Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Kundebehandling

#1

GydaG sa for siden:

I dag hadde jeg en pussig opplevelse i en butikk som jeg hisset meg opp over, nok til at jeg har giddet å bruke energi på å tenke litt over saken etterpå.
Dette skjedde:

Jeg kommer inn i en butikk med sengetøy. Har lillesøster i vogna, og har handlet både det ene og det andre, så vogna er full av saker og ting. Sikter på avdelingen litt bak i butikken der de har sengetøy til barn, som jeg da altså var på jakt etter.
Damen sier (med en stemme jeg vurderer som grinete), du kan ikke ta med vogna bak der, det er derfor vi har satt opp skilt (kommer for å snu skiltet og peker så jeg kan lese det).
Åh, sier jeg, lettere forfjamset, mens jeg ser meg om etter andre løsninger.
Blir stående og tenke litt, har en urolig baby som må vugges konstant, og en vogn full av verdisaker. Tenker litt mens jeg prøver å roe ned ungen og myser inn i butikken for å se om jeg får øye på det jeg skal ha.
Damen driter i å spørre om hun kan hjelpe meg med noe, men står ved kassa og flytter på noen kurver med dingser.
Jeg kjenner at jeg begynner å hisse meg opp litt, og sier at jeg syns det er en pussig vareplassering i butikken, da kunder som er på jakt etter barneproduktene ofte også har vogn.
Vi er fremdeles helt alene i butikken, og damen svarer meg "Vi kan ikke tillate vogner bak der, for folk stjeler som ravner og det er ikke måte på hvor mye varer som forsvinner nedi vognene."
Jeg ser nok lettere sjokkert og forfjamset ut, og da hun fortsetter å fortelle meg at alle med barnevogn er potensielle kjeltringer blir jeg jammen hissig, og sier noe om at jeg skjønner at det ikke er helt greit, men det er altså uaktuelt for meg å forlate babyen min for å gå bak der og finne det jeg skal ha.
Og da den elskverdige damen sier "jeg kan da passe på ungen" presiserte jeg at jeg ikke hadde noe stort behov for å legge igjen penger i en butikk som antok at jeg var der for å stjele alt jeg fant. :rolleyes:

Vi ble vel ikke direkte enige om annet enn at vi var uenige i kundebehandlingen, og jeg tenker sånn i ettertid at det var da litt underlig eller? Burde ikke butikken ta grep for å flytte varene mer synlig og samtidig tilgjengelig for kunder med vogn, og kanskje vurdere mer videoovervåkning eller hva som brukes rundt omkring, i stedenfor å tilby seg barnevakttjenester?
Jeg ser muligens litt kriminell ut, småbarnsmor som jeg er.


#2

Pappalille sa for siden:

Det der hadde fått meg hoppe rasende, og en insinuasjon om at jeg var der for å stjele hadde tippet meg over i kategorien "farlig". Men så er jeg kravstor da. :knegg:


#3

Maverick sa for siden:

Det var noe spesielt. Jeg vet jo at barnevogner er et yndet redskap for butikktyver og at det er fryktelig frustrerende for butikkene, men disse har muligens valgt et noe pussig virkemiddel for å motvirke det. Ufattelig lite diplomatisk av ekspeditøren.


#4

Slettet bruker sa for siden:

Jeg hadde blitt veldig sur. Jeg syns du skal si hvilken butikk det er, så kan vi bytte på å gå dit og få damen til å løpe seg svett mens hun henter ting vi vil se på før vi går uten å kjøpe noe. :moahaha:


#5

Pappalille sa for siden:

Jaggu!


#6

Slettet bruker sa for siden:

Og vis hun sier at hun kan passe ungen, så svarer vi at vi virkelig ikke stoler på henne med en baby.


#7

Liljekonvall sa for siden:

Dæsken for en kundebehandling. :eek:

Har forståelse for problemet, men sånn sier man bare ikke til en kunde. Hun burde heller ha sagt beklager, men pga enkelte episoder, er det ikke lenger tillatt å ta med vogn innerst i butikken, men er det noe jeg kan hjelpe deg med ?

Gosj.....i den butikken hadde ikke jeg lagt igjen ei eneste krone, det er iallefall helt sikkert.


#8

Appelsin sa for siden:

Jasså du,
hadde jeg sagt,
og gått rett ut igjen. Guri, så teit.


#9

GydaG sa for siden:

Damen må jo ha hatt en skrekkelig dårlig dag på jobben, men altså, er man alene i butikken med 1 kunde burde hun jo kunne skeie ut og bli med meg inn og hjelpe meg med å finne det jeg skulle ha. Og samtidig passe på at jeg ikke rappet alt jeg så. :rolleyes:

Men jeg hisset meg faktisk såpass opp at jeg sitter og skriver mail til hovedkontoret, det der syns jeg de burde få en tilbakemelding på nemlig.


#10

Pøblis sa for siden:

:heia: Bra!


#11

Fløyel sa for siden:

:eek: Der hadde jeg ikke lagt igjen 50 øre!! Hvor i all verden var dette??


#12

Katta sa for siden:

Herlighet. Mail til hovedkontoret er bra ja, og jeg synes du skal oute butikken.


#13

Bloppy sa for siden:

Makan! Det var så langt fra kundevennlig som det går tror jeg.
Jeg hadde blitt skikkelig sur om noen insinuerte at jeg var ute etter å stjele med meg det meste i vognen.


#14

Grøten sa for siden:

Er det mulig?
Ja, en mail er jaggu på sin plass, slikt er ikke ok kundebehandling. :niks:

Hadde ikke brukt en krone i den butikken!


