Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Er iPad-en min fortapt?

#1

Bomull sa for siden:

Iiiiik!!

Hjem fra utlandet i natt, helvetes kaos på flyplassen og noen jævla dårer henviste oss ytterligere til feil kø og innsjekk mm., så vi rakk flyet på hengende håret ...med det resultat at det i kaos og hastverk som kjent gjerne blir lastverk, gikk skrekkelig galt da iPad-en min skulle gjennom sikkerhetskontrollen. Den deiset i gulvet, takk søte greske kjerring, og nå er skjermen død. Dvs. den viser striper av bakgrunn og eplet ved oppstart, men det er jo null å se og den reagerer ikke på touch. Den synker derimot som den skal på PC, så det virker jo som om det er liv - det er bare skjermen som har takket for seg!?? Ikke sant???? :ber:

Ingen sprekker, hakk eller synlige skader, kun en skjerm som for det meste er svart, men med noen fargestriper innimellom ... Hva kan jeg gjøre??


#2

Morella sa for siden:

Reiseforsikring? :vetikke:


#3

Snuppa sa for siden:

Jeg hadde nok levert den inn hos forhandler. Spurt om det var noe å gjøre. Om ikke, reiseforsikringen...


#4

Bomull sa for siden:

Reiseforsikringen nekter ... :sukk:

Hurra for reiseforsikring jeg ALDRI har måttet bruke før nå, og når jeg endelig trenger den ... Flott altså!! :mumle:


#5

Gaia sa for siden:

Hva står i vilkårene? Det kan godt hende de prøver å vri seg unna.


#6

Bomull sa for siden:

Må sjekke ut det, takk for tips!


#7

Blondie sa for siden:

Det er rimelig standard å sende avslag første gang, altså, ikke gi deg. Håper det ordner seg!


#8

Bomull sa for siden:

Tips til hva jeg kan skrive for å klage/pushe på da?? Jeg har liksom ikke helt hode for slikt om dagen ... :sparke:


#9

tinkadott sa for siden:

Om turen er betalt med kredittkort så kan den hende de dekker det?


#10

Erica sa for siden:

Du må nesten lese vilkårene i forsikringen for å se om det bare er forsettlig utført skade som dekkes, og at det stemmer at skade ved uhell ikke dekkes. Du må jo ha noe å vise til i en klage også.


#11

Erica sa for siden:

Min erfaring med forsikringene som følger med slikt er at de dekker ikke særlig mye annet enn helt standardting, dessverre. Men kan jo forsøkes selvfølgelig.


#12

Bomull sa for siden:

Ikke kredittkort dessverre, dessuten mine foreldre som betalte hele sulamitten, så jeg har lite å skilte med der. Hadde jeg betalt med Statoil Gull-kortet mitt, så hadde nok pipa hatt en litt annen lyd, men den gang ei ...

Får granske betingelsene/vilkårene. Det er Europeiske forøvrig.


#13

Katta sa for siden:

Før brukte de å dekke uhell, men sist vi var i kontakt med dem om en tilsvarende sak (kamera som ble slengt uforvarende i bakken av en ansatt ved busselskap), fikk vi høre at den kun dekker skadeverk gjort med vilje av ukjente. Så den dekker egentlig ikke stort nei.

Men hva med å klage til flyplass? Man skulle jo tro de hadde et visst ansvar for hva de gjorde med de reisendes eiendeler der?


#14

Hannamoren sa for siden:

Ja, det vil jeg også si. Høres jo rart ut om de ikke har noe ansvar.

#15

Bomull sa for siden:

Ja, det kan du si, men jeg rakk jo ikke å dokumentere/melde skaden på flyplassen og det er jo ikke så lett å kunne bevise noe i ettertid ...og ikke vet jeg helt hvor lett det er å spore og få en grei dialog på en liten gresk flyplass heller!?? Kan selvsagt prøve, men er skeptisk kjenner jeg. Uansett, absolutt en god tanke.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.