Jeg begynner å bli litt lei nå.
[font=Comic Sans MS][/font]
I september kjøpte jeg en MXDC-bukse til 500 kr (+ frakt og fakturaavgift).
Etter et par uker løsnet den ene sømmen, og jeg sendte buksa i retur,
[font=Comic Sans MS][/font]
Fra jeg sendte den, til jeg fikk melding om at den var mottatt, tok det 3 uker.
[font=Comic Sans MS][/font]
Dessverre hadde de ikke buksa inne og det ser heller ikke ut til at de får den inn igjen, så jeg fikk beskjed om at Klarna ville ta kontakt ang tilbakebetaling.
[font=Comic Sans MS][/font]
Joda, det varte og rakk, og jeg var i kontakt med Nelly flere ganger. Til slutt fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta kontakt med Klarna direkte om det tok for lang tid.
[font=Comic Sans MS][/font]
Så da gjorde jeg det, men de hadde ingen info ang meg og handelen min. Etter mye frem og tilbake, hvor jeg hadde sendt det jeg kunne sende av info til Klarna, samt mast på Nelly, viste det seg at Nelly hadde glemt å sende over info til Klarna.
[font=Comic Sans MS][/font]
Så ble det gjort, men Klarna kan ikke se at fakturaen min er betalt! Noe den er, i begynnelsen av september.
Nelly beklaget igjen, og skulle ordne opp.. og nå har jeg ikke hørt noe på et par dager igjen.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg er lei! Jeg vil ha pengene mine så jeg kan kjøpe meg ny bukse et annet sted!!
[font=Comic Sans MS][/font]
Er dette vanlig surr fra Nelly, eller er jeg bare spesielt uheldig?
Selve handelen har jeg vært veldig fornøyd med. God informasjon og varer som kommer kjapt.,
Send skriftleg klage til Klarna og be om stadfesting på at dette er mottatt. Då har ikkje dei lov til å gå vidare med eventuelt inkasso.
Eg har hatt ein liknande sak med Bokklubbene/Lindorff. Då skjønte eg at Lindorff som sender ut faktura for Bokklubbene bare er kunde. Så der var det vanskeleg å få svar. Men då eg tok kontakt med Bokklubbene direkte ordna det heile seg, inkassokravet blei sletta og eg fekk skriftleg kvittering på dette på epost dagen etter og i posten nokre dagar seinare.
Nå har eg ein sak med retur hos amazon, kor eg ikkje har fått tilbake pengane mine ennå. Dei sa rett ut at dei har eit svært system og at det kan ta relativt lang til før innkommande post og returar blir registrert hos dei. Det kan godt hende det er det same som har skjedd med deg - at pakken ligg ein plass og ikkje er registrert ennå (i julekaoset) og at betalingssaken dermed bare har gått sin gang utan å bli stoppa.
Jeg vil vel tro de hadde vært inne i bildet for lengst, siden betalingsfristen var rundt 12 september.
[font=Comic Sans MS][/font]
Men nå er pengene mine et sted i ingenmannsland. Nelly jobber visst med saken, Klarna trekker på skuldrene, mens jeg vil ha pengene mine. :nemlig:
Jeg har sendt mail både hit og dit i vilden sky, men nå kjenner jeg at jeg at jeg er oppgitt. Makan til tungrodd system!
Samtidig så vil jeg ikke gi meg. Jeg gir jo ikke bort 500 kr heller. :gretten:
Fy f... Hva gjør jeg nå da??? Fakturaen ble betalt 12 september!!!
[font=Comic Sans MS][/font]
Mail fra Klarna:
[font=Comic Sans MS][/font]
Hei Stine,
Takk for din mail
[font=Calibri][/font]
Det beløpet på 567,00 NOK du hadde tilgode hos oss blev flytter over på denne fakturaen:
KID: *****
Butikk: Nelly.no
Bestillingsdato: 06.10.2011
Vare:
Up And Og 499,00 NOK
Fakturagebyr 29,00 NOK
Fraktgebyr 39,00 NOK
Beløp: 567,00 NOK
Tilgodebeløpet på 567,00 NOK blev altså flyttet over på denne fakturaen dersom den ennå ikke var betalt for.
