Jeg sitter og ser på neste års sommerferie for vår del. Nazar ser ut til å være vesentlig rimeligere enn ving og det ser jo pent ut på bildene. Men er det like bra i praksis? Noen som har prøvd begge deler og som kan fortelle litt?
Det er uansett snakk om resort-ferie-på-boks dette her. :knegg:
Jeg har prøvd begge. Har vært på Alcudia med Ving (2 ganger) og Tyrkia (i fjor) med Nazar. Vil anbefale Nazar på det varmeste. All inclusiv er all inclusiv, ikke det tullet som Ving har. Vi var i nærheten av Side på Pegasus World. Utrolig kjekt. Vi var 2 familer med barn på 6,9 og 12 år. Det var rent og pent, maten var god. Svømmebassenget var stort og flott. Maten var også veldig bra med stort utvalg (dette varierer sikkert fra hotell til hotell). Vi skulle reise med Nazar i år også, men desverre skadet tøtta foten og vi måtte avbestille. :sukk: Når en ser hva en får for pengene, så hadde ikke jeg vært i tvil. Det var ikke ekstra for å være med på barneaktiviteter, leie "bankboks" etc. Det eneste som kunne vært litt bedre var underholdningen om kvelden.
Det er likt hos alle. Kø er det i matsalene i rushen, men siden restaurantene er oppe 22 timer i døgnet klarte vi å unngå slikt . Ferie på boks medfører gjerne endel turister.. btw.. du vet hva jeg foretrekker :knegg:.
Joda. Men når jeg skal reise med x antall unger er det greit med ferie på boks. :knegg: Har nazar noe barneunderholdning som ungene liker? Det skal jo litt til å mtache lolo og bernie for plutten dog. Ingen lollo, ingen søvn her i gården.
Ikke i resepsjonen der vi har vært, men barneklubbene har skandinavisk personal.
Katta - nå er det 5 år siden vi kjørte med Nazar, men den gangen var klubbene aldersinndelt, men jeg så ingen bamsefigurer på området.
Jeg har p.t. ikke snakket med noen som er missfornøyd med Nazar.
Vi har ikke brukt ving, men Nazar reiste vi med i mai. Til Pegasus World i Tyrkia.
Samme erfaring som Pelikan.
Vi reiste jo litt utenfor sesong og slapp unna køståing pga det. De siste dagene tok det seg mer opp med folk da, og solsengene inntil bassenget ble raskt fyllt opp etter frokosten.
Det var barneklubb ja. Så de hadde bla sjørøvertema den ene dagen, og var på skattejakt nede på stranda. Hørte det var noe svensk prating i alle fall. De spilte jo Hellbillies over anlegget også. :knegg: Det ble spillt fotballturnering også tror jeg.
Jeg kan anbefale stedet i alle fall. Kjempedeilig å bare kunne gå og ta seg mat når det passet i forhold til snuppa, og ellers når det falt oss inn.
Vi har ikke prøvd Nazar, men verre behandling enn den vi opplevde med Ving i sommer tror jeg ikke kan forekomme.
Ving er i allefall mye mer opptatt av å spare små summer enn å få fornøyde kunder. Vi fikk ikke det produktet vi kjøpte av Ving i Tyrkia i sommer. De presenterte hotellet og stedet veldig ulikt virkeligheten.
Bekjente som reiste med Nazar var positivt overrasket.
Det var iallefall veldig annerledes i 2010 da vi var der. Heldigvis! Vet om mange som har vært der i fjor og de var meget fornøyd! Så håper det var en glipp det du opplevde, og at det ikke blir slik neste år.
Da vi var der i fjor var det super mat. Grillmat (kjøtt og fisk) var det hver dag, samt utrolig mye annen mat. Vi opplevde heller ikke noe særlig kø til måltidene.
De var også nøye med renholdet. De ryddet og ordnet rundt bassenget hele tiden. Rommet var også flott rengjort, og ingenting å klage på.
Oi, oi. Veldig, veldig bra at dere skriver sånne rewiever. Da blir det så mye lettere for andre å gjøre et reelt valg. Det kan man nemlig ikke utfra selskapenes egne beskrivelser. Verken hos Nazar eller Ving.
Så kjipt at dere hadde en slik opplevelse, Barbarella! :nemlig:
Mulig det var så bra da vi var der fordi det var bittelitt før storinnrykket av turister kom da kanskje? :vetikke:
Hos oss ble sengene skiftet, nye håndklær, rene toaletter MED dopapir. Kjempegod service om vi manglet noe. Rommet vårt var relativt nyoppusset. Badet var kanskje ikke det lekreste, men det var rent. Lite kø i matsalen. Nye retter hver dag, både der og i bassengbaren. Men pizza var en gjenganger.
Vi tok også buss inn til Side flere dager, og syns det var veldig greit, siden bussene gikk hele tiden begge veier til sent på kveld.
