Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Hva syns/mener du?

#1

Rose sa for siden:

Du har kjøpt en vare som blir ødelagt og du får da en ny vare, ikke helt lik for den er gått ut men en tilsvarende. Den nye varen er billigere enn den du kjøpte som ble ødelagt. Men er så og si lik.

Mener du da at man skal få resterende igjen da eller bare den varen som du får byttet?


#2

Floksa sa for siden:

Så sant varene er identiske i forhold til funksjonalitet hadde jeg ikke forventet å få igjen mellomlegget (med mindre det dreide som om over 500 kr feks)


#3

Teofelia sa for siden:

Hvis det er en tilsvarende gjenstand, så ville jeg ikke trodd man hadde krav på å få tilbakebetalt noe mellomlegg. Hvis det er en annen kvalitet eller på annen måte mindre bra ting, så ville jeg forventet det.

Eksempelvis kan jo tingen ha kommet på salg siden sist, og da virker det veldig lite aktuelt å skulle be om noe mellomlegg.


#4

Veritas sa for siden:

Det kommer an på hva slags vare det er, hvor dyr den var og hvordan den ble ødelagt. :hjelpsåm.kåm:


#5

LittLemen sa for siden:

Det kommer jo litt an på hva det er snakk om, men generelt ville jeg synes det var greit å få byttet til et produkt med tilsvarende funksjonalitet og kvalitet uten å få igjen noen penger. Hvis det derimot er snakk om å bytte fra et "dyrt kvalitetsmerke" (f.eks. Miele) til et ukjent billigmerke ville jeg ikke godtatt det uten videre selv om spesifikasjonene skulle være identiske.


#6

Rose sa for siden:

Varen har ikke vært på tilbud men gått ut. Og det er snakk om samme merke, bare en annen type. Er ikke helt samme funksjoner men så og si.


#7

mkj sa for siden:

Hvis det for meg hadde dekket akkurat samme funksjon så hadde jeg ikke bedt om penger igjen, med mindre det er en helt opplagt grunn til at den har blitt billigere. (dårligere kvalitet eller noe sånt)


#8

Rabbit sa for siden:

Enig med de andre her. Hvis varen har den samme funksjonaliteten og fungerer som den skal,ville jeg ikke krevd noen kompensasjon. Jeg vet ikke om man kan kreve det heller,så lenge det ødelagte produktet blir erstattet,uavhengig av prisforskjell? :vetikke:


#9

Skilpadda sa for siden:

Hvis jeg var enig i at den nye varen var "tilsvarende nok" for mitt bruk, ville jeg ikke forlangt mellomlegg. Hvis jeg ikke var enig, ville jeg vel ikke gått med på å få den som erstatning i det hele tatt, men bedt om pengene igjen, skulle jeg tro. (Som kompromiss i den sistnevnte situasjonen kunne jeg da kanskje godtatt å få den "mindre gode" varen pluss mellomlegget, men det synes jeg da måtte være opp til meg selv å bestemme.)


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.