Jeg må bare høre med dere; er dette rimelig kundebehandling?
I går kjøpte jeg et par nye Eccosko til minsten. Det hele gikk i litt full fart, for han var egentlig soveklar. Da jeg har betalt (med kort) så sier (jeg er 100% sikker på dette) ekspeditøren: "Jeg legger kvitteringen i esken. Du må ta godt vare på den." Jeg nikker og smiler og tar i mot posen.
Vel hjemme så ser jeg at de gamle skoene han hadde fra før er en annen modell, og at de er mye nettere i fasongen. Jeg så at de hadde disse i butikken, så jeg bestemmer meg for å bytte skoene i disse. Posen blir stående på kjøkkenøya til jeg tar den med meg igjen i dag. Ingen har rørt den.
Når jeg står utfor butikken og skal ta frem kvitteringen, så er den ikke i hverken esken eller posen. Heldigvis ser jeg at det er samme ekspeditør som i går.
Men nei; ingen bytting uten kvittering. Sånn er det bare.
Jeg kjører hjem, og leter i området der posen befant seg, men jeg finner selvsagt ingen kvittering. Jeg nekter å tro at jeg har hatt den. Jeg ringer til butikken igjen og snakker med ekspeditøren, men hun kan bare tilby meg å ringe til sin overordnede.
Det gjør jeg, og hun skal sjekke videre om jeg kan håpe på å bytte skoene. Jeg forklarte at jeg betalte med kort, mellom kl. 10 og 10.30 i går. Hun skal ringe meg tilbake.
En stund etterpå ringer hun tilbake, og joda; hun har funnet kvitteringen så den kan jeg komme og hente. Men hun selv jobber i en annen butikk, så jeg må hente den der. På samme senter, altså, men likevel. :himle:
Ærlig talt, det må da finnes mer kundevennlige måter å gjøre dette på? Jeg har jo jobbet i butikk selv, så jeg vet jo at den ansatte i butikken kunne funnet frem til kvitteringen i systemet da jeg var i butikken tidligere i dag.
Men nå skal jeg jammen hente den teite kvitteringen, gå i butikken og få pengene igjen. Og kjøpe sko til minsten et annet sted. Så det så.
Jeg har også opplevd dårlig service på skoringen. Jeg kjøpte et par blinkejoggesko til eldste når hun var rundt 4, som slutta å blinke etter en dags bruk (ikke i regn eller noe). De mente at skoene fungerte fint uten blinkingen, og ikke hadde noen mangler så jeg fikk ikke bytte, enda grunnen til at de skoene ble valgt var nettopp blinkingen. Jeg fikk byttet til slutt, etter å ha ringt forbrukerrådet for å få råd, og skrevet brev til daglig leder. Men det var masse pes som var helt unødvendig.
Det var slett kundeservice, ja. Når det attpåtil var de som hadde rotet bort kvitteringa di, så burde de ha strukket seg en del lenger. Hente kvittering i en annen butikk? Rareste jeg har hørt. Den kunne vedkommende ha fått levert selv.
Jeg kjøpte sko til Pjotten på min nærmeste Skoringen her i sommer, uten at han var med. De viste seg å være for små, så jeg dro tilbake dagen etter for å bytte dem. Jeg hadde med kvitteringa, men den ville de ikke se på en gang - det var en selvfølge å få bytte. Det var ikke samme ansatte en gang. Nå trengte de jo ikke slå noe ut eller inn, siden jeg bare byttet størrelse, men likevel.
Jo, det stod på skiltet i butikken at man får pengene igjen mot kvittering, innen 8 dager. Jeg hadde jo bare tenkt å bytte, men nå vil jeg helst legge igjen 500 kr i en annen skobutikk.
Ja, det er tre andre butikker på senteret som selger Eccosko, så det er jo dumt av dem å oppføre seg som om de var de eneste. Jeg vet jo godt hvor vinterskoene ikke skal kjøpes, når den tid kommer!
Hvis man betaler med kort kan du gå inn på netbanken å skrive ut derifra. Det gjorde jeg på Euro Sko da jeg hadde mistet kvitteringa. Men ja veldig dårlig kundebehandling.
Jeg har sluttet å handle på en skobutikk i nærheten etter å ha byttet støvler 7 ganger på kort tid og jeg fikk ikke pengene tilbake siden det hadde gått mer enn 10 dager. (ene gangen hadde det gått 14 dager og støvlene hadde blitt brukt 3 ganger)
Det der var helt vanvittig dårlig service, du kom jo dagen etter og traff samme person! Jeg har ikke spesielt gode erfaringer med skoringen jeg heller, men det går mer på snipete betjening, ikke noe alvorlig.