Har et kombiskap som er 4 år gammelt. Her om dagen begynte det å slokne. Dvs, først reagerte jeg på at lyset inni ble stående å kneppe, jeg tok ut kontakten og satte den inn igjen så ble det normalt igjen. Dagen etter virket ikke kjøleskapet. Jeg tok ut kontakten og satte den inn igjen og kjøleskapet startet. Så virket det normalt greit hele uka her før i dag igjen. Nå stanser det. Jeg må dermed ringe i morgen der hvor jeg kjøpte det. Reklamasjonsretten er jo på 5 år. Men så lurer jeg, hvordan vil dette foregå? Jeg antar de vil se på kjøleskapet før de avgjør om det kan repareres eller om det ikke er mulig. Vil jeg i mellomtiden få låne med meg et annet kjøleskap tror dere? Vi kan jo ikke være uten muligheten for å ha matvarer kjølig, da blir det ganske stusselig utvalg matvarer her i huset. Noen som har måttet levere inn kjøleskap og vet hvordan det fungerer i praksis?
Den gangen det var noe galt med stekeovnen vår kom det et serviceindivid hjem til oss. ... og alle gangene oppvaskmaskinen vår har truet med å ta kvelden så har vi også fått besøk. :nemlig:
De kan som oftest ikke komme på dagen nei. Og de kommer stort sett hjem til deg. Litt avhengig av hvor du bor. Du har rett på et låneprodukt om servicen tar over syv dager. Dette iflg loven altså. Kjøleskap lånes ofte ut tidligere. :jupp:
Bloppy: Det er Ariston. Håper virkelig ikke det tar mange dagene, det er jo tross alt helg i mellom også. Rimelig avhengig av kjøleskapet. :( Vel vel, skal ikke sørge før jeg snakker med de i morgen.
Ariston ja. Da har jeg ikke nr i hodet dessverre. Hvor er det du har kjøpt det hen da? Du må ha kvittering og serienr på skapet klart før du ringer de. Kan du ikke opplyse om kjøpsdato og serienr, kan de ikke bestille service for deg.
Kan være greit å huske på om du feks ringer fra jobb.
Serienr står nemlig ikke på kvitteringen.
Hmm... da må jeg lete enda litt mer i papirene mine. Jeg har kvitteringen klar, for jeg kommer til å ringe fra jobb, men da må jeg se etter litt flere papirer. Det er kjøpt på Lefdal, men jeg må kanskje trolig ringe en annen plass? Det husker jeg nå at jeg i alle fall måtte da jeg hadde problemer med vaskemaskinen, jeg fikk vel oppgitt et eller annet servicenummer jeg måtte ringe.
Lefdal kan finne kvitteringen din, og sende til deg på mail. Serienummeret står på skapet ditt et sted. Mest sannsynlig inni døren eller inni en av veggene. Står skrevet på en metall klistrelapp. Er du riktig uheldig står det bak.
Har kvitteringen. ;) Det er to klistrelapper på siden av skapet som inneholder en drøss med tallkombinasjoner, går ut i fra at det er en av disse. En del av en av kombinasjonen står også på kvitteringen foran navnet på skapet, det kan ikke være dette da? Jeg finner i alle fall skapet på nett ved å google dette.
Det som står på kvitteringen og som du har googlet er modell nummeret. Det du må skrive ned er E nummer eller serie nr. Kan stå s/n eller serial number først.
Har sømfart kjøleskapet og finner ingenting med s/n eller serial number foran i alle fall. Men hvorfor i alle dager skal det egentlig være så vanskelig om jeg har modellnummeret? Da vet de jo hvilket skap det er snakk om? :hmm: Takk for all hjelp altså. :ja:
Fikk bestilt service ja, etter å blitt satt over hit og dit. :humre: De hadde dessverre ingen å sende før onsdag da, men jeg har fått lånt meg et annet kjøleskap av min kjære bestefar enn så lenge. :)
Greien med serienummeret er at om de har en viss peiling på hva som er problemet, kan de ta med seg deler ved første besøk og få reparert det med en gang, eller bestille inn deler og ta det med, så det er ikke for å være vanskelig at verksted må ha serienummer. ;)
De skulle ikke behøve serienummeret for det altså. Ingen hvitevarer har samme modellnr. Så det må være en annen grunn til at de fleste ber om det for å få satt opp service. De kan jo bare lese det av når de kommer.
Hm. Det visste jeg ikke. Min erfaring er at om de endrer på noe, endrer de gjerne modellnr og varekoden også. Så fort at selgerene ikke får det med seg.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.