Hva er det med de som jobber på Lindex? Jeg synes de er sure og gretne alle mann, iallfall i de to butikkene jeg pleier å gå i. Jeg har ofte hatt lyst til å si noe til dem, og i dag klarte jeg å lire ut av meg noe i det jeg gikk: "Får håpe du kan spandere et smil på den neste kunden din, da."
Jeg er alltid en smilende og høflig kunde, så jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å smile litt tilbake. Og å hva er forresten vitsen med å brette klærne pent sammen når de bare stappes ned i posen til slutt?
:fnis: Var du litt sulten? (ref. tittelen din)
[size=1][/size]
Nei, seriøst så er sure folk i point of sale dårlig butikk, så smilekurs er helt på sin plass.
Hvorfor akkurat Lindex? Jeg har opplevd det samme der. De er så effektivitetsfokuserte at de glemmer kunden helt, bare om å gjøre å få unnagjort alt så fort som mulig. Kanskje de har hatt effektivitetskurs der?
ÅÅÅ, jeg hater slike som ekspederer meg uten å verken si et ord til meg eller se på meg. De hilser ikke, sier ikke engang totalsummen på det jeg skal kjøpe og bare snur seg bort før jeg har fått sagt takk og ha det. Og sånne har jeg møtt mange av i det siste. :gaah:
Jeg har akkurat samme erfaring fra Lindex; sjelden en hyggelig hilsen og smil, litt sånn ovenfra-og-ned hyggelig, og de vet alltid så veldig godt hvorfor og hva, fordi de har lest de interne informasjonsnotatene.
Jeg var innom forrige uke og byttet noe lille E hadde fått i gave, og deter første gangen jeg synes damen bak disken var ordentlig hyggelig (hun har jobbet der i mange år).
Kanskje vi skal gjøre som kundene gjorde overfor min gamle sjef; når hun sto i kassen klasket kundene varene i disken og så at henne ville de ikke handle med, da kom de heller tilbake når det var noen andre på jobb!
Hun var ikke hyggelig med hverken kinder eller ansatte ...
Her er det sånn hos en eller to på Cubus. Spesielt hun ene. Hun måler en opp og ned og i mente og gir ekstremt lite av seg selv. Jeg handler ikke hos henne av prinsipp.
Jeg kjenner alderen tynger, for det irriterer meg med kassadamer som fjåser.
På Rema 1000 i dag satt kassadama og ropte til en kollega, "du må overta, jeg måååååå tisse", og kollegaen sa "nei", og hun ropte "fyyyy faaaeeeen". Samtidig som hun skannet hele påskehandelen min i vei. :mumle: Jeg føler det er så respektløst.
Jeg vil vel for hælvete ikke ha banneord haglende over meg.:p
Lindex har visst en relativt dårlig personalpolitikk er blitt meg fortalt...(Har ei på attføring fra Lindex der)...Selv synes jeg de er flinke jeg altså...
Jeg var på Lindx og handler noe småtteri til snuppene mine i dag. Når du nå tar opp dette, så må jeg sannerlig underskrive jeg også! Det var ikke en svært vennlig dame jeg handlet med nei! :(
Veldig stivbeint - Om man f.eks i perioder sliter med å forholde seg til mange mennesker og da ønsker å jobbe en liten periode i løpet av dagen på lageret, så er det bare å glemme - er man satt opp på å jobbe i kassa, så skal man det, selv om noen andre gjerne gjør det for en. "nazirullering" av oppgaver. Kanskje det er bare jeg som synes det er veldig sært, men...
Har ikke noen spesiell negativ opplevelse med akkurat Lindex.
Men synes de aller fleste slike kjedebutikker yter ganske dårlig service jeg :vetikke:. Og ganske få viser glede over jobben sin.
Da er det annerledes med små butikker, der folk ofte jobber alene hele dagen :knegg:. De er sikkert utsultet på sosial kontakt. Og så må de kanskje jobbe litt ekstra for kundene sine enn kjedebutikker?
