Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Groupon - bare lureri?

#1

Avatar sa for siden:

Jeg har meldt meg på mailinglista til Groupon, slik at jeg får tilsynelatende gode tilbud på mail. Frem til nå har jeg bare skumlest mailene som har kommet, helt frem til forrige uke. Da var det en veldig god deal hos min frisør som jeg kjøpte.
Jeg leste opp og ned på tilbudet, for å forsikre meg om at det ikke var noen liten skrift der. Og det var det ikke. Eneste betingelsen var at dealen måtte brukes innen en bestemt dato, og man måtte opplyse om at man skulle bruke Groupon-kupong ved bestilling av time.

I dag gikk jeg innom for å bestille time hos min frisør. Jeg opplyste om at jeg på den timen skulle bruke denne kupongen. Så på ansiktet til frisøren min med en gang at det kunne jeg ikke. Den gjelder kun nye frisører, i dette tilfellet sikkert en lærling. Jeg følte dette var "for godt til å være sant", men når det ikke fantes liten skrift, så forholdt jeg meg jo til det. Nå er jeg irritert!

Frisøren min hevder de opplyste om dette ovenfor Groupon, men at Groupon lager tilbudene/annonsene selv og utelater slike betingelser.

Flere som har opplevd dette med Groupon? Jeg liker ikke bli lurt. :sint:


#2

Tallulah sa for siden:

Nei, det har jeg ikke opplevd. Jeg syns for øvrig frisørsalongen burde tatt konsekvensen av det og gitt deg timen din, og ta oppvasken med Groupon. Du som kunde skal ikke lide, tenker jeg. De har jo faktisk valgt å benytte seg av Groupon.


#3

gnuri sa for siden:

Her er jeg enig med Tallulah- frisøren burde virkelig ha gitt deg timen, kanskje spesiellt pga at du er kunde der fra før.


#4

Avatar sa for siden:

Jeg er helt enig med deg, og min frisør skulle sjekke med sin sjef hvordan vi skulle løse dette og ringe meg opp igjen. Jeg har også mailet Groupon.


#5

oslo78 sa for siden:

Frisøren må ta støyten for dette. Det er i hvert fall ikke din skyld.


#6

Mauser sa for siden:

Groupon er generelt ikke lureri, men det er slett ikke alle tilbudene som er helt reelle ift før/etterpris. I tillegg er det enkelte av annonsørene som er, skal vi si, mindre profesjonelle. Jeg bestilte f eks to PC-er før jul, men hele partiet ble stoppet i tollen og returnert. Så ingen PC-er, men pengene ble tilbakebetalt umiddelbart.

Enkelte tilbud er dog knallgode - lyskonsulent var verd hver krone, fotoshoot til fruen var bra og fotobøker til nesten ingen penger har også vært suksess i flere omganger.


#7

Juste sa for siden:

Det er litt todelt med Groupon. Konseptet er knallgodt, men det svikter en del i gjennomføringen uten at det kun er Groupons skyld.

Det er jo etterhvert kommet ganske mange historier om at bedrifter har gått tilbake på dealene de har gjort med Groupon og at du ikke får det du har betalt for når du kommer. Jensens Biffhus på Aker Brygge var vel den siste saken som var oppe der. Mange bedrifter tar ikke høyde for at det kan være mange som kjøper tilbudet og dersom man har gitt et for godt tilbud så taper man penger.

Når det er sagt så er Groupon en gjeng med glade amatører. Vi har brukt dem her på jobb og har kun negative erfaringer med dem når vi står som leverandør. Min kollega som gjorde avtalen beskrev selgerne deres som "En gjeng idiotiske partysvensker" og det tror jeg stemte ganske så bra. De insisterer på at de skal skrive teksten i tilbudene, men de kan jo ikke skrive. Jeg har motatt masse Groupon-mailer med tildels grove skrivefeil og for oss som jo lever av det skrevne ord (jeg jobber i forlag) så er det helt pyton. Ikke tar de ansvar i ettertid heller så vi kommer ikke til å bruke dem mer selv om vi fikk et greit resultat på kampanjen vi kjørte.


#8

Tallulah sa for siden:

De tekstene deres er jo virkelig helt hull i hodet. :gal:


#9

daffy sa for siden:

Salgstekstene til Groupon er et kapittel for seg selv! :knegg:


#10

Avatar sa for siden:

Juste, det er det min frisør sa også, at Groupon vil skrive teksten. Men det er da virkelig ulovlig å utelate betingelser? Ser også at prisen de skriver som før-pris virkelig ikke er prisen på en ny frisør/lærling, så jeg har faktisk blitt lurt på flere punkter. Det er IKKE 70% jeg sparer på denne dealen!


#11

Tallulah sa for siden:

Uansett hva Groupon forlanger, så er det noe som ligger mellom frisør og Groupon, ikke kunde og frisør.


#12

Avatar sa for siden:

Ja, helt enig! Blir spennende å se om jeg får bruke kupongen til uka.


#13

Enhjørning sa for siden:

Ja, det er derfor jeg til nylig har sett på dem som useriøse, dessverre!


#14

Avatar sa for siden:

Ja, da har jeg fått tilbakemelding. Jeg kan benytte kupongen, men må betale full pris (mellomlegget) hos min frisør.

:blinke:


#15

Tallulah sa for siden:

Det var utrolig dårlig. Da er det jo ikke noe tilbud. Jeg ville klaget til ledelsen av salongen/kjeden og påpekt at du ikke skal lide for at de har dårlig kommunikasjon med Groupon.


#16

Maysen sa for siden:

Ha ha, den hadde jeg ikke godtatt. Kom de med noen begrunnelse på dette?


