rine sa for siden:
...det var adjektivet og substantivet. Hvordan ser verbet ut? :undrer: (Uforberedt til en vikartime i norsk II, men regnet med at jeg tok dette på strak arm...:o)
< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?
Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.
rine sa for siden:
...det var adjektivet og substantivet. Hvordan ser verbet ut? :undrer: (Uforberedt til en vikartime i norsk II, men regnet med at jeg tok dette på strak arm...:o)
Toffskij sa for siden:
Det er ikke noe verb.
kokosbolle sa for siden:
å kompetere :nemlig:
Slettet bruker sa for siden:
Joda. Kompetere. Det er et veldig fint verb. Ganske nytt og moderne. Eller ihvertfall nytt.
Slettet bruker sa for siden:
Se der ja - to ingeniører poster likt. Alle vet at sånne som oss ikke er kreative så da er det bevist at kompetere er et verb.
rine sa for siden:
Det ante meg... Utrolig merkelige oppgaver, det er lagt opp til at alle skal ha et svar, tydeligvis. (Har bare fått dem i hånden av en annen lærer og regnet med at nybegynnernorsk var ganske lett...kremt) Men takk!
kokosbolle sa for siden:
:knegg:
Veronal sa for siden:
Å kompetanseheve/-senke er vel det nærmeste?
Toffskij sa for siden:
Mestre?
Skilpadda sa for siden:
Mestre er å ha kompetanse, vil jeg også si - å kompetanseheve (eller lære) er å få kompetanse. Så mestre må være nærmere.
Slettet bruker sa for siden:
:gruble:
Jeg ville sagt beherske. Eller kunne ville jeg vel egentlig sagt, jeg som liker å snakke enkelt. :sparke:
rine sa for siden:
Hvem bryr seg! Timen er over, og jeg brukte min utmerkede kompetanse til å presentere noen andre verb som betyr nesten det samme. Og så sa vi god helg på norsk, polsk, tyrkisk og arabisk og gikk hver til vårt. Koselig klasse. :jupp:
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.