Eneste jeg ikke likte og som nok er ganske likt i hele Tyrkia er måten selgerne i butikkene er. Jeg hater å føle meg presset når jeg egentlig bare vil kikke i fred.
Sunving ALL inclusive er vel gasnke det, men det er vel bare i egypt de har eller noe sånn, sunving inclusive derimot, det er middag og lunsj 5 av 7 dager eller noe sånn, og div andre begrensninger.
(Har aldri reist med ving altså, bare drømmer meg bort på nettsidene)
Nå var det faktisk slik at det var svært lite som var positivt med denne ferien også da. Denne anmeldelsen ble også sendt som en klage til Nazar, og da tenkte jeg det var greit å ta med alt som vi var misfornøyd med. Når de reklamerer med 5 stjerner og at absolutt alt av mat og drikke er inkludert, så er det faktisk en stor skuffelse å oppleve at dette ikke stemmer og at det i realiteten er både skittent og overpriset.
Haha, joda. Men dette er første gangen vi har vært misfornøyd med en ferie. Vi reiste fem familier sammen, hvorav to familier hadde vært der i 2010 og var så godt fornøyd at vi andre valgte å bli med året etter. De familiene som hadde vært der året før var også sjokkert over hvor dårlig tilbudet var blitt, og de sendte også klage da de kom hjem. Så akkurat denne gangen vil jeg ikke ha på meg at jeg har vært vrang, altså.
Jeg har skjønt det at noe har skjedd der mellom 2010 (når vi var der) og 2011. Håper virkelig de har fått tilbake standarden som var i 2010, for det var virkelig bra! Jeg har selv akkurat bestilt ny tur med Nazar, men til en annen plass. Må jo variere litt.
Måtte bare "mobbe" deg litt når jeg så hva som stod under nicket ditt. :D
Jeg synes også det er litt rart at det var noe feil med absolutt alt her.
Vi var der i høstferien 2010 og hadde det helt supert.
Ang vask så gikk det rengjøringspersonale rundt hele dagen og vasket på de mange toalettene og alt var superrent da vi var der.
Rommet vårt var rent og pent og de vasket og ryddet der hver dag. Vi fikk rene håndkler hver dag og badet/toalettet ble vasket hver dag.
For å få nye håndkler til stranden så er man nødt til å gjøre en innsats selv for å bytte. Det stor åpningstider på vognen så da må man jo klare å forholde seg til det! Sånn er det med åpningstider! Vi gikk dit på morgenen og byttet og det fungerte fint. Noen dager byttet vi på vei hjem fra stranden.
Pesonale gikk rundt og tømte søppel og ryddet bord og området hele tiden så vi opplevde ikke noe skittent på den uken.
Ang maten så var det riktignok kyllingrett hver kveld med det stod personale ute og grillet kjøtt hver eneste kveld som man kunne få fra.
Mine barn spiser det meste og de spiste variert hver eneste dag, både til lunch og middag. Og vi byttet på med å spise fra de forskjellige snackbarene og valgte litt forskjelig hver dag sånn at maten ikke ble ensformig.
Akkurat innskjekkinen kan jeg være enig i at tok litt tid. De var kun to som stod bak disken og vi kom med 3 busser, men de fikk inn en sjef, virket det som og da gikk det unna. Helt greit. :)
Vi drar gjerne tilbake men vi liker å dra forskjellige steder. Men det var supert å være der i høstferien og bade i havet i lunka vann, 27 grader så vi kommer nok til å huske på stedet en annen høstferie men vil nok neste gang prøve et anlegg med flere sklier for barna. :ja:
Joda, om det bare hadde vært åpent når det sto at det skulle være det så hadde jo det gått veldig fint. Det samme gjaldt kebaben på stranden, det sto at det skulle være fire dager i uken, og når vi kom for å hente hadde de bare vannmelon å tilby. Jeg klarer helt fint å forholde meg til åpningstider, om hotellet klarer å holde dem.
Jeg må signere GinaK her, vi har vært på Pegasos 2 ganger hhv 2006 og 2008.
Vi hadde ingen problemer med å ta oss til Side sentrum på kveldene, dette kostet da maks 50,- med taxi som stod utenfor hotellet hele tiden, samt at vi dro til nabobyen som lå 5 minutter unna i taxi (altså mot Alanya). Fordelen med den byen er at det er lite turister og stor bazar, veldig mye roligere og mye god mat.
2 uker med All Inclusive mat og underholdning kan bli litt overkill uavhengig av hvilket selskap du reiser med, så muligheten for å spise andre steder kan være lurt å holde åpent.
Mitt generelle inntrykk er at alle store chartersentre ligger litt utenfor sentrum, men nå har ikke jeg vært på veldig mange av disse, så jeg skal ikke påstå at dette er tilfellet overralt, men der vi har vært er det mitt inntrykk.