#17

Avatar sa for siden:

De hevder nesten at de har blitt lurt selv. Men som jeg sa, det skal ikke gå utover meg.
Jeg kommer til å ta dette videre, og det dreier seg ikke om pengene, men at jeg kjenner at følelsen av å ha blitt lurt er svært lite ok.


#18

noen sa for siden:

Be om å få pengene tilbake fra Groupon. Hvis du googler "forbrukerrådet groupon" vil du se at du ikke er alene om å føle deg lurt.


#19

Elisabet sa for siden:

Du burde sende den til forbrukerrådet. :nikker: Det står ikke noe om det i liten tekst at en må være ny kunde, og da skal du få brukt den kupongen like mye som andre. At ikke frisøren har godkjent teksten fra Groupon får jo bli deres problem mellom dem.

Nå har ikke jeg handlet så mye med Groupon, men har handlet mye med Sweetdeal som er noe av samme opplegget, og jeg har vært veldig fornøyd. Noen ganger har jeg latt være å kjøpe pga. det med liten tekst som da ikke står i hovedannonsen, men bestandig fått igjen det jeg har forventet på de dealene jeg har kjøpt.


#20

Avatar sa for siden:

Man måtte ikke være ny kunde, men benytte en ny frisør/lærling. Jeg har kort hår og har en bestemt frisør. Henne ville jeg bruke. Nå vurderer jeg finne meg en ny.


#21

shute sa for siden:

Det var mye bra tilbud der da de begynte, men så har det gått veldig nedover. Fra november til nå har jeg hatt så mye tull med dem at jeg har sluttet å bruke dem. Kundeservicen er ekstremt dårlig når noe først er feil.

Leverandørene de har inngått avtaler med trekker seg også stadig på inngåtte avtaler, uten at Groupon informerer om det før man står der og skal spise på restaurant eller noe og de nekter å ta kupongen.

Siste artighet er at noen barneleker jeg kjøpte ble sendt fra Sverige uten at det var oppgitt noe sted, hvorpå jeg fikk en regning på et par hundre for moms og fortolling. Da jeg bestred denne og kontaktet Groupon, forsøkte de å insistere på at jeg måtte betale den så kunne jeg få penger av dem. Jeg sa at det selvfølgelig var uaktuelt å legge ut fordi de hadde bæsja på leggen, og løsningen - etter sånn fjorten e-post frem og tilbake - ble at de skulle sette over penger til meg, jeg skulle betale regningen og sende dem kvittering på det (hvilket jeg hele veien sa var uaktuelt, siden jeg ikke påtar meg ekstraarbeid fordi de er et møkkafirma, dog uttrykt et snev mer diplomatisk). Jeg har ikke sett noe til pengene de påstod skulle komme, de bruker et år på å besvare e-post og når man henvender seg på Facebook sletter de kommentarer de synes er for kritiske.

Avbefales big time. :nemlig:


#22

Ine sa for siden:

Det er 2 ukers angrefrist.


#23

Avatar sa for siden:

Jeg vet det. Og son sagt er det ikke pengene det dreier seg om, det er prinsippet.


#24

Miss Norway sa for siden:

When something seems too good to be true... it usually is.


#25

Rose sa for siden:

Jeg har opplevd tull med groupon og det tok evighet før jeg fikk svar, måtte purre flere ganger før jeg endelig fikk ett elendig svar :mad:

Kjøpte en deal og skulle bruke den den dagen den gikk ut men da fikk jeg ikke bruke den, selv om det sto at jeg kunne bruke den den dagen. Fikk pengene tilbake men fikk de ikke på kontoen igjen, kun på groupon kontoen. Ble litt irritert, for mener jeg skulle fått de utbetalt.


#26

dharma sa for siden:

Jeg har brukt dem en gang og flere ganger blir det ikke.
Det var egentlig ingen big deal, men jeg liker heller ikke å blir lurt.

Jeg kjøpte Donald abonnement. Når de oppga hvor mye en sparte så brukte de utsalgspris, når bladet kom så var det uten leke. Jeg klagde og sa at da kunne de ikke bruke utsalgsprisen når de skrev hvor mye en sparte. Fikk til svar at det stod klart og tydelig i teksten at det var uten leke. Teksten hadde jeg selvsagt tatt vare på og ba dem vise meg hvor det stod, så skulle saken være grei fra min side.
De fant det ikke og godtok å sende med leken, dog først etter at han hadde fått mange blad.

Nå var ikke dette noen big deal, vi hadde klart oss fint uten leken, men sånt tull gidder jeg ikke å være med på.

Når det gjelder deg, så hadde jeg ikke gidd meg altså. Skikkelig dårlig!


#27

Harriet Vane sa for siden:

En gjeng med teite partysvensker, ja. :knegg: Tviler ikke! De annonsetekstene? :latter: Fabelaktig!

Men vi har hatt både nytte og glede av Groupon flere ganger. Tannlegeundersøkelser til nesten ingen penger, full bilvask og rens inni og utenpå for noen få hundrelapper, rimelige restaurantbesøk og knallgod sushi omtrent gitt vekk. Jeg har hittil ikke følt meg lurt i det hele tatt.


#28

Harriet Vane sa for siden:

En gjeng med teite partysvensker, ja. :knegg: Tviler ikke! De annonsetekstene? :latter: Fabelaktig!

Men vi har hatt både nytte og glede av Groupon flere ganger. Tannlegeundersøkelser til nesten ingen penger, full bilvask og rens inni og utenpå for noen få hundrelapper, rimelige restaurantbesøk og knallgod sushi omtrent gitt vekk. Jeg har hittil ikke følt meg lurt i det hele tatt.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.