Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Elendig kjøkkenkonsulent

#1

Lykken sa for siden:

Ja, det har vi klart å skaffe oss. :mad:

Vi har kjøpt nytt hus som vi pusser opp og kan ikke flytte inn før kjøkkenet er ferdig. Vi har snekkere der nå som setter opp gipsplater, sparkler og maler etter at vi har revet ned og klargjort og fjernet bærevegg etc.
Vi har brukt ca en måned på å tegnetimer, mailer for å bestemme oss for alt. Det har vært noen endringer underveis og for over en uke siden, mandag, sendte jeg siste planløsning over på mail. Den har vi selv bestemt oss for, altså forkastet hennes første forslag som hun har holdt seg til siden første tegnetime. Vi har hatt tre timer. Hun har ikke kommet med særlig mange ideer eller forslag, hun har kun tegnet inn en løsning som hun har endret noen ganger etter innspill fra oss. Fredagen før mandagen da jeg sendte over endelig planløsning mailet jeg med henne vedrørende benkeplate. Jeg hadde ombestemt meg fra dagen før og ba om hjelp til å velge. Hun svarte litt frekt. Etter at jeg sendte mail om hvilken vi hadde bestemt oss for fredag lunsjtider hørte jeg ingenting mer. Sendt som nevnt over endelig plan med egen tegning og detaljer mandag morgen da vi hadde tenkt masse i helgen og funnet ut at opprinnelig planløsning ble for trangt til spisestua. Hørte ingenting hele dagen. Sendte en purremail tirsdag ved lunsj, hørte ingenting resten av dagen. Onsdag ringte jeg, hun hørtes litt flau ut og skjønte at jeg var utålmodig. Forklarte at vi var klare og at vi ønsket å få bestilt mht leveringstid, noe hun også hadde påpekt uken før at vi måtte tenke på. Da lovte hun endelig tilbud inkludert alt dagen etter, torsdag. Hørte ingenting hele dagen. Sendte en mail fredag der jeg skrev at jeg forventet å få noe den dagen. Hørte ingenting. På mandag hørte jeg heller ingenting før utpå dagen, da ringte hun selv etter å ha sendt en mail om at hun hadde hatt syke barn. Greit, hun lover å ta med pc hjem og få levert til oss igår kveld. Fikk ingenting. Ringte dit ved lunsjtider og la beskjed via en annen om at jeg ventet på tilbudet og bestilling. Hun ringte meg nå og mente hun hadde sendt meg to mailer...jeg har ikke fått dem, men jeg har fått andre mailer idag. Nå har hun lovet oss til ca kl 16 idag. I tillegg hadde hun ikke fått med seg at vi hadde endret bredden på kjøkkenøya som jeg sa forrige uke og også skriftlig har meddelt.
Jeg er så misfornøyd med oppfølging og at hun som konsulent ikke har vært mer rik på ideer, forslag, smarte løsninger, tips til hva som er dårlig etc..
:grrr:


#2

Polyanna sa for siden:

Hvorfor har du ikke bare bedt om en annen selger?


#3

Lavender sa for siden:

Det er mange gode kjøkkenkonsulenter i Oslo. Men nå tenker du ikke å bytte leverandør eller konsulent?

Du får ta vare på korrespondansen, og gjøre krav på dine bestillinger. Skjønner at det er hektisk i innspurten og endringer siste uke kanskje er uheldig, men det kommer jo an på leveringsfrister og krav til deadline, om det var noen.

Lykke til, derer kommer nok i mål, kanskje ikke 100% første uken.


#4

Lykken sa for siden:

Jo, jeg har vært på nippet til å ringe daglig leder og be om det, men så har det vært sånn at jeg har tøyd strikken en dag av gangen og tenkt nåååå kommer det. Hadde hun ikke ringt igår, så hadde jeg gjort nettopp det. Kan skylde på meg selv der. Må bare blåse ut litt.
Er det forresten vanlig å måtte betale for benkeplate og hvitevarer, altså delbetale, for å få bestilt?


