Jeg sender ganske mange pakker hvert år, fra flere forskjellige postkontor og post-i-butikk. Dermed ble jeg ganske overrasket da jeg etter å ha betalt og sa takk for meg og snudde meg for å gå ble ropt etter fordi jeg måtte jo sette på frimerkene på pakken selv, og egenhendig legge den i pakkeluken (som er i andre enden av postkontoret). Dette har jeg aldri opplevd før, den ansatte har alltid tatt betalt og så har denne satt på frimerker for meg.
Og for å presisere, jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt jeg synes det er god eller dårlig service, jeg ble bare overrasket over praksisen på dette ene postkontoret (har opplevd det to ganger der). Ingen av gangene har det vært veldig travelt.
Postlukene er på andre siden av disken for de ansatte, altså rett ved siden av meg, så det mest praktiske og obvious er jo at jeg slenger den i luka selv. Det er dog så lenge siden jeg har sendt pakker at jeg husker ikke om de setter på frimerker for meg eller ikke. Det er mannen som pleier å sende pakker.
Ja, jeg hadde også blitt overrasket.
Når jeg poster pakker har jeg ofte en haug, og veier og skriver hvor mye porto som skal på hver pakke. Og så kontrollveier de på post-i-butikk stort sett, mens andre ganger gjør de det ikke. Når jeg har betalt fikser de resten selv.
Postkontor har vi ikke i nærheten lenger, men på post-i-butikk gjør de det gjerne uoppfordret. I julerushet kjøpte jeg frimerker til julekortene og sa at jeg kunne sette på frimerkene, da ble hun så glad at jeg ble rent rørt.
Ja, det må jeg da alltid. Post-i-butikk. Nettopp flyttet fra en butikk til en annen, men det har bare blitt dårligere service. I det hele tatt fråder jeg av tanken på Posten i disse dager!!
Min Post-i-butikk (som jeg gjentatte ganger har forsøkt å søke meg bort fra, men det går altså ikke) har ingen luke, og tar derfor pakkene over disken. Man må selv sette på frimerkene.
Jeg har vel opplevd litt forskjellig de stedene jeg har vært innom. Men hovedtrenden er at de ansatte har ordnet med både frimerker og levering, med mindre jeg spesifikt har bedt om å få gjøre det selv.
Post-i-butikk setter på frimerker (eller skriver på hvor mye porto det skal være, og setter på frimerkene når det er bedre tid) både denne og den forrige post-i-butikk.
Luken er på min side, men de har tilgang til boksen det havner i, fra sin side, dog tror jrg det bare er brev som går i luken, eller ferdigfrakterte små ting, pakker tar de over disken. Uansett, jeg har aldri klistret på frimerker på pakker jeg har sendt nei. Skriver navn og adresse og evt fester på den norgespakke-lappen da. Tror muligens de limer, og jeg skriver?
Samme var det da det var vanlig postkontor her; de i skranken ordnet dette.
På postkontoret på et kjøpesenter her, så måtte jeg selv sette på frimerke og legge i en luke på andre enden av lokalet. Tror dette kanskje er vanlig på kontorer hvor pakkene blir behandlet på annet sted i lokalet enn akkurat bak skranken.
Ja, her er det også sånn på vanlig postkontor. Ble litt himmelfallen for ca tre år siden da jeg skulle sende julekort i konvolutter. Hadde betalt og lagt bunken på skranken og får da beskjed om å sette på frimerkene selv og levere den i postluke lenger bort i lokalet. Jeg synes det er litt dårlig service...
Her er det blanding. Pakker må som oftes leveres i luken selv. Da skriver jeg ut pakkelappen vekke fra disken sånn at de i skranken kan ta nestemann. 1 brev tar de inn, en bunke tar man selv. Synes det er greit å gjøre det selv sånn at de som jobber der kan bruke tiden på andre kunder.
