Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Kontakt med Familiebutikken?

#1

LilleRosin sa for siden:

Noen som har handlet der i løpet av de siste ukene?

Sendte en bestilling i slutten av april, og har ikke fått noe. De svarer ikke på mail. :mumle:

Er det fler som har problemer, eller er det meg det er noe galt med?


#2

Liljekonvall sa for siden:

Jeg sendte inn en bestilling da, men det ble tydeligvis borte underveis. Mener jeg fikk en slags ordrebekreftelse også, men da jeg for en uke siden gikk inn på mine sider, lå det ingen bestilling der.....og da gadd jeg ikke å bestille på nytt, for dette syntes jeg det luktet rot av og orket ikke noe fram og tilbake.

Har du sjekket om din bestilling ligger inne på "Min side" ?


#3

LilleRosin sa for siden:

Uhm, der lå det ikkeno. Jøss. Men de burde da svare likevel.

Får sjekke om kortet er belasta.


#4

Chablis sa for siden:

De bruker å svare raskt på mail tl vanlig hvertfall.
Jeg sendte de en sur mail i går kveld,men den har jeg ikke fått svar på.

Det går an å ringe også eller sende pm i innboksen på facebook.


#5

LilleRosin sa for siden:

Jeg har sendt to blide og en sur. :knegg:

Får ringe på mandag.


#6

Chablis sa for siden:

Før svarte de stort sett samme dag, nå er det jo helg så da tar det vel litt lenger tid.


#7

Che sa for siden:

Jeg har nettopp fått pakke derfra - tok en uke fra jeg bestilte til de sendte ut varen - da kom den til normal tid.


#8

Rug sa for siden:

Jeg bestilte for to uker siden, og har ikke sett noe mer. Jeg er rimelig sikker på at beløpet var reservert, men nå er det ikke trukket noe og jeg har ikke hørt noe mer. Sørens heller, det var ting der jeg hadde behøvd nå.


#9

shute sa for siden:

Mine to bestillinger under salget kom frem med alt bestilt, men det tok en del lengre tid enn det bruker.


#10

Lykketrollet sa for siden:

Jeg har hatt to bestillinger nylig, og begge pakkene kom ganske så kjapt.
Eneste var at det manglet en ting i ene pakken. Ble vel utsolgt underveis i bestillingen.


#11

Pepper Lemon sa for siden:

Jeg har fått en mail om at det er forsinkelser pga salget og massiv pågang.


#12

LilleRosin sa for siden:

Æsj, kortet er ikke trukket, så da det vel vært noe rot.

Dårlig altså, hvem i all verden dobbeltsjekker om kjøpet er gjennomført når man får en ordrebekreftelse?


#13

Liljekonvall sa for siden:

Nei, ikke jeg iallfall :rolleyes:. Men jeg ante ugler i mosen da det ikke ble trukket fra kortet og jeg ikke hørte noe mer. Og jeg mener bestemt at jeg også fikk ordrebekreftelsen

Men bestilte ikke du akkurat rett før eller etter det var noe trøbbel med siden ? For det gjorde jeg, så tydeligvis har de fanget opp bestillingen og sendt ordrebekreftelse for så å bli "lost in space".

Jeg har slettet ordrebekreftelsen min, men om du har din, kan du jo maile den tilbake og spørre hvorfor iall verden de har klart å sende ut den men ikke klærne ?? Jeg ga så blaffen i hele greia, kan fint bestille klær et annet sted.....jeg blir nemlig litt sur av slikt surr :nemlig:

Har du sjekket "min side" da....at det er en reell ordre inne hos butikken ?


#14

Liljekonvall sa for siden:

Jupp, dette er kjente unnskyldninger.....men jeg kjøper ikke den all den tid de har hatt salg tidligere og de burde forvente stor pågang også ved neste salg.

Jeg føler meg nesten litt lurt, når man får tilbud om ditt og datt, også fungerer det bare ikke ;)


#15

Chablis sa for siden:

Du kjøpr ikke at det tar lenger tid når veldig mange sender inn ordrer?
Det er ganske vanlig at ting tar lenger tid da.

Jeg har stort sett fått det jeg har bestilt , det har bare tatt litt lenger tid.


#16

Liljekonvall sa for siden:

Jo, kom ikke helt fram det jeg egentlig mente....selvsagt har jeg forståelse for at det tar litt lenger tid. Men at det skal være så mange forsinkelser og at ting ikke dukker opp eller faller ut av systemet, det synes jeg er dårlig. Har man store salg i butikker, øker man ofte bemanningen av normale grunner for å unngå altfor lange køer. Men at det blir kø, det har jeg forståelse for.
Samme med nettbutikk, man må ta høyde for det enorme antallet av bestillinger som kommer, så da får man heller få inn litt økt bemanning /hjelp da eller.....iallfall om man vil opprettholde servicenivået.

Samme gjelder med mail. De får helt sikkert drøssevis med mail og sikkert ikke flere folk til å besvare. Og vi ser jo bevis på det her hva som skjer, du blir irritert (sender sure mail)....og åpner en tråd med spørsmål om andre har fått kontakt med dem.

Jeg kjenner nå at det er langtfra sikkert jeg gidder å prøve ved neste store salg.


