Eg kjøpte eit skjerf på ebay og fikk pakke i posten ei lita veke etterpå, men det er feil skjerf!
Kontakta selger og spurte kva løysing ho ville foreslå, ho svarte og la seg langflat, beklaga, og spurte kva løysing eg kunne foreslå. Og eg har ikkje peiling.
Det er ikkje store summen det gjelder, men nok til at det kostar meg meir å returnere enn å berre kjøpe det eg faktisk ville ha.
Kva er vanleg? Returnere? Få det eg ville ha billig/gratis?
De gangene det har skjedd at jeg har fått feil vare opplyser jeg selger om hva returporto blir, og at jeg gjerne kan returnere og få rett vare tilbake. Uten unntak har de da sendt meg varen på nytt og bedt meg beholde det som var feilsendt, og samtidig stønner de litt over portosatsene her i landet. Men det har aldri vært noe problem altså.
Jeg opplevde dette en gang, fikk ny vare og den gamle varen ble aldri nevnt en gang. Så den fikk jeg beholde. Porto her er jo ofte mye dyrere en varen i seg selv på ebay.
Om det er en billig vare er det vel vanlig å sende ny gratis. Som flere nevner her, så er det jo ofte dyrere for oss som driver nettbutikk å sende tilbake varene (som vi dekker porto på) enn å gi de bort. Er vel litt avhengig av summen på varen/porto og velviljen til selger...
Ho tilbaud seg å gi 50% tilbake, og då kunne eg behalde det feilsendte skjerfet men ikkje få nytt. Eg takka pent nei, og får no heile summen i retur. Jaja. :)