Husker da jeg bodde hjemme hos mine foreldre så ringte man etter service på bla vaskemaskiner.....gjør man det nå om dagene og, eller kjøper man ny. Vår vaskemaskin sviktet i kveld, og nå er jeg litt usikker på om jeg skal ringe på service eller om vi rett og slett må ut å kjøpe ny i morgen?
Den er 6,5 år gammel, og brukt mye, gjennomsnitt 8-10 maskiner i uka.
Jeg har bannet fra meg nå ;) Og ja, det var det jeg tenkte at servicer er ganske dyrt, også får man gjerne bare beskjed om at der er ingenting å gjøre allikevel.
Vi ringte etter service på vår i går og de skulle ha 700,- for å komme og se på den. Hvis det var pumpa som var gåen, noe de trodde så koster delen 500. Så kommer arbeid i tillegg. Vi gjorde overslag og fant ut at det ville komme på rundt 2000. Vår maskin er like gammel som deres. Vi kjøper ny. :(
Jeg har ringt service både med og uten hell. Om man kan beskrive symptomene godt har de ofte peil å hva som kan være feil, og da kan de gjerne si noe om hvorvidt det blir dyrt å reparere. Derfor er det i alle fall lurt å ringe før man bestemmer seg for å skrape maskinen.
Har du renset lofilteret til vaskemaskinen? Jeg har liten peiling på vaskemaskiner, men å rense lofilteret er en ting man bør gjøre før man kjøper seg ny maskin.
Jeg renset filteret ja. Vi kjøpte ny....den hørtes fryktelig syk ut den andre, så vi bestemte oss for å bytte den ut. Rimelig ble det ikke, men akk så nødvendig :nemlig:
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.