Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Erfaring med kjøp fra Ellos

#1

Ine sa for siden:

Kommer varene ofte forsent enn hva de sier?

Bestilte en jakke onsdag, betalte 20 kr for å få varen innen 48 timer. Jeg skjønte jo at dette ikke kunne stemme, bare 20 kr for å få pakken 3-4 dager enn vanlig?

Nå viser det seg at pakken er pakket på lageret, men ingen vet om den er sendt.

Er det veldig lett å returnere varer derifra? Og gratis?

Lurer på om jeg skal bestille en ny, og bestille levering hjem innen 2 døgn, risikerer jo at den blir utsolgt om jeg venter og venter.. :nemlig:


#2

Anne C sa for siden:

Jeg har vel aldri bestilt rask betaling, men har bare god erfaring med Ellos. Det er ikke noe problem med retur.


#3

Anne C sa for siden:

Det er vel ikke gratis å returnere varer.


#4

veobra sa for siden:

Pakken kom innen en uke sist.

Med unntak av støvlettene. De kommer 10. desember. :mumle:


#5

Chablis sa for siden:

Jeg er en smule sur på ellos nå .
Støvlettene jeg bestilte skulle komme10 okt, nå har det kommet ny dato som var sent i nov.

Pakkene kommer stort sett innen 14 dager.


#6

Stompa sa for siden:

De leverer som ei klokke, men de leverer ikke spesielt raskt. Stort sett tar det rundt ei uke fra bestilling til varene kan hentes i butikken (med unntak selvsagt av varer de ikke har på lager der det er oppgitt senere levering). Aldri noe problem å returnere, men du må betale returporto selv. Dvs at du får en slags ferdigfrankert klistrelapp, og så trekkes porto fra når pengene refunderes.

Jeg har aldri prøvd å betale for raskere levering.


#7

Anne C sa for siden:

De siste gangene jeg har bestilt har de vært veldig raske. Men det går vel i snitt en drøy uke.


#8

Kanina sa for siden:

Jeg har skikkelig dårlig erfaring. Det var rot med varene, bestillingene ble feil, og faktureringen var helt på jordet. Dette var i flere omganger, og de klarte å regne feil til tross for flere sjanser til å få det til.


#9

tiddelibom sa for siden:

Jeg har bestilt en gang, med bare rot. Så jeg bestiller ikke derfra lengre.


#10

Anne C sa for siden:

Jeg har bestilt varer fra de i over 10 år, og har enda til gode å ha dårlig erfaring. Drtvar en pakke sim aldri kom, men det var posten sin feil.


#11

Irma sa for siden:

Jeg har en del dårlig erfaring. Forrige gang jeg bestilte med rask levering, så hadde jeg fortsatt ikke mottatt varene etter 14 dager. Ringte inn, og da var varene akkurat pakket og sendt. Min erfaring er at det går raskere å motta varer fra USA enn Ellos. Ikke bra. Dessuten savner jeg å kunne hente på postkontoret.


#12

Skytte sa for siden:

Jeg har ingen negative erfaringer. Stort sett kommer varene raskt. Sist gang bestilte jeg på torsdag kveld og varene var klare til henting tirsdag ettermiddag. Kan ikke klage på det akkurat.


#13

Teflona sa for siden:

Bestilte en topp nå, første gang jeg har bestilt derfra, den kom i brunt istedet for grått, men den kom raskt.


#14

jane sa for siden:

Har aldri hatt problemer med Ellos. Har bare positive erfaringer, også med retur.


#15

jane sa for siden:

Jo, det er da det? Det følger med en returseddel, som man bruker om man vil sende varen(e) tilbake. Koster da ikke'no ekstra for det.


#16

Skytte sa for siden:

Såvidt jeg vet trekker de fra returporto ved tilbakebetaling av penger.


#17

Stompa sa for siden:

Det stemmer som Skytte sier. Det ser gratis ut, men er det ikke.


#18

jane sa for siden:

Ok. Jeg har visst ikke satt meg så godt inn i akkurat det der, selv om jeg har returnert varer flere ganger. koko :knegg:


#19

Pegasus sa for siden:

Jeg har bestilt varer fra Ellos kun en gang, og var veldig misfornøyd. Det tok 3-4 måneder før vi hadde fått alle varene.


#20

trøtt sa for siden:

Jeg husker ikke hvordan det var forrige gang jeg bestilte fra de, men sist bestilte jeg lørdags ettermiddag og hadde varene her på torsdag. Syns det er ganske greit.


