Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

DHL "express": ligg unna!

#1

Muad'Dib sa for siden:

Jeg må bare advare alle dere mot å bestille varer som skal leveres gjennom DHL.

I påskeferien kjøpte jeg sko fra [url]www.net-a-porter.com[/url], hvis eneste leveringsmetode er med DHL. Fint, tenkte jeg, da får jeg dem snart :rolleyes:

Pakken ble checket ut av tollen onsdag i forrige uke, skulle leveres torsdag morgen. Ikke spor etter noen bud ! Nå har jeg purret 117x per e-post og telefon. Blir lovet at noen skal ringe opp, men dette skjer aldri.

Net-a-porter svarede på første purring, men nå er de også tavse som graven. Huff ! og jeg som sånn gledet meg. Det blir nok et langt hundeslagsmål for å få mine penge igjen (for jeg tror at DHL rett og slett har mistet forsendelsen).

Så, til alle dere som overveier å bestille fra net-a-porter: ligg unna ! :mad:


#2

allium sa for siden:

Jeg har bare gode erfaringer med DHL.

For noen måneder siden bestilte jeg garn fra Uruguay, og en bok fra Akademika. Garnet kom på døren med DHL uken etter. Da etterlyste jeg boken hos Akademika, som kunne fortelle meg at den hadde ligget på mitt lokale postkontor de siste fem dagene, uten at posten hadde gitt meg beskjed.

Idag satte forresten Posten ny mandagsrekord - klokken er nå 16.03, og posten er allerede kommet. Vanligvis er den ikke her før nærmere 17. Og selvangivelsen min har jeg fortsatt ikke fått.


#3

Nabbe sa for siden:

Hmm, jeg må ha vært usedvanlig heldig de gangene jeg har bestilt noe som sendes med DHL. Har bestilt fra Egypt noen ganger, og det har gått på tre-fire dager. Har også fått sendt gaver fra Algerie, som også har tatt bare noen få dager med DHL. Aldri opplevd rot.


#4

TBM sa for siden:

Greit nok å bli oppgitt Muad'Dib - men du skjønner vel at feil kan skje?

Synd det skjedde med deg, håper du får varene dine snart! For min egen del fortsetter jeg å bruke DHL når det trengs - har bare hatt gode opplevelser!


#5

Angelique sa for siden:

Så kjedelig.
Jeg har bestilt fra Net-A-Porter flere ganger, med levering fra DHL
De har vært svært raske, og pålitelige
En gang syntes jeg det drøyde lenge (et døgn)
Ringte servicetelefonen til DHL, og damen der ringte opp budet mens jeg ventet i telefonen
Han ringte meg deretter opp, og leveringen kom i løpet av en times tid

Det kom pakke til meg via DHL nå mens vi har vært borte, og jeg sendte de en mail hvor jeg forklarte situasjonen og oppga mobilnummeret til datteren min
Pakken kom som den skulle

Dette er jo i en annen kommune men i samme fylke som deg, men de budene rundt omkring meg er raske og pålitelige
Håper pakken kommer til rette :)


#6

Miss Norway sa for siden:

Jeg har til min store overraskelse nå oppdaget at "Pakke-på-døren" tilbudet til Posten nå kun omfatter bedrifter. Dvs hvis man er privatperson så må man pent finne seg i at den kommer til postkontor med påfølgende hentelapp, selv om man har betalt for levering på døren aldri så mye.

Så kanskje DHL samarbeider med Posten; dvs har overlatt den siste logistikkbiten til dem? For da er det på ditt lokale kontor den ligger.


#7

Muad'Dib sa for siden:

Jeg har sendt e-post og ringt DHL både fredag og idag, ialt en 6x. De 4x kom jeg ikke igjennem - sad og hørte på ventemuzak i opptil 15 min. De 2 andre gange (begge idag) ble jeg lovet at saksbehandleren ville ringe tilbake om litt, men dette skjedde aldri.