#15

Guttemammis sa for siden:

Herlighet, hun må ha hatt en dårlig dag på jobb.
Enig i at du skal oute butikken. :nemlig:


#16

Liljekonvall sa for siden:

:nemlig:


#17

Inagh sa for siden:

Det hadde blitt fyrt avgårde en temmelig skarp mail til hovedkontoret fra min side, i hvertfall. Makan til oppførsel!


#18

GydaG sa for siden:

Ja, jeg er egentlig ikke snn at jeg roper ut min vrede, men Princess på Stovner kommer ikke til å være førstevalget fremover.
Mail til hovedkontoret er sendt, så håper jeg de tar det opp med dem.


#19

millact sa for siden:

Håper jammen du får en god unnskyldning fra hovedkontoret!


#20

Fintdethei! sa for siden:

Veldig spesielt, ja. Å si til alle kunder som kommer at de egentlig er potensielle kjeltringer, gir jo et sjarmerende inntrykk og handlelyst. Mail er på sin plass, ja. Spent på hva de svarer!


#21

Sir Limpalot sa for siden:

Jeg må få lånt meg en barnevogn, og ta meg en tur til Stovner, tror jeg.


#22

Slettet bruker sa for siden:

SL, du kan låne min. Med baby og alt. :øyner barnefri:


#23

Guttemammis sa for siden:

:lol:

#24

Siwa sa for siden:

Er det mulig :shock:

Mail til hovedkontoret er bra!!!


#25

GydaG sa for siden:

Mon tro om det er dit man skal gå en lørdag formiddag med alle man kjenner som har vogn og barn tilgjengelig, det blir sikkert meget mer oversiktlig for henne om det står 20 vogner og sperrer resten av butikken.


#26

Sir Limpalot sa for siden:

Jaaa, jeg vil være med!
:digger:


#27

Hobbes sa for siden:

Hoho, Princess på Stovner eller?


#28

Hobbes sa for siden:

Ja. Lese hele tråden først, kanskje? :knegg: Altså, jeg får helt klaus av å bare kikke inn der, jeg. Man må jo gå ut for å skifte mening.


#29

Matilda sa for siden:

Jeg kan stille med vogntoget mitt og to klåfingra unger? :knegg:

Det der syntes jeg ikke var noe særlig, nei. Jeg hadde antakelig slengt ut av meg at neivel, om de ikke ønsket kunder, så skulle de da slippe å få pengene mine, og så bare gått. Det finnes flere butikker i verden.

Her på stedet finnes det forresten en butikk som det ikke er mulig å ha med vogn inn i. En ting er at det er trapp uten rampe, en annen at det er møblert så trangt at man knapt kan snu seg der inne. Og hva selger de? Barnetøy. :lol:

Og hva er det egentlig med butikkpersonell som tilbyr seg å passe unger? Jeg fikk samme spørsmål et sted der kortterminalen var nede, slik at jeg måtte gå et annet sted å ta ut kontanter. Særlig at jeg setter igjen ungen hos totalt ukjente. :rolleyes:


#30

Madicken sa for siden:

Jeg tenkte faktisk Princess før jeg leste videre, de har en klønete og trang plassering av barneutstyr i flere av sine forretninger. Det er jo et lite plaster på såret at de gir 25 % tvillingrabatt på varer beregnet på barn, men i dette konkrete tilfellet hadde jeg latt rabatter fare, og lekset opp for kjerringa! :kjevle:


#31

Malama sa for siden:

Jeg får i alle fall trille vogna inn på min lokale princess, for ja, barn/babygreiene er jo helt innerst. Det er jo rett og slett idiotisk å si man ikke kan ta med barnevogn inn til babygreiene. Hun fortjener absolutt at mange barnevogner tar turen ja!


#32

Mams sa for siden:

En ting er at de har tenkt At det sjeles endel av folk som kommer med barnevogn, men de vet jo at det hjelder langt fra andre. Sessuten sier man rett og slett ikke slike ting til en kunde, da spør man om man kan hjelpe i steden.


#33

Frances sa for siden:

Jeg synes du overreagerte jeg da. Du kunne jo tatt barnet på armen. Da hadde du jo sluppet vognproblematikken. Det at du blir fornærmet for at hun anser deg som en kriminell, det er jo litt komisk. De kan jo ikke "sile" ut kundene sine, samme regel må gjelde for alle. Det er bare å innse at småbarnsmødre stjeler, på lik linje med pensjonister, barn og ungdom.

Men jeg er enig i at hun burde ha vært mer tilgjengelig og hjelpsom, men dog så synes jeg at mail til hovedkontoret var litt voldsomt.

Forresten, du kan jo handle på nett. Da slipper du både stress, urolige barn og sure ansatte.


#34

GydaG sa for siden:

Frances- jeg ble vel mer irritert fordi hun i stedet for å spørre om hun kunne hjelpe meg med noe eller spørre hva jeg var på jakt etter lekset opp om hvor kriminelle barnevognmafiaen er. Mtp at vi faktisk var helt alene i butikken og jeg regner med at de lever av å selge varene sine så syns jeg hun heller burde ha vært imøtekommende da jeg kommenterte at det er litt klønete å plassere varer utilgjengelig for kundegruppen.
Og så omrokkerer jeg ikke på en unge med kolikktendenser i en sånn tåpelig situasjon som det utviklet seg til å bli, jeg visste jo ikke om jeg skulle le eller grine der jeg stod og hørte på henne.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.