil da var på jobb. Og da jeg kom og lempet dagens søkkvåte Isbjørn dress på disken ble hun stående og måpe. Hun hadde aldri sett dress av denne typen så våt. Den var altså klissvåt tvers gjennom, fra armene og ned. Storebror var den våteste av alle i bhg i dag, og hadde til og med måttet skifte underbukse og undertrøye. Det har jeg sjelden vært borti med Reima og Pop. Vel, XXL sa at det ikke var tvil om at dette var reklamasjon, men produsenten måtte godkjenne det pr telefon først. Og siden kontoret var stengt, må jeg komme tilbake i morgen for å få pengene. Bare en formalitet, ikke noe problem i følge XXL.
Litt pes å måtte kjøre den forholdsvis lange veien enda en gang for å få pengene, men hyggelig og imøtekommende tone veier opp, så jeg synes kundeservicen var bra. :jupp:
Jeg har absolutt ikke mistet troen på Isbjörn og hadde egentlig tenkt å kjøpe skallklær i samme merke. Men siden HH er billigere og nå kommer med vannsøyle på 15 000 tester vi ut dette først.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.