Om dere har vært hos frisør og fått en klipp/farge HvaHarDu dere er misfornøyd med på en eller annen måte, klager dere?
Om ja, tar dere det opp der og da, eller drar dere hjem og kværner på irritasjonen og ender opp med å dra tilbake dagen etterpå for å melde fra om misnøyen?
Jeg aner ikke hvorfor, men jeg har tungt for å klage hos frisøren. Jeg får det ikke til. Og jeg klager med letthet andre steder, som restauranter, klesbutikker, matbutikker etc. Men akkurat med frisører er det kleint. Det er noe med den småpratinga som gjør at jeg føler meg nesten svikefull om jeg klager i etterkant.
Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på om jeg skal klage på dagens traume i frisørstolen.
Jeg endte nemlig opp med i tårer i bilen (jadda, jeg er jo helt tragisk på dette området og det er selvsagt en helt idiotisk ting å grine for, men det var bare så utrolig kjipt) fordi Selveste Surfekidsveisen til Sønnemannen er skamfert vekk.
Jeg sa klart i fra hva jeg var ute etter, jeg sa jeg ville det skulle være god lengde, hun prata om at hun ikke syntes det var noe fint med kort hår på smågutter, jeg sa at vi ville ha surfehår, hun virka veldig som hun skjønte hva jeg mente og hva jeg ville. Så feil kan man ta. Gutten endte opp med Hitler Jugend-sveis. Kortkort. Og jeg sa ingenting.
Jeg bare betalte, ringte opp Rochermannen og grein av hele greia :knegg:
Jeg hadde nok ikke klaget. :veik og konfliktsky: Hadde bare latt være å gå tilbake igjen samme sted, det er ikke noe kult å klippe seg hos folk som nekter å høre etter :nemlig:
Heldigvis vokser håret fort nå på våren og sommeren, så snart er han little surfer boy igjen skal du se :)
Får håpe du har rett, ellers har vi jo alltid extentions :humre:
Boikotten ble forøvrig nedlagt umiddelbart. Jeg setter ikke mine ben hos frisører som så tydelig ikke hører hva kunden sier.
En annen ting jeg tenker på er hvorfor jeg ikke stoppet henne. Jeg satt jo der å tittet på klippinga. Samtidig var jeg så sikker på at hun hadde skjønt opplegget og forstått ønsket og formålet med besøket og at hun hadde En Plan med det hun dreiv på med. Det hadde hun sikkert også, men den var det motsatte av min.
Jeg klager skamløst. Hvis jeg tydelig har forklart hvordan det skal være, og frisøren velger å gjøre noe helt annet, da er det ikke greit,- og jeg klager.
Nextlife: Det burde jeg også gjøre.
Det å gå fra frisøren å være så utrolig misfornøyd er jo det samme som å betale for en vare man ikke har fått, eller som har en mangel.
Jeg klager om det er noe som blir riv ruskende galt, men hva som blir det er jo et definisjonsspørsmål.
Da storebror ble klippet for første gang hadde han "surfehår" nedenfor ørene og var fast bestemt på å bli kort (men jeg sa ikke kort-kort). Hun begynte å klippe, men ikke så innmari mye. So far, so good. Så kom jeg til skade for å si at storebror var forberedt på at hun kanskje skulle bruke barbermaskinen bakerst i nakken. Da var det gjort, frisøren dro til med maskinen langt oppover forbi ørene. Jeg fikk helt sjokk, men skjønte jo at frisøren hadde misforstått da jeg fortalte om det med maskinen. Jaja, gutten ble fin han, og håret vokser ut igjen.
Jeg har klaget på skamfert sønn ja, og vi fikk ny klipp. Jeg nekter å betale over 300 for noe jeg kunne klart bedre selv.
Jeg hadde gått tilbake og klaget. Selv om du ikke får gjort så mye med håret hans nå, så må de ta det til etterretning, at en av frisørene faktisk ikke hører hva kunden sier. Det er ikke veldig god reklame altså. Du bør kreve å få kompensasjon.
