Jeg sitter å venter på at vaskemaskinen min skal dukke opp. Også innså jeg plutselig at jeg har skrevet feil telefonnummer på ordren. De kommer å ringer på døra likevel? Jeg ringte Elkjøp, men de var ikke særlig hjelpsomme. Det var for sent å endre nummeret, og hun trodde kanskje at de ringte på selvom de ikke fikk svar på tlf, men hun var ikke sikker.
De kommer å ringer på likevel, sant?
Og hvis noen hadde skrevet telefonnummeret sitt ca sånn: 47478995 (*fiktive tall) hadde dere klart å gjette at feilen var et 47 for mye (jada, Noen har brukt autofill og landkoden ble visst med).
Litt mer Elkøp-skryt: Jeg spurte om de tok av transportsikringer osv, og det gjorde de ikke hvis man ikke hadde betalt for montering. Men når de så hvor tingene skulle stå (i søyle) tok de de av likevel siden det hadde blitt for tungt for meg å flytte de på plass. Fine menneskene. De var riktignok ikke Elkjøp, men et budbilfirma, men flotte folk altså.
De gangene jeg har prøvd å få dem til å kjøre noe hjem for meg har de brukt tre forsøk før de gadd å komme i det hele tatt. Og da hadde de både riktig telefonnummer og adresse. Å gi beskjed om at man ikke kommer er bare heft og plunder forresten :rolleyes:
Og det var Elkjøp sine egne sjafører? Hm. De har outsoursa alle frakt tjenester så vidt meg bekjent. Bortsett fra noen lokale franchise butikker da. Der bruker de kanskje egne sjafører. Så kjedelig at du har den erfaringen da. Ringe og gi beskjed er en selvfølge.
Fakse: ikke for å forsvare Elkjøp men jeg vet ikke om en eneste Elkjøp butikk som har egne sjåfører. Aldri hørt om det, og jeg har jobbet det så.? Uansett, jeg syns det er håpløst å skjære alle over en kam.
Men Honda, det er butikker langt unna her jeg bor da helt sikkert. Og mulig det er franchise, og de er det ikke mange igjen av. De butikkene som er under HK får ikke bestemme mye selv.
Her i distriktet er det et varebilfirma som kjører ut for mange butikker, så butikkene har visse dager de frakter. Å ha en bil stående på butikken ville vært altfor dyrt da man ikke har så mange utkjøringer.
Uansett, jeg synes det er håpløst å skjære alle over en kam. Selv om alle gjør det med Elkjøp. Altså jeg er ikke spesielt glad i den kjeden, men når jeg jobbet der, og jeg hadde med det meste å gjøre i butikken, så hadde vi faktisk utrolig mange fornøyde kunder også, men de hører man aldri om. Og siden kjeden omsetter som den gjør så er de jo der de også.
Visste dere at Elkjøp sitt kundesenter kom på 2.plass bak Lefdal når de kåret kundesenterprisen?
Elkjøp har gjort en enorm innsats for å forbedre seg i forhold til service ovenfor kundene sine. Derfor vinne de stadig større markedsandeler, og de eier sitt eget kundesenter. I motsetning til feks Expert som har ISS til å drive hele skiten.
Og det nok Elkjøp butikker som ligger grisgrendt til som fortsatt har egen bil, eller bruker varetaxi ja. Evt at kundene bor grisgrent. :humre:
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.