#5

Lykken sa for siden:

Jeg tror rett og slett hun virket litt irritert for at vi gjorde en del endringer den første tiden, vi kom inn til to ekstra tegnetimer etter den første. Hun ville det istedenfor at vi mailet. Det svaret jeg fikk når jeg trengte hjelp til å velge benkeplate synes jeg var frekt. Hun har også spurt flere ganger om vi er sikre på valget etterpå, men kommer ikke med alternativer.
Jeg hadde byttet konsulent eller sågar kjøkkenleverandør dersom vi hadde hatt mer tid. Men vi bor midlertidig mens vi pusser opp og har ikke mer tid til å styre, vi må bare få bestilt og håpe det ikke blir noen forsinkelser. Det er litt vanskelig å beregne akkurat nå i startfasen hvor lang tid snekkerne bruker, men det ser ut som vi kan komme i mål om noen uker og det er 4 ukers leveringstid på benkeplate som tar lengst tid.


#6

Lavender sa for siden:

Ja, hvis varer er bestilt på mål eller kommer fra underleverandører. Vet ikke hvor vanlig, for det er ikke så ofte vi har bestilt kjøkken. ;).


#7

Lykken sa for siden:

Takk for svar.
Jeg har selvgransket oss altså, og kommet fram til at vi ikke har vært særlig vanskelige kunder. ;)


#8

Estrella sa for siden:

Kjedelig, hvor har dere bestilt?


#9

Lykken sa for siden:

Sendt deg prikk. Hun toppet det med tilbud med feil i ettermiddag uten nye tegninger fordi hun ikke har notert ned fra telefon med meg mandag og tydeligvis ikke lest mailene mine der det står skriftlig med vedlegg tegnet opp for henne.


#10

Éowyn sa for siden:

Be firmaet om en ny konsulent snarest.


#11

Polyanna sa for siden:

Eller ta med de endelige tegningene til en annen leverandør. Det bør jo gå på 1-2-3 for dem å smelle sammen et tilbud, så lenge dere har funnet ut av løsningene.


#12

Frost sa for siden:

Polyannas forslag! :nemlig:


#13

Pegasus sa for siden:

:nemlig:

Vær forresten obs på at det kan komme en uventet stor elektrikerregning i forbindelse med bytting av kjøkken. Les; budsjettsmell så det holder her, etter at elektrikeren har funnet ut at det må gjøres utbedringer for femti tusen hos oss. Vi har ikke et spesielt gammelt hus en gang.


#14

Lykken sa for siden:

Hm, gode forslag. Jeg tror vi prøver annen leverandør hvis det ikke er helt korrekt imorgen. Det er bare lite fristende siden vi er helt i sluttfasen.


#15

Lykken sa for siden:

Ja, vi har heldigvis hatt kjempehjelp av to elektrikervenner som har gjort masse jobb gratis og pappa som er elektroingeniør, ellers ville det blitt dyrt. Masse skjult anlegg som måtte gjøres om og dras andre veier, kabler som måtte kuttes og mer kurser som tåler større belastning.


#16

Obelix sa for siden:

Har dere bestilt fra en leverandør som begynner på K ?
Dere er i såfall ikke de eneste som har opplevd total mangel på kundeservice.

Gjør som Polyanna sier.

Lykke til. Kjedelig når ting ikke går som man håper.


#17

Lykken sa for siden:

:jupp:


#18

Polyanna sa for siden:

Jeg ville også vært bekymret for at hun fikk til leveransen, for å være helt ærlig.


#19

Lykken sa for siden:

Tenker at hvis det bare blir bestilt iht spesifikasjon vi har godkjent er det ute av hendene hennes, men er det noe spesielt du peker på? At hun kommer til å rote det til uansett med bestilling lizzom?


#20

Polyanna sa for siden:

Jeg tenker vel bare at det er mye mikk og makk i en sånn prosess og jeg ville hatt en konsulent jeg stolte på.


#21

Lykken sa for siden:

Ja, det har du helt rett i, dette er slitsomt rett og slett.


#22

Obelix sa for siden:

Mitt stalltips er at du sjekker bestillingen godt før du godtar. Sjekker at alt dere ble enig om og faktisk sakl ha står på lista og i pristilbudet.


#23

Polyanna sa for siden:

Men for noen ting så trenger man jo å stole på at konsulenten teller riktig. Sokler og sidefelter og at innredningen passer i skapene og dørene til skapene og hvahardu.


#24

Lykken sa for siden:

Ja, det er en del å holde styr på og de siste mailene viste hvor lite kontroll hun har på vårt, det var verre enn jeg trodde. Hun hadde ikke fått med seg noe av hva jeg hadde skrevet og gjentatt pr tlf og vi har vært klar for bestilling siden forrige uke.


