Hva slags rettigheter har man da?
Har mottatt noen tabletter i posten som jeg ikke kan vedkjenne meg at jeg har bestilt. Har gjort firmaet oppmerksom på dette og sagt at jeg vil se bestillingen samt at dersom de skal ha dette returnert må de sende meg returkonvolutt. De svarer med at dette må jeg betale og at de har motatt bestilling i mitt navn.
Har ikke bestilt dette og mener det er helt feil at jeg skal måtte legge ut penger slik at dette blir returnert, samt at jeg har brukt litt tid på dette på div e-post skriving osv. De har heller ikke kunnet fremmlegge bestillingen som jeg sigelig har gjort.
Ta kontakt med Forbrukerrådet. Vi hadde et lignende tilfelle for en del år tilbake (et firma som sendte sokker og boxershorts til mannen). Da vi fikk pakkene i posten krysset vi over adressen vår og postet den igjen slik at den ble sendt tilbake til avsender (med straffeporto). Sendte dem samtidig et skriftlig brev om at vi ikke hadde foretatt bestillinger fra deres selskap, og at vi hadde vært i kontakt med Forbrukerrådet vedrørende firmaet. Da ble det rimelig kjapt stille fra den kanten (de hadde visst ertet på seg flere for Forbrukerrådet holdt på med en sak på dem).
De gangene jeg har opplevd tvister som forbruker har det som regel ordnet seg bare jeg har nevnt at jeg har kontaktet Forbrukerrådet så det er absolutt verdt å ta den telefonen :nikker:
Vi kontaktet forbrukerrådet og så ble pakken sendt tilbake med et rødt kryss over. Skrev også at dette ikke var varer vi ikke hadde bestilt og at alle fremtidige sendinger vil bli kastet i søpla. Fikk ikke mer etterpå..
Nei, det er noe selvbrunings tabletter, herbalvital.
Har sendt e-post, returnert pakken og sagt at dersom jeg mottar flere produkter og faktura vil forbrukerombudet bli kontaktet. Henviser også til tiligere korrespondanse.