Min eldste datter har spart og spart og har endelig råd til å kjøpe iPod Touch. Tidligere har hun hatt en iPod Nano som ble ødelagt etter bare ett års forsiktig bruk. Batteriet begynte bare plutselig å lekke mens den lå i skuffen. Den var ikke mye brukt så jeg regnet den for å være som ny. Ingen garanti dekket denne skaden og det var 1250 kroner rett ut av vinduet.
Kan vi forvente det samme med iPod touch tror dere? Hun har jobbet masse for å få råd til den, og jeg syns det er så kjipt hvis den går i stykker like fort.
Min gamle iPod touch har tålt mye bruk, både fra voksen, femåring og ettåring (og den har nok vært i gulvet litt flere ganger enn den burde). Den virker fortsatt. Dere kan jo kjøpe et sånt beskyttelsestrekk til den for sikkerhets skyld.
Jeg har ikke opplevd noe sånt fra min. Den ble kjøpt i 2009, tror jeg, og nå har Hiawata arvet den. Jeg har beskyttelsestrekk og sånn tynt plastdekke på selve skjermen.
Høres ut som en klar reklamasjonssak, med mindre det ikke er andre tegn på at spilleren har blitt utsatt for f.eks. ekstrem varme - f.eks. ligget i sola.
Garantien er på 1 år, men det lite relevant her da reklamasjonstiden på et slikt produkt er 5 år. I utgangspunktet ville man kunne si at batteri er en slitasjedel, men ikke når det er snakk om denne typen problem og produktet ikke lar utskiftbart batteri på vanlig måte. Jeg hadde nok ikke gitt meg så lett på dette. Men samtidig er det "ganske så typisk Apple", som nok tjener en del på at folk "gir seg" i garanti/reklamasjonssaker.
De skulle jo ha ganske mye penger for å se på den ødelagte iPoden, og hvis de da mente det var fukt, varme eller kulde (som de ofte gjør) så ville det kostet flere hundrelapper å få konstatert at det ikke var reklamasjonsskade.
Jeg kunne nok tatt den videre, men jeg så for meg mye pes og lot være.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.