Jeg har funnet ut av SAS og bestilling der, men hva med Norwegian? Jeg har funnet ut et skjema man skal fylle ut - men er det egen nettside for bestilling? Eller kan man bare bestille pr. telefon?
Noen som har outsourcet ungene til både SAS og Norwegian og som har noen preferanser?
Ringe?! :skingrestemme: (Spurte mannen, og vi kom ikke på noen annen grunn, ut over at SAS også har løvemat, og ikke Norwegian. :knegg: Vi har brukt Norwegian også, altså.)
Vi ringte Norwegian da eldste dro alene.
Bare vær obs på at du ikke får følge inn til gaten ved utenlandsreiser.
Det koster litt ekstra å sende barn alene ifht vanlig billettpris. Tror vi betalte 250,- ekstra.
Vi bruker så å si alltid Norwegian fordi det stort sett alltid er billigere. Og du må ringe, ja, og da må de sjekke om det er ledig plass for alenereisende på den aktuelle flighten, og så ringer de tilbake. Løveboks er stas, men Poden er med på at det går an å bruke en del av de sparte pengene til å kjøpe godter og lesestoff selv.
Det er lenge siden vi har fått løvemat på SAS-fly. Vi har det siste året verken fått det innenriks, i Europa eller på langdistanse. Så det er et SAS-argument som faller bort. Dessverre.
Det kan jo være. Jeg håper jo det da, at alenereisende får litt ekstra stas. Men rart at de tok bort ordningen til barn generelt, det var jo et kjempepluss på flyvningene. Særlig den perioden de hadde gelégodteri formet som små fly. Ungen sa jo ikke et kvekk de første tre kvarterene.
Barn som reiser alene med SAS får drikke og den mat de ønsker gratis. De får dessuten Toys Bag med tegnesaker, bamse, refleks, klistremerkebok eller andre ting oppi.
Løvematen forsvant etter at foreldre klaget på innholdet med bl.a. av juice og godteri/kjeks..
Prisen er stort sett den samme med SAS og Norwegian, men vær klar over at man ikke kan bestille UM-reiser dersom man må mellomlande med Norwegian ettersom de ikke har apparat til å ta seg av barn som reiser alene i transitt.
Også med innenriks? Sønnen min har reist alene flere ganger (SAS), men ikke fått noe på flytet. Det han har spist og drukket har blitt kjøpt på flyplassen.
UM blir alltid spurt/Skal alltid spørres om de ønsker noe å drikke og spise underveis. Det gjelder på alle strekninger på innland og utland. Er du sikker på at han ikke har takket nei? Dersom det er tilfelle at han IKKE er blitt spurt, så ville jeg klaget. Mange av barna takker imidlertid nei ettersom de, som dere, har spist og drukket på flyplassen.
Jeg har valgt SAS fordi jeg stoler litt mer på dem hvis noe skulle skje. Det er mulig jeg er litt for blind i min tillit, men jeg har stått og grått i kundeservice med Norwegian da flyet jeg skulle ta til Flesland ble innstilt og 3-åringen min sto på Flesland med besteforeldre og skulle fly tilbake sammen med meg med det siste kveldsflyet. De var helt ubehjelpelige og jeg har bannet på at de ikke skal få sette meg i tilsvarende posisjon igjen.
(Det endte med at jeg måtte betale for navneskifte for mormor som kjørte over sammen med ham, samt ny billett tilbake for henne. Jeg fikk ingenting for min billett til Bergen, siden den ble "kansellert" for sent - de skulle jo tilby meg ny flight etter at flyet fra Bergen hadde gått. :gaah: )
Kjenner jeg er litt fornøyd over at jeg ikke trengte å tenke på dette. Snuppa skal fly alene for første gang i sommer, og det er bare Norwegian som flyr dit hun skal ... tror jeg.