Jeg klager til frisøren (haha, som om jeg noen ganger er hos frisøren) - problemet med å klage hos frisøren er jo at skaden allerede er gjort, så det føles litt fånyttes.
tror jeg er blitt straffeklipt av en frisør en gang jeg klagde - hun klipte og lagde dianasveis på meg - vi snakket DEFINITIVT ikke samme språk
Hitlerjugend? hva har du gjort med håret til poden?
Jeg klippet meg for et par mnd siden. Jeg var ikke fornøyd, jeg gikk og dro i det og ordnet og rufset, men det ble ikke bra. Så jeg ringte til frisøren og sa et som det var, at jeg ikke var happy. Jeg fikk komme inn igjen, ble klippet av daglig leder helt gratis og ble kjempefornøyd.
Jeg har også klagd. Jeg farget håret en gang der jeg ikke så før jeg kom ut i dagslyset at de ikke hadde farget etterveksten ordentlig. Jeg var siste kunde før stengetid og skulle reise bort dagen etter, så jeg løp tilbake og dundret på døra til de åpnet, og jeg var så rasende at de farget håret mitt på nytt med en gang. De andre gangene har ikke vært fullt så dramatiske, da, men da har jeg klagd etter noen dager, og da har jeg alltid fått komme tilbake, slik at de har fikset det gratis. Jeg har også klagd på en klipp av sønnen min, hvor de klipte for lite. Da ble de litt sure, faktisk, så jeg gadd ikke bruke den frisørsalongen mer.
Det er noen år siden, men da var jeg skikkelig misfornøyd med klippen. Det skulle stusses litt og dama klipte av mag nesten alt hår jeg hadde.
I tillegg var det skjevt og stygt. Jeg klagde, men fikk beskjed om at det vokste ut igjen :dåne:
Men en venninde av meg klaget og fikk ny klipp og farge.
Har heldigvis aldri opplevd så stor misnøye med klipp at jeg har følt for å klage, men jeg hadde nok gjort det om jeg følte for det. Betaler såpass mye for en klipp, så da forventer jeg å bli fornøyd.
Jo, en gang har jeg opplevd det kom jeg på. Vi var nordpå, og mannen og guttungen var med min far til byen en tur. Der skulle min far klippe seg, og jeg ga beskjed om at de kunne få tatt guttungen også, om de hadde ledig time.
Han kom hjem med en frisyre som helt klart tydet på en frisør av den gamle skolen... Panneluggen klippet rett av, så en rett kant ned mot ørene, en rett kant inn forbi øret, og ja... Rette kanter all over kan man si. Ikke pent i det hele tatt. Jeg vurderte å dra tilbake for klage, men vi skulle reise hjem dagen etter, så jeg gadd ikke. Ikke hadde de betalt all verden heller, så det var ikke mye å hente.
Sønnen farget håret sitt svart, og fikk farge på genseren sin. Frisøren forsikret at det ville gå vekk i vask. Ved neste frisørtime sa jeg fra at flekken ikke hadde gått vekk, tross flere runder med vanish. (Hint hint, her har du mulighet til å tilby litt kompensasjon) Jeg sa også at det var en bomullsgenser (hint hint- har du noen andre vasketips enn vanish?) Hvorpå frisøren svarer "Åååja, var det bomullsgenser, nei da går det jo ikke vekk".
Lærdom 1: hinting funker ikke.
Lærdom 2: bytte frisør.
Jeg klippet meg forrige uke, var ikke fornøyd med luggen. Sa fra der og da, hun justerte sånn jeg ville ha den og det ble veldig fint. Enda bestillingen hun fikk var såpass vag at det ikke var greit å skjønne hva jeg ville ha heller. Hun syntes det var helt greit at vi fikset ettersom vi så hvordan det ble, sa hun.
Jeg må innrømme at jeg sliter litt med å klage, men jeg har da gjort det.
Jeg hadde klipt pannelugg en gang og luggen gikk langt ned i øynene, pluss at det var noe rart med resten også. Klagde, fikk rettet opp frisyren, som ble mye værre etterpå. Byttet frisør etter det.
Var også hos en frisør som satte opp "rettetime" uka etter i tilfelle jeg ikke ble fornøyd. Kjempebra service, men jeg ble ikke fornøyd gang nr to heller, da var det blitt så kort at jeg turte ikke mer.
