Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

[ebay] Fått feil vare

#1

Effie sa for siden:

Eg kjøpte eit skjerf på ebay og fikk pakke i posten ei lita veke etterpå, men det er feil skjerf!

Kontakta selger og spurte kva løysing ho ville foreslå, ho svarte og la seg langflat, beklaga, og spurte kva løysing eg kunne foreslå. Og eg har ikkje peiling.

Det er ikkje store summen det gjelder, men nok til at det kostar meg meir å returnere enn å berre kjøpe det eg faktisk ville ha.

Kva er vanleg? Returnere? Få det eg ville ha billig/gratis?


#2

Bomull sa for siden:

Selger sender deg riktig skjerf og du returnerer på selgers kostnad, tenker jeg.


#3

GydaG sa for siden:

De gangene det har skjedd at jeg har fått feil vare opplyser jeg selger om hva returporto blir, og at jeg gjerne kan returnere og få rett vare tilbake. Uten unntak har de da sendt meg varen på nytt og bedt meg beholde det som var feilsendt, og samtidig stønner de litt over portosatsene her i landet. Men det har aldri vært noe problem altså.


#4

Fløyel sa for siden:

Signerer Gyda. Hennes feil = hennes kostnad. Og i de fleste tilfellene sitter jeg igjen med feilvaren også.


#5

TheVoice sa for siden:

Jeg opplevde dette en gang, fikk ny vare og den gamle varen ble aldri nevnt en gang. Så den fikk jeg beholde. Porto her er jo ofte mye dyrere en varen i seg selv på ebay.


#6

Effie sa for siden:

Takk for glimrande forslag, skal foreslå det. :)


#7

Filifjonka sa for siden:

Jeg returnerte en gang og fikk tilbake penger for porto, og fikk så den riktige varen. Det var noe lite og lett som ikke kostet så mye å sende.


#8

Petfan sa for siden:

Om det er en billig vare er det vel vanlig å sende ny gratis. Som flere nevner her, så er det jo ofte dyrere for oss som driver nettbutikk å sende tilbake varene (som vi dekker porto på) enn å gi de bort. Er vel litt avhengig av summen på varen/porto og velviljen til selger...


#9

kamp sa for siden:

Jepp.. sånn har det vert nå jeg har opplevd det også.


#10

Nenne sa for siden:

Det har jeg gjort de par gangene det har skjedd med meg.


#11

Dronningen sa for siden:

De få gangene det har skjedd har jeg fått beholde feilvaren, og de har sendt ny.


#12

Effie sa for siden:

Ho tilbaud seg å gi 50% tilbake, og då kunne eg behalde det feilsendte skjerfet men ikkje få nytt. Eg takka pent nei, og får no heile summen i retur. Jaja. :)


#13

Husfruen sa for siden:

Har skjedd et par ganger her. Har da fått beholde den jeg fikk feilsendt og så fått tilsendt den riktige varen.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.