#21

Teflona sa for siden:

Det er jo helt teit, jeg kan returnere den toppen jeg kjøpte for 17 kr.


#22

Maysen sa for siden:

Har ingen dårlige erfaringer fra Ellos jeg i alle fall.
Har bestilt både med vanlig levering og med ekspress levering.
Og de gangene jeg har bestilt med ekspress har pakken vært henteklar 48 timer etter bestilling.


#23

Kirsebær sa for siden:

Jeg bestiller ofte og mye fra Ellos. Har gjort det i flere år. Veldig greit og lett, og aldri noe tull.
Men jeg har sluttet å betale for raskere levering. De som leverer ut sier at de har vært her og ringt på uten at de har vært her. Så må jeg likevel hente på posten.


#24

Frøy sa for siden:

Jeg er møkksur, mine skulle og komme 25.oktober, mens nå står de som sluttsolgt så jeg kan se langt etter de.


#25

Salt sa for siden:

Jeg har stort sett vært fornøyd, men sist betalte jeg 30,- ekstra for rask levering (bestilte fredag, skulle ha dem mandag eller tirsdag), men de kom ikke før på mandag uken etter.


#26

millact sa for siden:

Bestilte støvletter forrige helg, kom før helgen, veldig raskt synes jeg.


#27

Katta sa for siden:

Mine mukluker kom på under ei uke. Jeg betalte ikke ekstra for å få det fort.

Men pomp delux - de er jo håpløse.


#28

Elin sa for siden:

Dette er min erfaring også, for ikke å snakke om alle varer man har bestilt som aldri kom i det hele tatt..men fakturaen var de kjappe med å sende ut.


#29

millact sa for siden:

PDL pakken kom også raskt, ca en uke denne gangen.


#30

Elin sa for siden:

En klassiker... jeg bestilte en hvit tunika og i posten kom en gul... men på fakturaen sto det hvit og kundeservice hevdet hardnakket at de hadde sendt en hvit til meg....


#31

Katta sa for siden:

De brukte over 1 mnd her. Det er det eneste stedet jeg har opplevd å vente en måned på mailen om at "ordren din er under behandling". :hehehe:


#32

Lottamor sa for siden:

bestilte støvletter fra Ellos forrige uke, etter 2 dager (!!!) kunne jeg hente de på posten...dette har skjedd meg to ganger den siste mnd. Men ellers er det vel en uke som gjelder. Veldig fornøyd med Ellos!:)


#33

Isa sa for siden:

Jeg har bestilt mange ganger fra Ellos, og stort sett har det gått greit. Noen ganger går det på 3-4 dager, andre ganger tar det godt over en uke før jeg får varene.


#34

Chablis sa for siden:

Var det Timberland Mukluk du fikk med engang?


#35

isola sa for siden:

Jeg har vært kunde der i årevis, og med unntak av at noen varer har vært utsolgt har jeg aldri hatt problemer. Jeg betaler aldri før jeg har varen.


#36

Teflona sa for siden:

Det står grå på fakturaen, ja.


#37

Teflona sa for siden:

Står 25.okt på mine også, men hvilke bestilte du?


#38

naima sa for siden:

Då sender du berre returen som vanleg brev utan å bruke returlappen, trur eg. Det er til og med mogleg det var Ellos som skreiv det på kundeservice-sidene sine, at viss returen var under 350 gram så var det billegare å kjøpre frimerker enn å bruke returlappen. Den lønner seg derimot for "pakker".

Det verste med Ellos er å ikje få pakken på posten. Eg vil ikkje til ein kiosk som ligg 5-6 km unna og ikkje langs bussruta mi nå eg kan gå 300m til postibutikken. (Løysinga då er å bestille heimkøyring. Då ender pakken som regel på riktig PiB.)


#39

Mams sa for siden:

Jeg får Ellospakkene mine på Posten (eller Post i butikk da)


#40

trøtt sa for siden:

Det var mukluk jeg fikk på under en uke.


#41

Huldra sa for siden:

Mine og jentungens Mukluk kom på bare noen dager.

Har vært fornøyd med ellos frem til nå. Har måttet sende inn en jakke flere ganger i fjor pga den var ødelagt, men det gikk greit. Skal nå returnere en bluse som overhodet ikke stod til forventningene så jeg er litt spent kan man si. (siden jeg aldri har gjort det før)


#42

veobra sa for siden:

Mine støvletter har tre måneders leveringstid. Da vil jeg mye heller få beskjed om at de er utsolgt. Jeg fikk heller ikke noe beskjed underveis i bestilingen om at de ville komme så sent. Jeg så det først da de andre varene ble levert. :gaah:


#43

Chablis sa for siden:

Her var det visst levering 25 nov istedenfor 10 oktober som det sto da jeg bestilte, jeg har sendt klagemail.!
Vet flere som bestilte etter meg som har fått de, det irriterer meg.


