:D som den sære kunden jeg er har jeg allerede klaget 2 ganger....(har fått 4 kasser) Følte meg egentlig litt kiip, men synes at det er på sin plass når de ikke leverer det de lover. begge gangene har jeg fått hyggelig mail tilbake og erstatning, så de viser fantastisk kundeservice! er stor fan av selve konseptet, så kommer ikke til å slutte selv om jeg altså har vært litt misfornøyd med kvaliteten på noen av varene.....
Jeg har fått tre kasser. Jeg har egentlig hatt grunn til å klage på alle tre, men har kun klaget én gang. På tirsdag fikk vi appelsiner som ikke var spiselige. Sist gang var halvparten av tomatene knust. Og første kasse var ekstremt mangelfull, knapt halvfull. Jeg har satt det på konto for oppstartsproblemer, men håper snart jeg får en feilfri kasse hvor alt som står på listen blir levert.
Enig med morgana, bare klag, de kan ikke skylde på oppstartsproblemer for de har da holdt på en god stund.
I den perioden vi abonnerte, klaget jeg bare en gang, men det var flere andre ganger jeg burde ha klaget. Dårlige varer eller halvfull kasse. Sistnevnte er ekstra irriterende, synes jeg. Dette skal jeg betale kr 500,- for liksom? :rolleyes:
Nei, jeg sluttet for jeg synes det var dårlig valuta for pengene. Er villig til å betale ekstra for økologisk, men ikke så mye ekstra som jeg synes man må med Kolonihagen.
Jeg er ikke abonnent personlig, men vi får en kasse med frukt på jobben hver uke - og har klagd minst et dusin ganger. De greier aldri å få det riktig hvis bestillingen har blitt endret, og ofte går det galt ellers også.
Jeg klaget en gang på mugne rødbeter og fikk erstatning med noe annet neste gang, og kom også med andre ikke-helt-klager et par ganger - de svarte alltid veldig hyggelig og så ut til å sette pris på tilbakemeldinger. Vi var så å si alltid fornøyd med det vi fikk, både mengder og kvalitet, men sa det opp likevel fordi vi så ofte ikke rakk å få spist det opp, og da ble det litt dyrt.
Nå er det over et år siden jeg svarte i tråden sist, og nå har vi sagt opp. Det var et rent økonomisk spørsmål og hadde ikke noe med kvaliteten å gjøre. Når jeg tenker meg om tror jeg kanskje vi bare satte det på pause før sommeren. :hmm:
De hadde en downperiode for halvannet år siden, men etetr at de la om systemet og fikk bedret logistikken i fjor er det blitt veldig bra, synes jeg. Men selvsagt, en sjelden gang så er det noe. Økologiske varer er mer sårbare enn konvensjonelle, og krever mye mer forsiktig håndtering, kortere lagring osv. Et tankekors, forøvrig.
Vi handler en del økologisk på coop, og merker at holdbarheten er en helt annen ja. Det får meg til å lure på hva de egentlig sprøyter f.eks epler med, noen typer holder seg jo i uker og måneder. :skremt:
Jeg hadde blitt så vant til å se på tomatene som lå i ei skål på kjøkkenbenken at jeg verken tenkte på å spise eller kaste dem. Helt til jeg regnet meg fram til at vi hadde hatt dem liggende der i nesten to uker, og de så like bra ut. :eek:
Økologisk er helt klart å foretrekke. :vurderer kolonihagen:
Ja, en og siste gang. Etter flere år som kunde, mistet de en leveranse. De hadde endret leveringstidspunkt rundt påsken så vi trodde de skulle levere uken etter. Da de heller ikke levert uken etter tok vi kontakt. De bekreftet at de skulle ha levert, men sa at man må melde inn manglende leveranse innen kl12 dagen etter ellers blir det ingen refundering av penger eller en ny kasse. Etter mye frem og tilbake sa de at de kunne "strekke seg veldig langt" og refundere halvparten. Vi syntes hele opplevelse var provoserende så vi sa opp abonnementet.
Kanskje vedkommende vil lese seg opp på kolonihagen og se om det har forbedret seg, googlet og fant fpKanskje vedkommende kan bli ett nytt medlem på fp om h*n blir tatt godt i mot?
Selv havner jeg fort i gamle tråder på ulike fora, nett pga. At jeg googler ett eller annet....
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.