Hva med la oss si et ca 10 cm langt skår som går inn i ruta fra siden på passasjersiden? Dette kan vel ikke repareres? Og vil den bli godkjent i en EU-kontroll eller må den skiftes? Jeg kan ingenting om slike skader i ruta, men vil tro den har fått en svakhet med dette skåret som gjør at den ikke er så sikker som den skal være? Og skåret blir vel trolig bare større etterhvert?
Søren, altså. Måtte skifte rute på den for 1.5 år siden, dette trengte jeg liksom ikke i tillegg. Dette er virkelig en ulykkesbil, altså. Den har på de ca 2,5 årene jeg har eid den kostet meg langt mer enn hva jeg synes er ok.
Var det jeg fryktet. Synes ruta kunne holdt seg hel i noen år til jeg, 2500,- i egenandel og en varighet med min flaks på 1.5 år er litt for dyrt for min smak. Begynner å mislike bilen min. Den finner staaaadig på noe nytt tull. :knegg:
Auch! Nei, SÅ mye uflaks har jeg ikke hatt med den da, heldigvis. Aner ikke når det har skjedd en gang, skulle jo jeg hadde hørt det om noe smalt i ruta mens jeg kjørte. Men, det var jo for godt til å være sant at ikke noe har vært galt med bilen på et par mnd. :knegg:
Om jeg forstår riktig har du ne sprekk på ca 10 på pasasjersiden?isåfall er ikke det noen mangel på eu komtroll siden det ikke går under det som er synsfelt.
Slike ting liker jeg å lese. :jupp: Jeg fikk vite av en kompis også i dag at han hadde fått godkjent bilen med et mye større sår enn hva jeg har, det er håp. Ruta må jo selvsagt skiftes, men jeg ønsker bare å få fordelt utgiftene på bilen litt. :humre:
Jeg har 0,- i egenandel (Enter forsikring). Man reparerer vanlig steinsprut som er mer enn 3 cm fra kanten. Sprekker har lett for å brått bli større på vinteren p.g.a. varmeapparatet. Men jeg hadde ikke gjort noe med det før jeg måtte, om det ikke er i synsfeltet.
Vi har hatt sprekk i ruta (sikkert 40 cm lang) i lang tid, fikk ikke pålegg om å skifte på EU-kontroll, til min store forundring, fordi den ikke var i synsfeltet. (Dette har da selvsagt ført til at den fortsatt ikke har blitt skiftet, selv om jeg mener den bør de...)
Om skår og sprekk er forskjellige sånn sett, vet jeg ingenting om. :vetikke:
I en overgangsperiode hadde vi en Mitsubishi Colt fra 1989. Den hadde sprekk langs hele frontruta, men sprekken var under synsfeltet. Den gikk rett gjennom EU-kontrollen i alle fall.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.