Jeg har klipt meg samme sted, stort sett hos samme person, i 15 år, så jeg blir aldri veldig misfornøyd. Det hender hun får frie hender - for tida legger jeg føringer, det må være praktisk og lettstelt. Jeg har en verv som skaper litt bry, blir håret for kort rundt den, så står alt håret rett opp. Da sier jeg bare fra neste gang - håret ligger jo pent til jeg vasker det igjen.
Om frisøren hadde klipt håret til sønnen min kort-kort, når jeg hadde spesifisert at det skulle ha litt lengde, så hadde jeg nok sagt fra der og da. (Med mindre jeg blei veldig paff - jeg er vanligvis ikke så tøff når det gjelder sånt.) Pjotten min er bare ett, jeg stusser luggen hans litt selv, ellers sparer vi til litt lengde. Jeg hadde blitt skikkelig forbanna om noen bare klipte ham kort nå. Det vokser ut, det er ikke krise, men jeg liker ikke å bli overkjørt sånn.
Det største problemet i sånne tilfeller er kanskje at man ikke blir hørt, at man blir fratatt medbestemmelsesrett eller at man ikke får det betaler for. Det er ikke noe kult, selv om håret vokser ut aldri så mye.
Det kommer an på. Er det til å leve med, men kanskje ikke helt hva jeg hadde tenkt meg, klager jeg ikke. Er jeg ordentlig misfornøyd er jeg ikke redd for å klage. Og det ender da med at jeg får rettet det opp gratis. Fornøyde kunder kommer tilbake, så sånn sett er det en vinn- vinn situasjon for begge parter.
Jeg har klaga en gang. Fikk ny, gratis klipp, men det var jo samme udugelige dama som måtte ta klippen på nytt og da var jeg bortimot like langt. Ble selvsagt noe bedre, men gøy var det ikke.
Det hadde jo vært fint om jeg har tenkt meg tilbake dit med de hellige lokkene, men det utgår ganske kraftig :humre:
Skaden er jo allerede skjedd. Det eneste de kan gjøre er å klippe den enda kortere og det er helt uaktuellt. Tror jeg bare får leve med skuffelsen å massere og stimulere hodebunnen til raskere hårvekst :knegg:
Søstra mi klaget en gang, men det var jo helt katastrofe. Det var en lærling som klippet skakt. Hun mistet endel mer hår enn planlagt, men det ble i det minste rett til slutt.
Jeg burde ha klaget da vi klippet toern sist. Han har sånn kjempetykt hår, og jeg bruker å si fra om hva som skal til for å klippe sånn hår pent (jeg har sånn hår selv). Gir dem beskjed om at de ikke må gradere, men beholde hele lengder, og heller tynne skikkelig under. Jommen sa jeg smør. Gradert, bolleklipp-ish... i det hele tatt så det ut som han hadde hatt kortkort sveis og latt det vokse fritt 4-5 mnd udressert. Så ikke nyklipt ut i det hele tatt. 400 kr.
To ganger har jeg endt med å gå tilbake til frisørsalongen som klippet datteren min, samme salong men forskjellige frisører. Skjeivt begge gangene. Kommer ikke til å gå der flere ganger nå nei.
Nei. Jeg tenker i grunnen som så at min personlige boikott jo egentlig er klage nok.
Dette er en salong jeg har brukt selv(og jeg legger, som kjent?, mye penger igjen i frisørstolen) og som jeg har anbefalt videre, det kommer jeg ikke til å fortsette med.
Da får du enten sende meg en MMS, ellers så må vi ha playdate snart!
Poden har jo nydelig hår - og banna bein, det vokser raskt ut igjen. og jeg snakker om erfaring Gutten har jo hårete gener og, tross alt. (in a good way, that is)
Er sveisen en nedtur for deg eller ham? Og er det godt håndtverk? Det hadde også spilt inn om jeg skulle klaget på hårklipp av barn.
Personlig syns jeg det er vanskelig å klage på egen klipp. Det har mer ned st jeg ikke stoler på at de greier å rette det opp, og velger da heller å gå til noen andre. Jeg er svært påpasselig med håret mitt, og bruker faste frisører som skjønner hva jeg skal ha.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.