#17

Chablis sa for siden:

Jeg sender mail fordi jeg har fått feil vare jeg, utenom det er jeg strålende fornøyd. Nå ha de også skftet servere or å tåle pågangen når det er salg. Å jeg åpnet tråden fordi det står kontakt med familiebutikken?
At de ikke svarer ihelgene fostår jeg godt, som sagt får jeg svar kjapt faktisk ellers. Har vært endel i kontakt med de. Har også mange ordrer hos de det siste året så da er jeg jo fornøyd med andre ord.
De har forresten inne flere folk også såvidt jeg har forstått på de. At det tar 1 uke før de sender ut varene istedenfor de normale 2-3 dagene synes jeg er greit.


#18

Liljekonvall sa for siden:

Jeg har også vært strålende fornøyd med dem før :nikker:. Og kommer nok til å fortsette å bestille varer, men kommer ikke til å hive meg rundt når det er salg, for alle gangene har det endt om med et eller annet som mangler...og nå siste gangen kom ikke bestillingen med i det hele tatt, til tross for ordrebekreftelse.

På en måte kan jeg forstå at det nok ikke er like enkelt å foreta et salg i en nettbutikk som i en vanlig butikk, fordi det er så uendelig mye mer som skal fungere. Er du i en butikk og har et plagg i hånda, så får du kjøpt det, men er du i en nettbutikk med en vare i handlekurven, så er det ikke sikkert du lander på å få kjøpe den, fordi den muligens forsvant til noen andre sekundet før du la den i handlekurven og systemet ikke fanget opp dette.

Utover det så er jeg vel forsåvidt enig med deg.....bortsett fra at jeg blir litt irritert når ting ikke fungerer som det skal flere ganger....


#19

Chablis sa for siden:

Det er det mest irriterende med nettbutikker synes jeg, kunne ønske de fant en løsning på det.


#20

Liljekonvall sa for siden:

Me too :nemlig:


#21

kokosbolle sa for siden:

Jeg fikk heldigvis alt jeg bestilte, men det tok ganske lang tid.


#22

LilleRosin sa for siden:

Bare så det er sagt - jeg skjønner også at folk tar helgefri. De første mailene ble ikke sendt i helga.


#23

Chablis sa for siden:

Jeg snakket om min mail jeg,ikke din altså.


#24

LilleRosin sa for siden:

Får vel oppdatere.

Forrige søndag kom det en mail med beklagelse. Varene skulle sendes onsdag.

I går kom en mail med ny beklagelse - det meste av det jeg hadde bestilt var utsolgt. Men de spanderer porto på de to artiklene jeg får, og jeg får 50% på hele min neste ordre. Så det er jo en OK kompensasjon da.


#25

Elisabet sa for siden:

Så bra det ordnet seg på en måte, selv om det var veldig dårlig at det tok så lang tid. Jeg har bare positive opplevelser med Familiebutikken og ordrene mine har vært sendt etter 1-2 dager fra dem.


#26

LilleRosin sa for siden:

Jada, jeg har vært fornøyd med dem før. Må ha vært fullstendig kaos der denne gangen.


#27

Liljekonvall sa for siden:

Jeg fikk plutselig mail i går, etter å ha regnet med at ordren min var borte i systemet (pga at den ikke vistes på "min side"). En god del var utsolgt, men de skulle sende resten.
Jeg sendte mail tilbake om at jeg ikke lenger ønsker klærne, siden det hadde tatt så lang tid og siden jeg gikk ut fra at ordren ikke eksisterte og at jeg derfor har kjøpt det jeg trengte allerede.
Det var helt i orden og de beklaget hendelsen og fortalte at det var blitt litt kaotisk i flyttinga.

Så greit nok. Jeg har fått bra service tidligere og klærne har alltid kommet raskt. Så det var nok veldig uheldig å satse på stort salg i nettbutikken samtidig som de skulle flytte. Men jeg kommer til å bestille derfra igjen, men kanskje ikke når det er stort salg og kaotiske tilstander ;)


#28

Chablis sa for siden:

Jeg har også fått beklagelsesmail siden jeg fikk varene noen andre skulle hatt.


#29

Pepper Lemon sa for siden:

Jeg fikk nå beskjed om at korttransaksjonen ikke hadde gått gjennom, og at alle varene jeg hadde bestilt nå var utsolgt. Jeg fikk bekreftelse på korttransaksjonen, så det er jo et mysterium. Men dødskjipt å ha ventet i en måned på klærne, og så viste det seg at de bare hadde kansellert ordren. :mumle: De burde jo sagt fra.


#30

Elisabet sa for siden:

Bankene hadde jo mye problemer for ca. en måned siden. Det er ikke mens det var at dere bestilte da sånn at det kan være der tullet ligger og at Familiebutikken ikke har mottatt betalingene? Dere er jo ikke trukket for noe heller selv om du har fått bekreftelse på kort transaksjonen?


#31

Rug sa for siden:

Merksnodig. Jeg har ikke fått ordrebekreftelse, bare en epost om at jeg var påmeldt nyhetsbrevet. Siden det heller ikke ble trukket noe fra konto, regnet jeg med at ordren var forsvunnet. Nå fikk jeg plutselig hentemelding, varene var sendt med oppkrav i stedet. Fire uker etter bestilling.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.