Her orker jeg ikke å gå inn på Lindex mer etter at de maser om jeg har dette Lindex kortet. Og siden jeg ikke har det begynner de på en lang remse på hva jeg går glipp av. Jeg sier at jeg ikke er interessert, men de gir seg jammen meg ikke...
Det er jammen mange kunder som kunne trenge høflighets/tak og tone kurs og. Tro meg!!! Mange butikkansatte blir jo behandlet som om de ikke er verdt noe. Kunder kan være ganske stygge. :sukk:
Jeg tror at mange ikke holder mange år som butikk ekspeditriser. Det er rett og slett mye dritt å ta, og mange burde nok gitt seg for lenge siden. Jeg jobber deltid i butikk og det holder i lange baner. Har jobbet der til og fra LENGE og merker at min tid som heltidsansatt definitvt er over. Klarer rett og slett ikke være så serviceinnstilt hele tiden lenger. Det er kunder som kommer inn døra og ikke gir deg sjangs til å være hyggelig en gang før de begynner klage over hva man har og ikke har. Noen skal klage og da får man oftest en reprimande FØR man i det heletatt får sett på reklamasjonen. Akkurat som om de mener at de må SLOSS for å få den igjennom. :himle:
Tror det er mer krevende å stå i butikk enn mange tror.
Men alt i alt.. man skal ikke jobbe der hvis man ikke klarer møte hver enkelt kunde med blanke ark. :niks:
Jeg har ikke noen klager på Lindex. Det er lite personlig service, men i en lavpris butikk med få ekspedienter pr. kunde forventer jeg ikke det heller (samme med H&M, Ikea,...). Husker ikke hvor mye de smilte da jeg betalte, men de har iallefall altid vært effektive når jeg har byttet tøy.
Høres kjent ut, ja. Og gjett om disse typene blir lange i maska når den som ekspederer dem bare er hyggelig, og at reklamasjonen går som en drøm. :knegg:
Vår Lindex er ikke rullestol-, barnevogn- eller rullatorvennlig den.
Jeg er forresten også en hyggelig kunde, har hatt en lignende jobb selv og jeg vet at det er mange ufine kunder. Samtidig vet jeg også at det er viktig å prøve sitt beste for å gi et smil til kunden.
Alle kan ha en dårlig dag på jobben, men det er noe med å klare å være profesjonell, uansett. Slik er det jo for oss som ikke direkte jobber med kunder, men med mennesker generelt.
Jeg har lagt merke til en Kiwi-butikk på sentralstasjonen i Oslo, der det stort sett jobber unge folk på deltid. Der ser de ansatte alltid opp på kunden, sier hei og smiler, før de scanner inn varene. Er alltid hyggelig å handle der. Er ikke så mye som skal til.....:)
:knegg:
Kjenner meg igjen i beskrivelsen - jeg jobbet alene på et lite konditori i litt over ett år.
Fikk mange positive tilbakemeldinger på hvor blid og hyggelig jeg var, og spesielt pensjonistene sa de satte pris på at jeg alltid hadde tid til å slå av en liten ekstra prat.
Klart det - jeg satt jo alene der hele dagen... :humre:
Men som du sier, små butikker må gi litt ekstra fordi de er totalt avhengige av at kundene kommer tilbake.
Dette med dårlig serviceinnstilling og kundebehandling er noe jeg engasjerer meg svært i, både fordi jeg selv har erfart hvor lite det koster å være hyggelig og blid, og hvor mye det gir tilbake, og fordi jeg jo svært ofte er kunde selv og kommer utfor mye rare holdninger.
Og så er servicen generelt her i bygda så dårlig at jeg har gitt meg f*** på at jeg i alle fall skal gjøre mitt beste for at kundene skal få en positiv handleopplevelse.