Men bestillingen ifra Nelly er returnert og du har ingen utestående beløp for innbetaling per dagsdato 23.12.2011
[font=Calibri][/font]
Kontakt oss gjerne igjen hvis du har flere spørsmål.
[font=Calibri][/font]
Ha en fortsatt fin dag og en god jul!
[font=Calibri][/font]
[font=Calibri][/font]
Med vennlig hilsen
Det de sier er vel at du har bestilt en ting til, som du ikke har betalt, og derfor har pengene du har til gode gått til å dekke den andre bestillingen.
Men, hæ?
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg bestilte i august - betalt faktura i september.
Jeg bestilte i november - betalt faktura i desember.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg har sjekket i nettbanken, og begge fakturaene mine er trukket fra konto til rett tid.
[font=Comic Sans MS][/font]
Så.. hæ? Jeg har ingen utestående kjøp å dekke!?!
Jeg har sendt de to mailer i etterkant.
[font=Comic Sans MS][/font]
På min side på Nelly, står ordrehistorikken, og den viser kun de to kjøpene jeg har gjort.
Og på nettbanken vises det to trekk til Klarna ifbm kjøpet.
[font=Comic Sans MS][/font]
Fader for ei suppe. Jeg fatter ikke hva de driver meg.
Jeg pusser pappa'n min på dem. :nemlig:
[font=Comic Sans MS][/font]
:knegg:
[font=Comic Sans MS][/font]
Men det må da være et sted man kan henvende seg for hjelp?
Alt er jo helt opplagt her?
[font=Comic Sans MS][/font]
Nelly har to kjøp på sin side.
Jeg har to trekk på min nettbank.
[font=Comic Sans MS][/font]
Blæsj.
Nelly skriver til meg at Klarna tar feil.
[font=Comic Sans MS][/font]
Men de burde ordne opp i dette for meg? For jeg er kunde hos Nelly liksom?
[font=Comic Sans MS][/font]
Klarna svarer meg ikke på de to siste mailene. Rart. :himle:
Klarna svarer bare når de har lyst. Jeg håper egentlig at mange butikker kommer til å kutte ut klarna som betalingsalternativ. Har nemlig hørt om andre som også sliter med de.
Vi vil gjerne hjelpe deg med å se nærmere på hva som kan ha skjedd med din tilbakebetaling.
Om saken din fortsatt ikke er løst, så er du velkommen til å maile ditt fakturanummer til [email][email protected][/email] eller ringe oss direkte på 21 01 89 91.
Selvfølgelig skal du få tilbakebetalt de pengene som tilhører deg!
Oi, Klarna på FP!
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg kan godt videresende mailene jeg har fått. Jeg sitter i alle fall her og har verken varen eller pengene. :nikker:
Ja, etter flere uker med frustrasjon, ser jeg enden på det hele.
Jeg snakket med en veldig hyggelig mann, som igjen hadde snakket med Nelly, så nå ser det ut som at det går i orden. :)
Ja ikke for min del altså. Jeg er bare litt nysgjerrig på hvor lenge man tenker at det er ok å la en kunde vente, når kunden allerede har ventet ganske lenge på at dette skal ordne seg.
Jeg er ganske spent selv. Jammen godt jeg ikke holder pusten mens jeg venter. :knegg:
Jeg kommer med oppdatering og jubelhyl når pengene er på konto. :jupp:
Fortsatt ingenting,
[font=Comic Sans MS][/font]
Økomomiavdelingen må sjekke med Nelly for korrekt beløp, så blir det utbetalt.
[font=Comic Sans MS][/font]
TingTarTid!