#44

veobra sa for siden:

Fikk du beskjed underveis at det ble senere levering? Det fikk ikke jeg. Jeg er også litt sur. De er bestillt på 40%, så da gidder jeg ikke endre og styre heller. For jeg regner ikke med at en eventuell ny vare også vil bli med rabatt.


#45

Chablis sa for siden:

Det kom en mail 8 dager etter bestilling om at de var forsinket.


#46

Teflona sa for siden:

Står 25.nov hos meg også nå, ingen mail om det.


#47

trøtt sa for siden:

Det går vel litt på str og fargen du har bestilt. Jeg kan ha bestilt hvit i str 40 etter at du f.eks bestilte brun i str 37 og da har det ingen sammenheng om jeg får mine før deg. Det vil bare gjelde hvis de har bestilt samme str og farge som deg etter deg.


#48

Chablis sa for siden:

De har bestilt samme farge vet jeg .
Jeg synes uansett det er for dårlig, når det står levering 10 okt så forventer jeg at de blir levert da.


#49

trøtt sa for siden:

Det er jeg enig i. Jeg prøvde å bestille til jentungen, men fikk ikke bestillingen gjennom selv om det sto at de kunne levere 10. okt.


#50

Chablis sa for siden:

Merkelig.


#51

Frøy sa for siden:

Jeg blir bare surere og surere jo mer jeg tenker på det jeg, ikke har jeg fått mail om noe heller, ser bare på mine sider hos dem at de står som sluttsolgt.


#52

Teflona sa for siden:

Det forundrer meg ikke om de støvlettene på 40% aldri kommer, for nå ser jeg at de har sendt de to andre tingene jeg kjøpte for å komme over 200 kr. De kan jeg jo ikke sende tilbake, da får jeg jo ikke støvlettene. Om de nå om et par- tre uker sier at det er "sluttsolgt", har jeg altså kjøpt 2 varer jeg i utgangspunktet ikke hadde kjøpt der, men som jeg ikke får returnert. Lureri.


#53

Snippa sa for siden:

Jeg har vært fornøyd før, men nå har jeg bestilt noe med expresslevering for en uke siden, og det har ikke kommet enda.


#54

Ine sa for siden:

Ser ut som det med expresslevering er noe tull. Ser du at pakken din feks er kommet videre fra sendt sted på mine sider?


#55

Snippa sa for siden:

Kanskje Ellos har spioner ute på FP, for jeg fikk en sms for 3 minutter siden med hentebeskjed :humre:


#56

Frøy sa for siden:

Jeg krangler med Ellos på mail, de påstår at de har hatt lagersaldofeil, men jeg skjønner da ikke hvordan de først kan ha 5-6 dager for å så gi meg 25. oktober før det plytselig er tomt.

Mens noen av dere andre har fått levering i november.


#57

Nenne sa for siden:

Jeg synes Ellos har tapt seg de seinere årene. Tidligere gikk det kjapt og greit, også å bytte ting, men etter at de begynte med My Pack i stedet for å bruke Posten har det vært mye rot. Regninga kommer ofte før varene for å si det sånn. :rolleyes:

Jeg har også opplevd flere ganger at varer som er priset ned i nettbutikken ikke kommer inn i handlekurven med den reduserte prisen og hvis jeg ringer eller tar annen kontakt får jeg bare beskjed om at nettbutikken har hatt feil pris.

Alle tilbudene de hele tiden bombarderer med er ikke så gode som de skal ha dem til heller. Alle interessante varer som koster litt er aldri med i tilbudene.

Jeg har nesten sluttet å handle der.


#58

Fintdethei! sa for siden:

Jeg bestilte varer den 8.oktober, på oversikten over mine bestillinger, står det bare "ordre mottatt". Bør de ikke begynne å behandle ordren snart? :utålmodig:


#59

Ine sa for siden:

Idiotisk. Jeg bestilte for to uker siden på onsdag, står at pakken er sendt, men kundeservice-dama sa den bare var pakket. Irriterende. Betalte til og med for å få den på døra innen 48 timer!


#60

Avelonia sa for siden:

Jeg har aldri hatt problemer med Ellos, bortsett fra en gang da jeg bestillte den minste dame str og den var likevel for stor :knegg:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.