I kjedebutikkene tenker jeg egentlig svært lite over hvordan de butikkansatte oppfører seg, så lenge de gjør det jeg forventer av dem. Det vil si lese av prisene på varene mine. fortelle meg totalsummen, ta imot pengene mine og pakke greiene i poser. Jeg takler et dusin sure ansatte bedre enn én med påklistret smilekurs-smil som nærmest fotfølger deg inn i prøverommet og gir deg anbefalinger og meninger du ikke har bedt om. :skremt:
Det er mye rart som jobber i butikker rundt om i landet. På nittitallet jobbet jeg som ekstrahjelp i en litt fin Oslo-kjede og vi gikk faktisk på servicekurs!
Sånn er de på Lindexbutikkene vi har/har hatt her også. Det gjør at jeg ikke går inn i de butikkene først ihvertfall. ALLE er sure.
Jeg fikk regelrett kjeft ev en ei ekspeditrise påLindex en gang, da jeg ville bytte et plagg. Jeg hadde med kvitteringen, så jeg trodde deet skulle gå greit. Men: Jeg måtte ikke komme der å tro jeg kunne bytte plagg i hytt og pine, ihvertfall ikke siden jeg ikke hadde med de lappene med størrelse og pris. Hjalp ikke at jeg hadde med kvittering. Jeg ble så paff og sint at jeg sa: Takk skal du f*** i meg ha. Tok med meg buksa og gikk. :mad:
Men sånn egentlig.. om jeg handler på Lindex så har jeg "kontakt" med de som jobber der kun når jeg betaler. Spør ikke de om råd og veiledning liksom?
Så om de ikke smiler til meg når jeg betaler, så er ikke dagen min ødelagt .. ;)
Skulle tro vi bodde i samme by :knegg: De har jo blittrent hyggelige på Jysk, men så har de skifta ut det meste av betjeninga også. De kommer jo til og med å spør om du vil ha hjelp...
De er blide nok på vår Lindex, men sørvisen er dårlig. Har hent et par ganger at plaggene jeg har kjøpt har blitt ødelagt etter kort tid. Kjøpte blant annet ytterjakke til dattra mi, som ikke tålte å bli vaska for da revna foret innvendig. Følte jeg omtrent at jeg var i avhør. Hvor mange grader vaska du jakka på? På hvilket program? Er du sikker på det? :eek: FREKT!
Hah! Si det til en av ungguttene på den lokale Kiwi-butikken. Jeg var så lei av at han var stum som en østers. Ikke sa han hei, ikke spurte han om jeg skulle ha pose og det verste av alt; han sa aldri totalbeløpet. Til slutt bestemte jeg meg for bare å stå og stirre på han til han måtte si noe. Men det tok sin tid. Han har skjerpet seg nå, så han må ha fått påpakk. Ja, det var så ille at jeg ikke torde å si til han at han måtte si noe, for jeg tenkte "hva om de har ansatt en som er stum". Men etter å ha hørt han snakke med kollegaene, var det ingen vei tilbake. Da ble det stirreleken. :moahaha:
Jeg har aldri hatt problemer med å ikke like Lindex butikken her jeg bor.
De bryr seg ikke så mye om kunden da, og man må hjelpe seg selv til man evt spør om å få hjelp, men slik er det på H&M også, og jeg regner egentlig ikke med noe annet i slike kjedebutikker.
Jeg har også gått på servicekurs da jeg jobbet i butikk. Noen år siden nå.
Det var dog bare for butikksjefer, men det var veldig mye fokus på god kundeservice og motivasjon, som vi skulle ta med til resten av de ansatte.
Dette var også en kjedebutikk, men kanskje ikke en av de største...
Det er ikke det at jeg forventer hverken hjelp eller oppfølging i butikken, men når jeg kommer til kassa for å betale synes jeg de kan koste på seg et hyggelig "hei" og et smil fremfor et mutt tryne.