#25

Frost sa for siden:

Da hadde jeg virkelig ikke turt å satse på denne leverandøren. Det er snakk om en stor investering, og det er mye som kan gå galt her.


#26

Wix sa for siden:

Ja, jeg ville valgt noen andre når det er så mye rot. Det går vel sikkert tilslutt med denne også, men dere risikerer å måtte vente i evigheter på ting som ble glemt, bestilt feil etc.


#27

bønna sa for siden:

Hm... vet ikke hva jeg ville gjordt.
Kanskje tenkt på en annen selger i samme selskap?
Jeg har tips på en grei selger som vi brukte med en leverandør som begynner på K.

Vår leverandør har hatt mesteparten i orden. Noen småting er det, som irriterer. Som slange over avtrekkket, som hverken husleverandør eller kjøkkenleverandør har tenkt på.

Jeg er mest misfornøyd med montøren, en av de 4 anbefalte. Han så ikke hva som var med, og sa at det ble feil og fikk ikke til... Men så var det han som ikke hadde fått med seg hva som faktisk var med.

Leverandøren kom ikke med så mye innspill eller gode forslag, men vi fikk arkitekthjelp utenfra. Men at hun ble irritert over spørsmål om hjelp til valg av benkeplate? :hmm:Det var rart.
Vi var inne der og så på benkeplate to ganger før vi bestemte oss. Kjedelig å farte så mye inn dit, men nødvendig.

Det er viktig å få de rette tipsene i planleggingsfasen. Jeg er f.eks. veldig glad for at det ikke ble sånn at kjøleskap, og skap med stekeovn, kommer 10 cm. "bak" benkeplaten, slike det så ut som i starten. Det var det konsulenten som sa til oss hvordan kunne ordnes, og bestilte sånn at det skapene kom nesten kant i kant med benkeplaten.

Ellers er jeg godt fornøyd med det nye kjøkkenet, og synes det er veldig mye kjøkken for lite penger. (med denne leverandøren på K.)
Og vi betalte alt når vi bestilte. Vi kunne delbetalt ved bestilling.

Lykke til!


#28

Enjoy sa for siden:

Nei kun for kjøkkenet. Bestilling og montering av benkeplate skjer gjerne senere.


#29

Sonar sa for siden:

Jeg hadde skiftet. Det er uhyre viktig at konsulent er nøye, og denne har jo bevist det motsatte. Som kunde er det ikke lett å sjekke selve bestillingen. Man er avhengig av at konsulenten gjør jobben sin. Det er jo litt det man betaler for også.

Et nytt kjøkken er mye penger, så her hadde jeg brukt den ekstra tiden det tok å finne noen andre. Eventuelt prøvd en annen konsulent i samme firma.



#31

Lykken sa for siden:

Tja, det er nå ihvertfall bestilt. Hun "hentet seg litt inn" på slutten og vi fikk avklart det siste. Vi har rett og slett ikke tid til å bytte leverandør eller konsulent. Vi pusser opp mens vi bor midlertidig hos svigers og er rimelig avhengig av å kunne flytte inn fortest mulig.
Jeg kommer aldri til å anbefale den damen til noen uansett, synes hun har vært utrolig lite hjelp på å finne best mulig løsning.


#32

Lykken sa for siden:

Kan jo oppdatere denne tråden for de nysgjerrige. :)
Kjøkkenet er nå på plass. :nemlig:
Vi delvis monterte det selv, delvis med hjelp av snekkere som også gjorde annet arbeid i huset. Det er jo litt jobb, kan man si. Men alt ble levert, men egentlig ikke så mye takket være konsulenten. Klok av skade ringte jeg fredagen benkeplatene hadde avtalt levering, fordi det den kom først til butikken, jeg presiserte til konsulenten i mail to ganger at det var hyperviktig for oss å få sendt den videre hjem til oss den dagen pga planlagt arbeid og flytting den helgen. Jada, dette skulle hun følge opp. Men når jeg ringer har hun ikke kommet på jobb ennå og prater med en annen ryddig konsulent som da finner ut at hun ikke har sørget for å sette på ordren at vi skal ha hjemkjørt. Fantastisk. Men det ordnet seg. Desverre ble øyplata transportskadd i bæringen inn til oss av Bring, så vi bruker den inntil ny kommer direkte fra fabrikk nå i januar. Kvik var ryddige å forholde seg til mht det.
Vi er veldig fornøyd med selve kjøkkenet og alle hvitevarene.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.