Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Reklamere på kjøleskap

#1

Luvi sa for siden:

Har et kombiskap som er 4 år gammelt. Her om dagen begynte det å slokne. Dvs, først reagerte jeg på at lyset inni ble stående å kneppe, jeg tok ut kontakten og satte den inn igjen så ble det normalt igjen. Dagen etter virket ikke kjøleskapet. Jeg tok ut kontakten og satte den inn igjen og kjøleskapet startet. Så virket det normalt greit hele uka her før i dag igjen. Nå stanser det. Jeg må dermed ringe i morgen der hvor jeg kjøpte det. Reklamasjonsretten er jo på 5 år. Men så lurer jeg, hvordan vil dette foregå? Jeg antar de vil se på kjøleskapet før de avgjør om det kan repareres eller om det ikke er mulig. Vil jeg i mellomtiden få låne med meg et annet kjøleskap tror dere? Vi kan jo ikke være uten muligheten for å ha matvarer kjølig, da blir det ganske stusselig utvalg matvarer her i huset. Noen som har måttet levere inn kjøleskap og vet hvordan det fungerer i praksis?


#2

Veronal sa for siden:

De 2 gangene vi har hatt folk som har sett på kjøleskapet vårt så har de sendt en kjølemekaniker hjem til oss - vi har aldri sendt kjøleskapet vekk.


#3

Luvi sa for siden:

Det virker jo langt mer praktisk enn at jeg må levere det inn, tenkte ikke på det som et alternativ, får ringe de i morgen og høre hva de sier.


#4

Veronal sa for siden:

Den gangen det var noe galt med stekeovnen vår kom det et serviceindivid hjem til oss. ... og alle gangene oppvaskmaskinen vår har truet med å ta kvelden så har vi også fått besøk. :nemlig:


#5

Luvi sa for siden:

Hvor lang tid tok det sånn ca før de kom, snakker vi timer eller dager? Skal reise bort i helga, dårlig planlagt.


#6

Veronal sa for siden:

Det husker jeg ikke, men vi har heller aldri hatt akutte problemer så de har i hvert fall aldri kommet på dagen. :vetikke:


#7

Luvi sa for siden:

Det er vel ikke annet enn å ringe tidlig i morgen og krysse fingrene for at de er i godt humør og kan sende en teknikker asap. :P


#8

Bloppy sa for siden:

De kan som oftest ikke komme på dagen nei. Og de kommer stort sett hjem til deg. Litt avhengig av hvor du bor. Du har rett på et låneprodukt om servicen tar over syv dager. Dette iflg loven altså. Kjøleskap lånes ofte ut tidligere. :jupp:

Hva slags merke er det på det?


#9

Luvi sa for siden:

Bloppy: Det er Ariston. Håper virkelig ikke det tar mange dagene, det er jo tross alt helg i mellom også. Rimelig avhengig av kjøleskapet. :( Vel vel, skal ikke sørge før jeg snakker med de i morgen.


#10

Bloppy sa for siden:

Ariston ja. Da har jeg ikke nr i hodet dessverre. Hvor er det du har kjøpt det hen da? Du må ha kvittering og serienr på skapet klart før du ringer de. Kan du ikke opplyse om kjøpsdato og serienr, kan de ikke bestille service for deg.
Kan være greit å huske på om du feks ringer fra jobb.
Serienr står nemlig ikke på kvitteringen.


#11

Luvi sa for siden:

Hmm... da må jeg lete enda litt mer i papirene mine. Jeg har kvitteringen klar, for jeg kommer til å ringe fra jobb, men da må jeg se etter litt flere papirer. Det er kjøpt på Lefdal, men jeg må kanskje trolig ringe en annen plass? Det husker jeg nå at jeg i alle fall måtte da jeg hadde problemer med vaskemaskinen, jeg fikk vel oppgitt et eller annet servicenummer jeg måtte ringe.


#12

Bloppy sa for siden:

Lefdal kan finne kvitteringen din, og sende til deg på mail. Serienummeret står på skapet ditt et sted. Mest sannsynlig inni døren eller inni en av veggene. Står skrevet på en metall klistrelapp. Er du riktig uheldig står det bak.

Det heter enten serienr eller e nr.


#13

Luvi sa for siden:

Har kvitteringen. ;) Det er to klistrelapper på siden av skapet som inneholder en drøss med tallkombinasjoner, går ut i fra at det er en av disse. En del av en av kombinasjonen står også på kvitteringen foran navnet på skapet, det kan ikke være dette da? Jeg finner i alle fall skapet på nett ved å google dette.


#14

Bloppy sa for siden:

Det som står på kvitteringen og som du har googlet er modell nummeret. Det du må skrive ned er E nummer eller serie nr. Kan stå s/n eller serial number først.


#15

Luvi sa for siden:

Har sømfart kjøleskapet og finner ingenting med s/n eller serial number foran i alle fall. Men hvorfor i alle dager skal det egentlig være så vanskelig om jeg har modellnummeret? Da vet de jo hvilket skap det er snakk om? :hmm: Takk for all hjelp altså. :ja:


#16

Luvi sa for siden:

Haha, og til slutt oppdager jeg plutselig lappen på innsiden av skapet med et nummer som starter med s/n. :lol: Sent på kvelden til meg nå. :knegg:


#17

Bloppy sa for siden:

He he he. Jeg synes og det høres teit ut. De kan jo bare lese av serienr når de kommer liksom. Men neida. De må ha det når man ringer. He he he.


#18

Bloppy sa for siden:

Hvordan gikk det i dag? Fått bestilt service?


#19

Luvi sa for siden:

Fikk bestilt service ja, etter å blitt satt over hit og dit. :humre: De hadde dessverre ingen å sende før onsdag da, men jeg har fått lånt meg et annet kjøleskap av min kjære bestefar enn så lenge. :)


#20

Bloppy sa for siden:

Hm, ja det er gjerne sånn. Man settes over. He he he.
Så bra du fikk ordnet et skap sålenge da. Man trenger gjerne det. :humre:


#21

LilleLeo sa for siden:

Greien med serienummeret er at om de har en viss peiling på hva som er problemet, kan de ta med seg deler ved første besøk og få reparert det med en gang, eller bestille inn deler og ta det med, så det er ikke for å være vanskelig at verksted må ha serienummer. ;)


#22

Luvi sa for siden:

De skulle forresten ikke ha serienr da jeg ringte, kun modellnummeret på skapet. :)


#23

Bloppy sa for siden:

De skulle ikke behøve serienummeret for det altså. Ingen hvitevarer har samme modellnr. Så det må være en annen grunn til at de fleste ber om det for å få satt opp service. De kan jo bare lese det av når de kommer.


#24

LilleLeo sa for siden:

Det er akkurat det de trenger. Noen ganger er det små endringer på enkelte deler gjør at det er helt nødvendig med serienummer.


#25

Bloppy sa for siden:

Hm. Det visste jeg ikke. Min erfaring er at om de endrer på noe, endrer de gjerne modellnr og varekoden også. Så fort at selgerene ikke får det med seg.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.