Alle e-postvedlegg jeg åpner legger seg på skrivebordet på min Macbook Pro, og det gjør meg irritert. Noe skal man irritere seg over. Noen som vet hvordan jeg fikser det?
Og hva er kortkommandoen for å vise skrivebordet?
Fingrene mine lever fortsatt et pc-liv.
Her ser du løsningen på mail-vedleggene. Jeg har stilt inn til at de skal i mappen "Nedlastinger". Den har jeg også dratt inn i docken (eller kanskje den lå der som standard, husker ikke).
Mail --> Valg... (øverste linja på skjermen, til venstre)
(forutsetter at du bruker mailprogrammet Mail da)
Takk!
Men jeg bruker Thunderbird og har gått igjennom alle innstillinger uten å finne svaret for nedlastinger. Snodig. Er jo noe herk å ha skrivebordet fullt av ikoner konstant.
Nei, men takk!
Og jammen fikk jeg det ikke til med litt detektivvirksomhet. :flau:
Lagre vedlegg til skrivebord-funksjonen var deaktivert, tilsynelatende. Når jeg endret den til Lagre vedlegg til nedlastinger, funket det. En bekymring mindre i livet. :puh:
Og nå testet jeg det med F11-knappen til skrivebordet. Må holde nede fn-knappen samtidig - den helt nede til venstre. Ellers styrer den bare lyden, F11.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.