Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Diagnose, takk

#1

Maverick sa for siden:

Pasient:

Min elskede Passat 1,8.

Case:

Et usannsynlig bensinforbruk, og oljelampa blinker og piper støtt og stadig. Når lampa blinker går bilen helt ok og akselererer som den skal, men når den FÅR olje derimot… Da blir den helt spinnvill, lugger, rykker, "tikker", akselererer ikke (kinkig i forbikjøringer), og spyr ut eksos som en miljøsynder av rang.

Hva skjer'a?

(Åh. Ja. Det bør kanskje nevnes at den har gått 380.000. Siden '98. :rødme: )


#2

Misteri sa for siden:

En stakkar sliten liten bil.

Du får ta en skikkelig overhalling på motoren. Er mulig motoren også begynner å si stopp, den orker rett og slett ikke mer.


#3

Maverick sa for siden:

Liten? :snurt:

:knegg:

Uff ja. Jeg er redd for det. Tror dessverre ikke at det er så lurt å betale for overhaling av motoren når bilen faktisk har gått (kjørt) så langt.

Bilen min! :hylbæljer:


#4

Maverick sa for siden:

Forresten vil jeg EGENTLIG bare ha svar av typen:

"Bytt ut en pakning!"

"Skift vindusviskere!"

"Vask frontlyktene!"

eller eventuelt:

"Heng inn en Wunderbaum."

Selv om den siste der er litt på grensen, altså.


#5

Misteri sa for siden:

I forhold til V70 min, ja. :knegg:

Nei det spørs jo hva som lønner seg her. Med tanke på at den har gått så langt og fusker såpass mye som den gjør, så blir det en vurderingsak. Hvor mye skal man koste på et såpass "gammel" bil, ja den blir faktisk ti år. ;) Har nesten like gammel bil jeg altså. Pluss at den har gått så langt som den gjør.

Vist du gir meg til i morgen kveld, så kan jeg høre med en som virkelig kan dette om det er lurt. En jeg kjenner jobber på möller, så han vet nok råd, eller i alle fall litt mer hvor lenge en passatmotor holder. :)


#6

Misteri sa for siden:

Da sier jeg, kjøpe deg en nyere bil. :fnise:


#7

Che sa for siden:

Bilen begynner å få gammelmannstendenser, så da må du rett og slett bytte ut spyleveska med old spice...funker som hakka møkk...

trøtt


#8

Agent Scully sa for siden:

Det høres dyrt ut, ja. Mulig du bør selge den til noen russejenter snarest ... :knegg:


#9

annemede sa for siden:

Du fyller ikke på for mye olje da? Overskuddet av olje kommer ut som hvit/grå røyk.


#10

Misteri sa for siden:

Diagnosen kan være at toppakningen er i ferd med å ryke. Du trenger en overhalling på motoren, få den inn på verksted for å få et prisoverslag. Ikke lever den på merkeverksted, det er drittdyrt!

Er det toppakningen, så må du medregne ganske mange tusen, men ta å få det fikset før hele toppen vrenger seg, da blir det enda dyrere.

God bedring til bilen din. :klem:


#11

Maverick sa for siden:

Takk. Tror jeg. :knegg: Neida, alltid fint å få mulig diagnose! :riktig:

Så får vi se hvor mye penger det er lurt å bruke på gamle Polly som har gått 380.000.

Det er nok ikke for mye olje forresten, for vi har peiliet oljen før vi har fylt på, og da har det bare vært litt i bunnen.


#12

Guava sa for siden:

Jeg leste spørsmålet for mannen min og han snakket om at slikt kan skykldes lekkasje i simmering som gjør at det lekker olje inn til forbrenningen når det blir påfylt. Det vil føre til soting og lugging.

Han stilte diagnosen med store forbehold.. "Jeg må jo SE en bil for å svare på sånt" var det første han sa. Og det stemmer nok. Du må få en til å sjekke bilen.


#13

Maverick sa for siden:

Jeg kan sette inn et bilde! :blånn: :D

Neida.

Problemet er at det er mange som har sett på bilen, men alle har ment at det har vært forskjellige ting. Det er din manns diagnose som har kommet flest ganger i det siste. :riktig:

Snapdrive neste.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.