Hos oss har posten effektivisert seg. Dvs at de har flyttet til nye lokaler med færre ansatte. Dermed er det lenger køer, kortere åpningstid, man må sette på frimerke selv, og legge brevet eller pakka i riktig luke selv. Jeg vil påstå at effektiviseringen ikke var for kundenes skyld.
Det er forskjellig fra sted til sted. Jeg ble også overrasket første gangen jeg måtte klistre på frimerke selv og så legge pakken i hullet i veggen, jeg var så vant til at de ordnet det i skranken. Egentlig synes jeg vel at det er en hyggelig service at de gjør det for deg, så lenge det er snakk om en pakke eller to. Kommer man med tjue konvolutter, synes jeg man kan gjøre det selv, så ikke alle andre må stå og vente.
Dette opplevde jeg første gang i går. Ny regel. Man må lime på selv. Postibutikk. Jeg etterlyste slik pute med vann. Det hadde de ikke, så da lite han på for meg.
Vi har post i butikk. De har ikke luke, så de både tar i mot pakkene og setter på frimerker. Det er fordi de uansett må veie pakken og sånn. Som celebelen sier, så synes jeg man kan sette på frimerker selv om man kommer med en rekke konvolutter.
Postkontoret vi bruker har nettopp blitt ombygget, og mindre. Etter at det skjedde må vi selv putte brev og pakker i luka/legge på bånd, men frimerkene blir fortsatt satt på. Jeg la merke til det i går, for jeg stusset over at damen faktisk slikket på frimerkene. Litt ekkelt syns jeg. Og det kan jo umulig være noe særlig for henne heller, å sitte og slikke på frimerker hele arbeidsdagen.
Dog oppleve jeg en litt spesiel pakkelevering i dag.
Min mor kom innom etter jobb, fordi pakken til vår yngste datter var levert på skolen der hun jobber. Den var for stor til postkassa vår, og postbudet var redd noen skulle ta den hvis hun la den i og pakken stakk ut.
:hmm: Hvorfor i all verden leverte ikke postbudet den på postkontoret?
Skolen var jo et logiskt alternativ. :knegg:
Har aldri opplevd det på post i butikk. De veier,setter på frimerke og putter pakken dit den skal.
På postkontoret så setter de på frimerkene,men jeg må selv putte de i luka på andre veggen....
Her har vi tre postkontor, og jeg bruker to av dem. På det ene må sånt gjøres selv. På det andre varierer det litt etter hvem man møter på og hvor mye folk det er.
Her har de en sånn der svamsak stående som man stryker frimerkene over.
Sist jeg sendte pakke (for bare et par uker siden) ville ikke frimerkene sitte på, og det var bare såvidt jeg fikk tape for å feste de. For de nektet plent å sitte. Damen var skikkelig sur når jeg spurte om å få tape for å få de til å sitte :dåne:
Post i butikk her. Jeg leverer pakka ved skranken, de veier, sier hva jeg skal betale, jeg betaler og går, og stoler på de ikke dumper pakka i søppelcontaineren. :humre:
Her jeg bor, har vi nylig fått nytt postkontor. Det er jo de samme postansatte, men det ser ut som de har fått nye retningslinjer. Færre kasser, men trolig ikke mer kø.
På forrige postkontoret, satt de på frimerker og tok pakken selv. Noen ganger opplevde jeg at de spurte om jeg kunne ta med pakken (dersom den gikk som brev) og slippe den i postkassen utenfor, for da var jeg sikker på at pakken ble sendt den dagen.(dette var gjerne rett før stengetid).
På det nye postkontoret, så er jeg litt usikker på det med frimerkene, men kan ikke huske at jeg har satt dem på selv. Men må selv ta pakken og slippe i postluken litt lenger borti lokalet.
De setter på frimerke, jeg legger den i kassen (her er den i andre enden av postkontoret, det ville være urimelig om de skulle springe fram og tilbake hele dagen).
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.