Blondie sa for siden:
Storesøster har en bærbar Toshiba, kjøpt i juni 2010. Nå piper den høyt og skingrende uten grunn. Noen som har vært borte i lignende? Hva kan/bør vi gjøre?
< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?
Forum for datasnakk.
Blondie sa for siden:
Storesøster har en bærbar Toshiba, kjøpt i juni 2010. Nå piper den høyt og skingrende uten grunn. Noen som har vært borte i lignende? Hva kan/bør vi gjøre?
Hjertensfryd sa for siden:
Eg hadde ein laptop som gjorde det. Ringte kundeservice og gjekk gjennom ein del ting med dei. Sidan dette skjedde 2 dagar etter at maskina var kjøpt, fekk eg tilslutt beskjed om å gå til butikken og henta meg ei ny.
Så start med kundeservice til maskina og høyr om dei kan hjelpe.
Blondie sa for siden:
Akk ja, det vår det jeg var redd for. Den er kjøpt på Elkjøp, så jeg får stålsette meg.
Hjertensfryd sa for siden:
Kundeservice Toshiba, ikkje elkjøp i så tilfelle.
Blondie sa for siden:
Men jeg må vel innom Elkjøp i første omgang, eller?
Hjertensfryd sa for siden:
Eg ringte ikkje til expert den gongen, men rett til dei som var produsent av maskina. Rekna med å få meir hjelp frå dei enn expert. Og det hadde eg rett i.
Blondie sa for siden:
Lurt! Takk.
Lommelun sa for siden:
Hva er galt med Elkjøp??
Synes dem er veldig greie å forholde seg til fordi dem følger lover og regler til punkt og prikke....
meisje sa for siden:
Jeg fikk ny laptop når min begynnte med det, diagnosen fra IT var kortslutning.
Slettet bruker sa for siden:
:grineler:
Det er mye artig underholdning i deg, det skal du ha.
Blondie sa for siden:
Eh, ok? :haha:
Joika sa for siden:
Her i Oslo så leverer omtrent alle reperasjoner til Info Care, som suger max. De ser knapt på maskinen, er min erfaring. Men man må vente i ukesvis på å få den igjen fra "reperasjon". Det står på papirene at de har gjort en masse, men når man slår den på er ståa tilnærmet den samme. Jeg hadde en sliten HD og en vifte som var gåen og klagde på begge deler. De fiksa HD men ikke vifta den gangen, så måtte levere den på nytt pga vifta. Og enda en gang etter dette, da problemet fortsatt ikke var fikset.
Siste gangen fikk jeg nok av problemene og PCen var da så kokt at den kortsluttet etter kort tids bruk. For å forsikre meg om at reperasjonen faktisk var utført som på papirene (hvor det stod at maskinen var friskmeldt) så startet jeg den opp mens jeg stod i butikken, så jeg slapp å snu i døra hjemme og reise tilbake. Ting var ikke fikset og maskinen kortsluttet etter 2 minutter (tror ikke Info Care hadde giddet teste den engang).
Elkjøp fulgte loven, for de kunne jo reparere samme feil 2 ganger, men når deres egne tabber forårsaket nye feil så ville de jo ha 2 nye forsøk på å fikse dette og. Loven gir de tillatelse til dette, men det er ELENDIG service når kunden må reise frem og tilbake 10 ganger og må ha månder uten PC.
Jeg kjøper aldri av noen som leverer repereasjoner til Info Care igjen.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.