Vi var i Kiel på onsdag, og opplevde begge to at kjøp ikke gikk gjennom. Mannen måtte ene gangen betale med kontanter. Men trakk jo kortet noen ganger først. Jeg prøvde først et kort, som ikke gikk gjennom. Så foretok jeg kjøpet med et annet kort. Spørsmålet er da, de transaksjonene som ikke gikk gjennom, de blir ikke trukket fra konto de også (annet enn muligens reservert, slik jeg har lest i avisene)?
Mulig dumt spørsmål, men hvordan vet de hva som er det kjøpet som gikk gjennom eller ikke? :flau: Det er jo rart at kjøp som ikke går gjennom er trukket fra mange sin konto...
Det er ikke trukket på kontoen, men beløpet er reservert flere ganger.
Det foregår så en clearing etterpå hvor de reserverte beløpene som ikke har gått gjennom blir slettet. Problemet denne gangen tror jeg var at dette normalt skal skje automatisk i løpet av maks 3-4 timer, mens nå får de ikke gjort det for alle før på tirsdag, hvor det så prosesseres om natta til onsdag.
Bankene jobber vel på spreng nå i påsken for å få ryddet opp, så det kan være det allerede er fikset. Og beløpet ble bare reservert, ikke trukket, så pengene er på konto, du har bare ikke tilgang til dem akkurat nå.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.