Jeg har sendt ialt 4 e-post til net-a-porter, samt ringt 1x. På den 1. e-post fikk jeg svar om, at pakken ville bli levert fredag "beklager forsinkelsen", senere e-post er ubesvart. Da jeg ringte sa den veldig vennlige dame at customer care manageren ville sette seg inn i saken og ringe tilbake, vel, ham/henne har jeg alldri mere hørt fra.

Alle de andre varer som jeg bestilte i påskeferien har jeg forlengst fått, inkl. dem fra Danmark.

Så dette er ikke bare en feil, men forbistret inkompetanse som jeg har betalt svarte 400 NOK + varenes pris for ! Jeg har akkurat skrevet og krevet mine penge tilbake fra net-a-porter, imorgen ettermiddag kontakter jeg både det norske og engelske forbrukerrådet for å kreve min rett. :realmad:

Finner meg ikke i å bli r*vrendt på denne måten.


#8

Nenne sa for siden:

Jeg har også dårlige erfaringer med DHL. De ringer til folk midt på dagen og forventer at noen er hjemme til å ta i mot. Når de deg ikke da fortsetter de neste dag og deretter. Det kan ta en evighet å få noe levert. Hallo? Er hjernen alene? Kan det tenkes at folk jobber? Jeg styrer klar av DHL hvis jeg kan.


#9

Muad'Dib sa for siden:

I den eneste e-post som jeg fikk besvart (annet enn autosvar) skrev de, at jeg kunne prøve å kjøre til DHL i Drammen for å se etter pakken min :skeptisk: .

Posthuset her ligger 12 min. unna, ved siden av matbutikken. Drammen ligger 30 min. unna (jeg vet ikke hvor DHL Drammen ligger presist).

Men jeg kunne jo spørre.


#10

nikki sa for siden:

Nå ble jeg også skeptisk til å kjøpe noe fra net-a-porter.
Håper du får skoene dine snart:)


#11

Elin sa for siden:

Har du sjekket nærmeste postkontor? Det kan være at det ligger der, dersom dere bor litt utenfor byer/tettsteder. Min far bestilte et kamera her om dagen, og det skulle leveres på døren...neida, det hadde blitt levert på postkontoret det!
Så mitt tips er at du sjekker det postkontor du hører til.


#12

Miss Norway sa for siden:

Digresjon: Er du i Norge Elin? Uvant tid å "se" deg på her!


#13

Elin sa for siden:

Jepp! Er i Norge for å sjekke tennene til Amanda etter vår fall-ulykke.


#14

tutta sa for siden:

Jepp!!! Veldig kos med lunch i dag Elin :klem:


#15

Miss Norway sa for siden:

Du må ta med Elin på fredagskaffe kjenner jeg. :nemlig:


#16

Elin sa for siden:

Ja, kjempekos! Også så mye fint som vi handlet!!! ;)


#17

Muad'Dib sa for siden:

Du, Missy, gjør du min :realmad: :kjevle: tråd om til en kozemozetråd ?

Jeg har fortsatt ikke sett snurten til dustete DHL "express". Net-a-porter sier at de er på saken, og jeg får portoen refundert. Men jeg vil ha mine sandaler og støvletter ! :trasser:


#18

Elin sa for siden:

Har du sjekket postkontoret? Jeg mener det seriøst altså...


#19

daffy sa for siden:

Huff så kjedelig da! Men har du fått trackingnummeret? Da ville jeg ringt kundeservice til DHK og tvinge dem til å finne ute hvilken sjåfør som har pakken og at de setter deg over til ham så du får rede på når du kan vente deg levering!


#20

Muad'Dib sa for siden:

Jeg har både airwaybillnr. og trackingnr., men når jeg har ringt, er jeg enten ikke kommet igjennem eller så var den jeg snakket med ikke min saksbehandler og kunne ikke gjøre noe, men ville purre min saksbehandler om å ringe til meg. Ingen som ringer. Ingen som svarer på e-post heller annet enn sånn autosvaremaskin.

