Jeg har nevnt det før, men en god ting kan ikke nevnes for ofte, det er jeg sikker på at Living er enig i. For tenk, i dag skal vi få sofaen vår - kun 9 måneder etter at vi bestilte den! :jippi: For en service, det skal de ha, selv om sofaen enda ikke har kommet, er jeg sikker på at det er riktig farge denne gangen. At vi først fikk lysegrå og deretter sort, når vi egentlig har bestilt brunsort, det skal jeg ikke mase for mye om. Egentlig er det jo bare bagateller, når jeg tenker meg om.
Tre ganger har mannen min vært hjemme fra jobb for å ta i mot sofa, for tidsapektet de gir er mellom kl 10 og kl 18. Klart at det er nokså lenge å sitte og vente, men de ringer vanligvis en time før de er her, snillingene. Tre ganger har han demontert sofa som skal ut og i dag skal han sette sammen sofa nummer 3.
Titt og ofte sender jeg en takknemlig tanke til Living for at jeg får bytte sofa så ofte, jeg er ganske sikker på at de har hatt gode hensikter med å feilbestille sofaen vår 2 ganger, men denne gangen er jeg overbevist om at det blir riktig. Jepp, i kveld skal vi sitte i sofaen vår - i riktig farge!
Living. :hjerter:
Ja, da kom den. Festlige Living sendte oss en sort sofa en gang til. Med skade, riktignok, så litt forskjell var det jo. Da er det bare å sette sammen den sofaen vi har demontert igjen. Er det urimelig å kreve hele beløpet tilbake nå, tro? Utgangspunktet i desember var at vi reklamerte på en skinnsofa som hadde fått hull, da kunne vi velge å få ny sofa eller beløpet utbetalt. Gjett om jeg angrer på at vi valgte ny sofa.
Vi har vært i kontakt med dem hele tiden, men kontaktpersonen vår har egentlig sluttet å svare på telefonene våre, naturlig nok. Det blir vel ikke bedre etter dette.
Problemet om vi får pengene tilbake, er at vi kjøpte både den første sofaen og den første "reklamasjonssofaen" på salg, dermed får vi ikke tak i en ny tilsvarende sofa uten å finne noe på salg.
Det slo dere ikke at det kanskje var lurt å vente med å demontere sofaen til den nye var vel i hus, da? :p :D Men gud for talentløse folk på Living! Jeg hadde mistet tålmodigheten for lenge siden.
Om jeg var dere nå ville jeg skrevet ny mail der jeg krevde pengene tilbake og en passende kompensasjon for tort og svie, for dette her er langt under akseptabel kundebehandling. Jeg ville samtidig sendt kopi til Tv2 Hjelper Deg. Min erfaring er at det pleier å hjelpe betydelig på vanskelige firmas motivasjon til å gjøre opp for seg. ;)
:what: Dette overgår mine villeste fantasier, altså.
Vi har også sofa fra Living, og bare så det er sagt: Jeg er veldig fornøyd med den. Litt startvansker var det riktig nok her også - to ganger fikk vi telefon om at det stoffet vi hadde bestilt, var utgått. Dermed løp det på noen ekstra uker, og jeg følte meg ganske så forfulgt på et tidspunkt, men det ble bra til slutt.
:knegg: Jo, jeg til mannen at han ikke skulle demontere, men han er evig optimist, tydeligvis. Selv ble jeg ikke overrasket i det hele tatt.
Jeg har skrevet en sur, men bestemt mail der jeg nevner media og å gå høyere i systemet enn personen vi har hatt kontakt med. Vi får se.
Søsteren min har reklamert to ganger på svære sofaer fra Living. Den typen som går rundt tre kanter av et bord. Hun har alle tre, de har ikke brydd seg med å ta de med.
Vi har fått alternativer:
Beholde den sofaen vi har og få en mindre kompensasjon i form av gavekort på Living.
Bestille ny sofa, bestillingsgaranti dvs fargen skal bli riktig. Få en kompensasjon som er litt større, men fortsatt gavekort.
Heve kjøpet og få utbetalt beløpet.
Hvis vi kan få gavekortet på Home&Cottage går vi nok for alt 2, selv om jeg egentlig ikke har lyst. Alt 3 vil si at vi må ut på sofajakt og vi får ikke tak i tilsvarende sofa for beløpet, siden den var på tilbud. Uff, vanskelig!
Sleipt med gavekort. Dere burde få en kraftig reduksjon i prisen, rett og slett. Men jeg skjønner at man ikke vil ut på ny sofajakt, og hadde nok også valgt alt. 2
Oppdatering: Vi var på Living i høstferien og bestilte ny sofa, tenkte det var best å møte opp personlig. I midten av desember ringte mannen min og lurte på om den kom snart. Jo, den var kommet for 2 uker siden, den, men de hadde ikke ringt eller sendt sms fordi det stod i ordren vår at vi IKKE skulle ringes eller meldes. :gaah: Javel, da var det å få den hit da. Etter mye om og men nå etter julehelga, fikk vi i går beskjed at den skal komme i morgen kl 13. (underveis i prosessen ringte forøvrig en fra Living til mannen min og lurte på om han kunne skaffe transport til en sinna kunde :dåne:). I dag skal vi bort halv 5, gjett hvem som ringer NÅ og sier at sofaen er på vei? Joda, de bare sender den avgårde, uten å høre om det passer. Nå sa vi nei takk, vi har avtale om levering i morgen vi. Sikkert dumt, vi ser vel aldri noe mer til den sofaen...
Vi bestilte sofa fra Living. De brukte ca 3 måneder på å levere den, mot de 3 ukene de lovte da vi kjøpte den. Vi fikk dog riktig sofa på første forsøk.
For ventetiden skulle vi få 15 % i rabatt. Hun jeg snakket med kunne ikke prosentregning, og ga oss isteden 23 % rabatt. Da jeg ringte for å oppklare feilen var de så sure at jeg ikke gadd å presse for hardt på.
Det er lov til å be om å få heve kjøpet tredje gang man får samme feil ved en vare. Gjelder det også når man får levert feil vare for 3. gang?
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.