Teit overskrift.
[font=Comic Sans MS][/font]
Her om dagen sendte jeg avgårde en pakke. Den veide rett under 500 gram, og ble veid inn over skranken på posten i nabolaget.
Den ansatte sa jeg skulle betale 67 kr, så da gjorde jeg det.
[font=Comic Sans MS][/font]
Men hva skjer? Etter en drøy uke får jeg giro i postkassa mi fra Posten (Bring eller hva de nå kaller seg) med en giro på 81 kr.
[font=Comic Sans MS][/font]
Det viser seg at jeg skulle betalt formattillegg på 22 kr.
[font=Comic Sans MS][/font]
Siden jeg lyttet til postdamen, så betalte jeg ikke det. I tillegg til de 22 kr, kommer det diverse i tillegg pga fakturering og papirflytting, og vips: 81 kr.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg har selvsagt klaget. Men har det noe for seg tro?
Burde jeg insistert på å betale mer i porto? :humre:
Selvsagt skal du klage.
Om man ikke kan stole på at de ansatte gjør riktig , hva skal man gjøre da?
Det er ikke sånn at alle kan alle reglene som gjelder for pakker og man regner da med at de som jobber der sier korrekt beløp.
Det er frekt. Jeg vet ikke om de har loven på sin side, men det høres tvilsomt ut. Når det er Posten - og ja, de driver jo i servicenæringen - som gjør feil, så skal da ikke kunden måtte betale for det? Det høres virkelig helt urimelig ut.
Vi har flere ganger fått regning på forsendelser som post-i-butikk har gjort noe feil med.
Sist klaget mannen til butikksjefen på Kiwi,
og i går (som var sist vi fikk regning :himle: ) ringte han til Posten, som tok ref.nr. på regningen og sa de skulle slette hele greia.
Oppmuntrende lesing. :nikker:
[font=Comic Sans MS][/font]
Dette var prikken over en ellers dårlig dag. :flau: Klart jeg kunne bare betalt, men pokker heller, det er jo ikke min feil.
[font=Comic Sans MS][/font]
Men da får vi se hva som skjer. Jeg sendte mail i ettermiddag. :)
Jeg får ingen tilbakemelding på mailen jeg sendte. Så jeg har sendt på nytt, samt en til "Bring".
Så prøvde jeg å sende en til posten fra hjemmesiden deres, men den er helt på tur så jeg får ikke funnet ut av noe der.
Send en mail hvor du bestrider kravet og sier det er urettmessig.
Du har betalt for en tjeneste hos en av deres ansatte.
Hva dem gjør etter dette kan ikke du stå ansvarlig for.
Eller så kan du gjøre som en jeg kjenner gjorde da han mottok en regning til enkeltpersonforetaket sitt med faktureringsgebyr.
Han sendte en regning tilbake tilsvarende faktureringsgebyret + et faktureringsgebyr.
:)
Jeg har helt glemt å oppdatere.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg fikk en veldig ydmyk mail fra kundeservicedamen, som skrev at fakturaen var slettet og for slikt skulle ikke skje når man leverte over disk. :)
Dette skjedde meg også nå, fikk faktura på fredag. For et idiotisk dårlig opplegg! :mumle: Skaper bare masse styr. Hvordan gjorde du det, Stine, sendte du mail? Ringte?
Jeg sendte mail til mailadressen som stod på brevet. :nikker:
[font=Comic Sans MS][/font]
Det beste var bildebeviset, som egentlig ikke viste noe som helst. :knegg:
Klag! Var det på Kiwien vår er de for dårlige der. Jeg har fått det dekket en gang tidligere (da var det andre gang det skjedde). Etter det har jeg bedt de skjenke ekstra nøye. Ta med regningen til de.
Kokos: XL'en.
[font=Comic Sans MS][/font]
Bille: De hadde tatt bilde av pakken. Se her, for lite frimerker!
Jeg myste og myste, men kvaliteten var elendig. Så ikke adresse eller skrift på pakka i det hele tatt. Kun noen diffuse greier og antydning til konturer av frimerker. Genialt. :knegg:
Den var kanskje til Stine og ikke meg, men anywho; jeg vet ikke hvilket postkontor for jeg bruker to forskjellige og jeg har sendt avgårde litt ymse i det siste.
Det tror jeg ikke fulgte med her altså. Hm, må sjekkes litt nærmere.
Jeg pælma hele regninga etter de slettet den. Så jeg gidder ikke. (Dessuten er jeg syk og orker ikke.)
Jeg fikk med et ark nr 2 med bilde og greier. De har virkelig brukt tid på disse kronene. :knegg:
På Meny tror jeg ikke de har sånn måledings i det hele tatt. Men de har en naziavdelingsleder som nekter å sende smartkonvoluttet som har ekstra tape på baksiden. Uansett hvor mye plass det er igjen i konvolutten. (Dårlig lim på de greiene der. :nemlig: ) :knegg: Og og og, hun kan heller ikke smile!
Joda, nå fant jeg vedlegget. Bilde og greier. :knegg:
Jeg sendte en svært forurettet mail til Posten hvor jeg mer enn antyder at hvis de ikke klarer å lære opp sine egne ansatt til å kreve inn tilstrekkelig porto, så får Posten (i rettferdighetens navn! OK, det skrev jeg ikke..) ta den kostnaden selv. :o Så får vi se hva de svarer.
Kokos: So I did. :nemlig:
Hun er vel egentlig grunnen til at jeg ikke går på Meny så mye. Verken i butikken eller på posten.
[font=Comic Sans MS][/font]
Bille: Fint bilde hos deg også? :knegg:
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.