Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Hvilket lesebrett er best i jobbsammenheng?

#1

gajamor sa for siden:

Jeg har begynt i ny jobb, og ser det blir fryktelig mye papir. Det meste er tilgjengelig som pdf.

Hvilket lesebrett er best, enklest å bruke, har best lagringsmuligheter, og kan brukes til å notere/markere i "margen"? Gjerne med mulighet til å koble til et tastatur også, hvis jeg får lyst til å skrive litt.

Noen tanker?


#2

Arran sa for siden:

Høres ut som du har noenlunde samme behov som meg, og jeg er helt blank, men vil gjerne følge med her.


#3

Nextlife sa for siden:

Jeg sniker meg inn her og venter på gode svar, ettersom jeg sitter med akkurat samme behov som trådstarter og Arran.


#4

Juste sa for siden:

Det ville jeg sjekket med it-avdelingen på jobb. Min iPad gjør i hvert fall alt det med glans men det er ikke sikkery at den er kompatibel med oppsettet dere har på jobb.


#5

venla sa for siden:

Kanskje denne posten kan være nyttig, selv om det er fra et prosjekt med studenter?
e-pensum.blogspot.com/2011/02/lesebrett-og-pensumlesing.html

Og ja sjekk med IT-avdeling før du kjøper. Det er mye som ikke er kompatibelt med iPad/Apple. Jeg vurderer å bytte ut mitt med dette istedet, siden det er mange arbeidsoppgaver jeg ikke får gjort på iPaden.


#6

mrc sa for siden:

HTC Flyer kanskje, som leveres med penn?

Evt. en tavle-pc som f.eks. Lenovo Thinkpad X220T:

Generelt sett en meget god pc til andre generelle "pc-oppgaver" også. Skjermen kan snus helt og legges over tastaturet slik at den blir som et tykt nettbrett.


#7

mosol sa for siden:

iPad funker for meg. Jeg lagrer dokumenter på box.net, og har lastet ned applikasjonen både på jobb-pcen, macen hjemme, iPad og iPhone. Da er dokumentene alltid tilgjengelige.

Notater skriver jeg ofte i Evernote, som også kan lastes ned som app til ovennevnte plattformer.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.