Er det noen her som bruker Ustekveikja som strømleverandør og kan fortelle meg hvordan jeg får sendt inn måleravlesning?
I høst byttet jeg til denne netteieren og mottok sms som skulle besvares da måleravlesningen skulle foretas. Etter den første gangen endret jeg telefonnummer og glemte å sende dette til netteieren Jeg mottok nå dermed en strømregning som var stipulert siden jeg ikke mottok sms om avlesningen. Denne regningen var dobbelt så dyr som den burde ha vært. Jeg tok kontakt med de via mail og de kunne korrigere regninga om jeg sendte riktig avlesning til netteieren. (Jeg skrev riktig målerstand i mailen, men de som besvarte denne var visstnok ikke de som skulle ha denne). Det sto derimot ingenting om hvordan jeg får sendt inn riktige tall, og finner ingen info om dette på nettsida deres. :vetikke:
Det er tydelig at jeg ikke har så mye greie på hvordan dette fungerer. :o Det er selvsagt TrønderEnergi som eier nettet, det er de som skal ha avlesninga da? :blond:
Da har jeg sendt mail til TrønderEnergi for å spørre hvordan de vil motta avlesningen. Sto på siden at den kunne sendes via sms, men da jeg trykte på tilhørende link fikk jeg beskjed om at siden ikke lengre eksisterte. Ikke får jeg logget meg inn med kundenr jeg har til de heller. Vel, da svarer de vel over helga håper jeg.
Jeg kontaktet TrønderEnergi som er netteier og der pratet jeg med en fyr som endret måleravlesningen og sa jeg ville få tilsendt en ny regning med nytt og mindre beløp. Regningen ble godt og vel halvert. Jeg mottok regning på AvtaleGiro innen få dager og betalte denne uten å tenke mer over det. I dag derimot mottok jeg purring fra Ustekveikja på den opprinnelige beløpet hvor de lurer på om jeg ikke har glemt å betalt. Nå skjønner jeg jo at det er TrønderEnergi som har tatt seg betalt for strømmen i tillegg til nettleia. Damn! Joda, det er nok på mange måter min egen feil siden jeg ikke tenkte over at den nye regninga kom fra netteieren, det hadde vært så mye frem og tilbake at jeg ville bare få regninga betalt, men jeg synes det er ganske merkelig at de fikk til at DE skulle sende regning for strømmen da de ikke er min strømleverandør. Urk! Og at de ikke på nesten en mnd har oppdaget at det er blitt innbetalt penger fra en kunde de ikke har?
Men du vil vel se på regningen din om Trønder energi har sendt regning på nett og kraft, eller bare nett. Det er jo riktig at Trønder Energi skal ha betalt for nettleie, som både er ett fastbeløp OG for kWh.
Så skal Ustekveikja ha betalt for den strømmen du bruker. Så det er riktig at du vil få regninger fra både TrønderEnergi og Ustekveikja.
Joda, først mottok jeg regning fra TrønderEnergi på nettleie. Så mottok jeg regning fra Ustekveikja på strømmen, men den var estimert siden jeg ikke hadde levert inn tall og da ringte jeg netteier og de skulle korrigere målerstanden og melde dette til strømleverandøren da det er de som gjør dette. Den nye strømregningen med korrigert beløp kom, men ikke fra strømleverandøren som den skulle ha gjort. Den kom i steden fra netteieren, og dette tenkte jeg da ikke over da jeg betalte den. Min feil, men også TrønderEnergi da jeg ikke kan fatte hvorfor de sendte ut regning på strømforbruket da de bare skulle sende strømleverandøren den nye måleravlesningen. Det er det jeg prøver å frem til. ;)
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.