Jeg skal likevel på posthuset idag, så da skal jeg spørre dem for en sikkerhets skyld.


#21

Muad'Dib sa for siden:

Har vært på postkontoret idag for å levere en pakke, og spurgte damen om det kunne tenkes at det lå en pakke fra DHL til meg ? Niks, sa damen, og iallefall ikke uten sporingsnummer. Hun anbefalte at jeg sendte DHL et rekommandert brev med erstatningskrav. Så nå gir jeg net-a-porter inntil på lørdag, og så søker jeg erstatning fra DHL. Det dreier seg trods alt om 5000 kr !


#22

tutta sa for siden:

Lykke lykke til!! Håper det ordner seg :dakars: .


#23

Muad'Dib sa for siden:

Wohoo ! Da fikk jeg langt om lenge min pakke. Net-a-porter hadde opplyst at DHL ville komme "om ettermiddagen" så naturligvis stod DHL-mannen her ved huset kl. 11:30. :rolleyes: Henviste ham til naboen som heldigvis var hjemme (lammesesong ). Naboen hadde litt svært ved å gi pakken fra seg, han hadde ønsket seg slike sko lenge, sa han ;) .

Har akkurat prøvet skoene og de passer heldigvis. Kvaliteten er bare helt fantastisk på begge par.

Tror allikevel jeg vil avstå fra å bruke DHL Norge igjen - får hellere sendt til NL en neste gang...


#24

Angelique sa for siden:

Støvlettene, var de fine på?
Så utrolig lekre ut på bildet

Godt pakken kom tilslutt!!


#25

Muad'Dib sa for siden:

De er fantastisk fine på ! Kvaliteten er absolutt i topp, og det sees og kjennes. Veldig behagelige å gå med - ville ikke ha noen problem med å ha dem på en hel dag allerede nå, og balansen er også veldig bra. Det er god plass til å stappe buksene nedi ved anklene, og det blir sittende også når man setter seg ned. Hælerne er like høye som på de sorte Steven Madden skoletter som jeg kjøpte av deg.

Marc Jacobs-sandalerne er noe høyere enn jeg hadde regnet med, men enormt lekre de også, med semsket såle. Stroppene sitter akkurat der de skal, og igjen, sandalerne er så velbalanserte at det er forbavsende nem å gå med dem. Men, altså, jeg blir nok aldri helt sandalfetisjist som jeg er støvlettfetisjist (og det var nok veldig godt for økonomien).

Dette med bra balanse på dyrt fodtøy er noe jeg spesielt fant ut av etter at jeg begyndte å kjøpe hos Cara og deg (og jeg fikk det bekreftet igjen nå): komforten er noe totalt annet enn på "billigsko", selv om hælerne er nokså høye. Og så er det et-eller-annet ved proporsjonerne som gjør, at de bare gjør seg godt på føtterne uten at man direkte kan sette fingeren på, hva det nå er som er spesiel ved dem.


#26

Angelique sa for siden:

Kvalitet henger oftest sammen med prisen man betaler ja, og det med balanse er ihvertfall sikkert som banken at er bedre på dyrt skotøy
Hadde aldri i verden klart å gå på endel av mine boots hadde de ikke vært i den gode kvaliteten de er

Absolutt helt enig med deg der

Sikler på de Steve Madden selv
De er virkelig rålekre


#27

Muad'Dib sa for siden:

De er toppscorere på skryt-o-metret, sammen med de røde Lailaboots (cowboy-inspirerte boots kjøpt hos Cara). På trods av høyden har jeg uten problem både båret unger & handleposer og løbet etter skolens it-gutta med dem.


#28

Doxa sa for siden:

Så flott at det ordnet seg til slutt.
:klem:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.