Mex sa for siden:
Vi driver å ser litt på denne om dagen, 2007 - 2008 modell. Er det noen som har erfaringer med denne bilmodellen og vil si litt?
Er servicene dyre? Mye tull? Ting som ryker lett?
< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?
Bilsnakk.
Mex sa for siden:
Vi driver å ser litt på denne om dagen, 2007 - 2008 modell. Er det noen som har erfaringer med denne bilmodellen og vil si litt?
Er servicene dyre? Mye tull? Ting som ryker lett?
mrc sa for siden:
Kjøper du en 2008-modell, så vil det gjerne være et par år med fabrikksgaranti igjen ettersom Mitsubishi har hatt 5 års garanti i en årrekke.
Det som vel har vært et problem med litt tidligere utgaver er clutch/svinghjul, hvilket kan være ganske dyrt å fikse hvis man ikke har drivverkforsikring eller får tatt det på garanti. Var en periode der man så lignende problemer på en del forskjellige typer biler - bl.a. flere fra VW og Toyota, hvor det i hvert fall ble mer merkbart med at det var mange på veiene. VW hadde en runde med utbytting av svinghjul på alle biler levert med en spesiell type svinghjul, men usikker på om det er samme type svinghjul som benyttes i Outlander - Outlander fra den perioden er gjerne med en 2-liters turbodieselmotor fra VW.
Litt info her: www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10041814
(tallene som Toyota rapporterer her virker som å bare være tull sett ut i fra hvor mange rapporter man har sett på nettet fra Rav4-eiere)
Det spekuleres litt i om årsaken til problemet kan være at folk kjører med for tung belastning - dvs. for eksempel høyt gir og lavt turtall opp lange bakker eller at man legger inn 5. og 6. gir på ganske lave hastigheter og omtrent klapper gassen i bånd for å komme seg framover.
Men ellers har jeg ikke hørt noe spesielt. Problemet nevnt over er et potensielt problem med mange biler på markedet. Jeg tror også det er noe som som dekkes helt eller delvis av drivlinjeforsikring, noe mange har i sine forsikringer - og da uten bonustap e.l.
Jeg liker designet på Outlander. Den er ikke så godt støyisolert. 2.0TDI-motoren støyer noe i lave hastigheter, mens hjulstøy tar over i høyere hastigheter. Husk ellers at dekk til SUV-er av litt størrelse er noe dyrere enn for vanlige personbiler, så et par nye sett med dekk kan bli en ganske stor kostnad når en slik bil kjøpes brukt.
Mex sa for siden:
Tusen takk for svar mrc!
(men etter en liten telefonsamtale med en bekjent som er i bilbransjen slo mannen fra seg Outlander, så nå er vi back to square one .. )
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.