Alt for lang tid spør du meg. Det hjelper lite at klarna registrerer seg her og later som de er interresserte i å hjelpe en missfornøyd kunde når det skal ta ukevis å få ryddet opp i noe som hadde tatt alt for lang tid å ordne opp i, i utgangspunktet. Sorry klarna, dette er for dårlig. Alt for dårlig...
Dette er alt for dårlig!
Makan til rot. Har du ork til å ringe og mase på de hver eneste dag?
Det tror jeg at jeg hadde gjort. :sparke:
Så lenge du har sendt de all informasjon skulle det ikke være nødvendig å sjekke noe mer opp i det spør du meg. Det er bare å utbetale det beløpet du har krav på.
Nå som jeg ikke er sykemeldt lenger, har jeg dessverre ikke tid.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg har alt vært i kontakt med forbrukerrådet, før Klarna kom på FP, og de vil hjelpe om dette ikke løser seg innen rimelig tid. Dvs rimelig tid har allerede passert da.
De registrerer seg, sier d skal ordne opp men gjør det ikke likevel?
Så utrolig lit imponert kjenner jeg, det var jeg ikke fra før heller men.Klarna er noe tull.
Vi gjorde opp en del gjeld i desember, så jeg ringte klarna for å få bekreftet skyldig beløp for aktuell innløsningsdato. Det virket veldig greit, men så kom det jammen regning denne uka på herlige 9 kroner i renter, og 45 kroner i fakturagebyr. Jaja. :himle:
Nei, Stine-mor du får heller sende en mail til forbrukerrådet. Det får være grenser til hvor lenge man skal gå og vente på å få pengene sine.
Tidligere denne uka, sendte jeg nok en mail. Jeg satte en dato på når pengene skulle være på konto, og siden jeg er rimelig fed up, så satte jeg den 20.1.
[font=Comic Sans MS][/font]
Fikk da en mail at det ville nok ta lenger tid, for de måtte få summen av Nelly med klarsignal og slikt. Men de beklaget, så jeg skulle få en erstatning fordi det tok så lang tid, osv.
[font=Comic Sans MS][/font]
Men i dag kom en ny mail: Pengene trekkes fra de i morgen og vil være på min konto på mandag.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg holder ikke pusten..
Dæven, det må jeg si. Det tok jo bare nesten en hel mnd før dette ordnet seg, etter Klarnas entre på FP. Ingen :tilber: fra meg nei. Dette burde de klart bedre. Godt å høre at du har fått pengene dine i alle fall. Det var på tide.
Jeg ble lovet en erstatning for alt surret, men det tror jeg de har glemt. Ikke gidder jeg å bry meg mer heller. Jeg er bare glad for at denne saken er ferdig. :nemlig:
Mailadressene til Forbrukerrådet og TV2 Hjelper godt synlig i mottakerfeltet har visst funket for flere. Tips til andre som sliter med useriøse og vrange firma.
Så bra det ordnet seg :-) Jeg mener på at det står i skrivet at det kan ta opp til 14 dager før pengene er på konto, men enig i at Klarna seiler i sirup. (mye trafikk, for lite ansatte eller bare surrehoder) Har sittet ett par ganger selv med en klump halsen, men det har heldigvis ordnet seg og sidene jeg har handlet hos har vært flinke å hjelpe til :-)
Her føler jeg egentlig at Nelly ikke var særlig hjelpsomme de heller.
[font=Comic Sans MS][/font]
Stine: Nelly, dere må hjelpe meg, jeg får ikke pengene mine.
Nelly: Kontakt Klarna selv.
Klarna: Du skylder oss penger for en handel i oktober.
Stine: Nei, den handelen har jeg ikke gjort.
Nelly: Du har ingenting utestående. Kontakt Klarna.
Klarna: Nei, vi skylder deg ikke penger.
[font=Comic Sans MS][/font]
And so on. Værschegobligæærn.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.