Vi reiste til Pegasos Resort i Incekum Tyrkia med Nazar i 2011. Vi hadde bestilt rom med havutsikt. Rommet vi fikk var med det som kanskje kan kalles begrenset havutsikt. Det gikk å se havet fra den ene enden mellom søylene det var 20 cm avstand mellom. Balkongen var ca. 2,5m x 1m... Det var umennesklig å være der på kveldstid da det var fullt med mygg grunnet lite trekk på balkongen. Vaskedamen lot også balkongdøren stå åpen etter rengjøring slik at rommet ble fylt med mygg. Rommet vårt var i 5. etasje og heisen virket ikke. Det fantes heis i andre enden av bygget, men da ble det like langt å bare ta trappene.
Vi var flere ganger å så etter folk fra Nazar de klokkeslettene som stod i permen. Da vi omsider kunne finne de skulle de se hva som kunne gjøres.
Det gikk 2 dager før vi fikk nytt rom. Da uten havutsikt i det hele tatt. Men heldigvis i den enden heisen virket i.
Dagen før avreise gikk vi for å sjekke når bussen skulle komme for å ta oss til flyplassen. Da var det arket med oversikten tatt bort å hotellpersonalet snakket dårlig engelsk så der var det lite hjelp å få.
Vi klaget når vi kom hjem, men fikk da beskjed om at vi hadde kjøpt reisen til redusert pris (tilbud) så de kunne ikke gjøre noe med det............!
Nazar Nordic er IKKE å anbefale.
Maten var heller ikke noe å skryte av. Kaldt vann var forresten ikke å få tak i på hotellet.
Vi har aldri vært der, men en familie vi har reist på flere turer med var der i sommer. Aldri, aldri mer sier de, og jeg ser at du har påpekt omtrent det samme som de opplevde. De er vandt med å reise på sunwing anlegg, og dette her var noe helt, helt annet visstnok.
Gutta og jeg har reist med Nazar 2 ganger. Ene gangen til Pegasus Resort (2010) og i fjor der de har Aqua fantacy ved siden av. Husker ikke hva det heter på sittende fot. Vi har hatt god plass og rommene har blitt vasket hver dag.
Stor variasjon når det gjaldt mat også, men vi har bare hvert der en uke da.
Innsjekkingen har gått greit, forventer ikke at de skal få unna et busslass med mennesker på 5 minutter.
Jeg har ingen problemer med å anbefale Nazar i alle fall.
Mams, det hotellet dere var på sist, var det det som hadde mange sklier? VAr det så bra som det ser ut på bildene, skliene altså? :)
Var standarden like bra på det hotellet som Pegasos World?
Det ser veldig fint ut på nett men virket for uoversiktlig for oss, da vi dro i 2010. Lar ikke barna løpe fritt rundt enda men gutta blir jo større. Kanskje dette kan være et alternativ en høstferie igjen... :) Gøy med sklier.
Vi reiste med Nazar i sommer, til Pegasos World.
Vi hadde det helt topp. Rommet var stort og fint. Håndklær hentet vi stort sett selv i spa avdelingen, og personalet var blide og hyggelige.
Maten var helt grei. Og renholdet også.
Ikke alltid det var kald drikke overalt, men det forventet vi heller ikke. Vi visste at vi reiste midt i høysesongen, og at vi følgelig ikke var alene på hotellet.
Jeg tror dette handler endel om forventninger også. Når det er mange tusen mennesker på samme sted til samme tid, så må man regne med litt svinn tenker jeg da. Ikke alltid de kan klare å holde all drikken kald.
Vi tok alltid med oss flasker med vann opp på rommet, og la i kjøleskapet der. Da visste vi at vi alltid hadde kald drikke tilgjengelig.
Bassngene var jo bare helt fantastiske.
Jeg kan absolutt anbefale å reise med de. Men kanskje ikke midt i fellesferien. Det er for varmt. :humre:
Og is showet i Side må man bare få med seg. Snuppa var helt fasinert.
Vi reiste også med Nazar til Pegasos World i sommer, eller det vil si i slutten av august. Hadde en helt fantastisk ferie! :hjerter:
Vi hadde et stort og fint rom, rengjøring og nye glass på rommet hver dag. Sengene ble skiftet på og rene håndklær fikk vi hver dag.
God og varierende mat, forskjellige tema enkelte dager- fokus på sjømat f.eks.
Vi hadde ikke problemer med å finne kald drikke. Men var som Bloppy, flinke til å ta med oss flasker opp på rommet.
Stranden var fin og ren, basseng området også. Vi snakket om det da vi var der at vi var litt imponerte over at de faktisk greide å holde det så fint og ryddig hele tiden. For det var slik vi opplevde det, rent og fint.
Bassenget var perfekt for en liten frøken på snart to og en liten mann på fem.
Nå var jo ikke vi der i høysesongen, men like etter skolestarten her hjemme. Det var en del folk der da også, men akkurat passe slik at man ikke fikk opplevelsen av å hele tiden stå i kø.
Planen er å dra dit igjen til sommeren. Så med andre ord- anbefales! :D