Jeg har solgt en Titanium Breeze, kjøper så på vogna og betalte, men dagen etter vil hun heve kjøpet fordi det ikke fulgte med bumperbar. For å være ærlig, så husker jeg ikke at vi noen gang har hatt den, heller. Vi kjøpte den som ferievogn og den har ikke vært i brukt på evigheter. Hun har vel ikke noen rettigheter? Altså, jeg kan jo gjøre det for å være grei, men saken er jo den at jeg har avvist mange andre nå.
Er det noen som vet om disse vognene ble solgt uten bumperbar, forresten?
Jeg tror det skal være vesentlige mangler for at man skal kunne heve kjøpet.
I dette tilfelle kunne hun fint sagt i fra at hun ikke ville ha vognen da hun var og så på den.
Så jeg synes vel egentlig ikke at hun kan det.
Om vognen kommer med bumperbar så syns jeg det er en vesentlig mangel, og ikke nødvendigvis noe man oppdager før etterpå. Jeg syns hun bør kunne heve kjøpet, så lenge du ikke har skrevet forbehold om at varen selges som den er.
Jeg syns ikke man er "veldig grei" da, jeg syns man oppfører seg redelig.
Vi kjøpte OTH dobbelvogn med singelbag. Ble litt grinete da vi oppdaget det dagen før jeg skulle være alene med ungene ei uke uten bil, men tenkte ikke engang tanken å heve kjøpet.
Altså, om bildet i annonsen var av deres vogn uten bumperbar, den ikke er listet opp som utstyr, og det ikke følger med på nye vogner, vel da synes jeg ikke hun har noe hun skulle ha sagt.
Jeg ville sjekket med en butikk som selger disse vognene om det følger med eller ikke. Og fått det skriftlig, så har hun ikke noe hun skulle ha sagt.
Neida, du har ditt på det tørre.
Jeg ville gitt beskjed om at hun kan kjøpe buperbar som ekstrautstyr dersom hun ønsker det, men at hun får selge vogna selv dersom hun ikke vil ha den alikevel. :enkel:
Jeg kjenner følelsen. Vi solgte en komfyr på finn. Den fungerte helt fint da den forlot oss, og så ringte kjøper og sa at det var noe feil med den. Masse styr frem og tilbake, men jeg fremholdt at det ikke var noe feil med den. Jeg følte meg skikkelig råtten, men visste jo at den var i orden.
(Enden på den visa viste seg å være at han var amerikaner og var vant med gass. Og jeg er jo helt enig i at hvis man sammenligner så er responstiden på elektrikse komfyrer er MYE dårligere enn gass. Men det er nå allikevel det vi bruker her i Norge.)
Det er visst to typer, en som selges på nett med bumper bar og en som selges i butikker, står det der. Det er forskjellig navn, da? Baby breeze og bare breeze.
Hei,
Når privatpersoner selger brukte gjenstander, selges de "som de er". Altså, det er kun en mangel dersom noe som syntes å være i orden/følge med akkurat den vognen ikke fungerer som det fremstod da kjøper inspiserte vognen. Slik jeg ser det er det ikke relvant hvorvidt bumperbar følger med når man kjøper vognen ny. Så slapp helt av, her skulle helt klart kjøper selv undersøkt dette før betaling.
Nei, ikke tenk på det en gang.
Hun inspiserte vogna da hun kjøpte den og bildet i annonsen var uten bumperbar.
Jeg tror dette handler om en som kanskje angrer på kjøpet.
Aner ikke hva den koster og om det går å få tak i. Nå har hun ikke gitt lyd i dag, så jeg regner med at jeg ikke hører mer. Tror ikke det er vanskelig for henne å selge den videre, det var mange som ringte.
Vi kjøpte vår Titanium Breeze i 2008, da fulgte det ikke med bumperbar. Vi spurte om dette kunne kjøpes som ekstra utstyr, men akkurat da fantes ikke dette til disse vognene. Ikke lenge etter kom det en ny versjon der man kunne få kjøpt vognen med bumperbar.
Vognene har skiftet navn til Zero2Four Breeze. På Barnas Hus selges disse nå med bumperbar. Så om vognen ikke var avbildet med bumperbar og dere ikke har opplyst dette som ekstra i salgsannonsen synes jeg ikke du er kjip. :nemlig:
Samboer kjøpte i høst en Kari Traa jakke på Sport1.
Nå, bare 4-5mnder etter startet sømmene gå opp flere plasser.
Leverte jakken inn til Sport1, den ble sendt til produsenten og det ble vurdert som produksjonsfeil.
Skulle fått en ny jakke, men problemet er at den er tatt ut av produksjon, og dem får ikke tak i ny. Dem tilbyr oss da å finne en ny jakke i butikken til samme pris, evt mellomlegg for en dyrere. Meen det er ikke en eneste jakke i butikken hun kunne tenkt seg.
Kan vi kreve pengene tilbake?
Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men samme problem, har også levert inn min Kari Traa jakke (Haugo Parka - kanskje den samme?) som jeg kjøpt før jul, fordi to sømmer var raknet.
Dette var G-sport da, jeg fikk først tilbud om å finne noe nytt i butikken, men det ville jeg ikke da utvalget var utplukka og jeg egentlig var veldig fornøyd med jakka. Så da kontakta de Kari Traa og så ble konklusjonen etter hvert (måtte ta noen telefoner ja) at de kunne skaffe en ny lik jakke. Siden har jeg ikke hørt noe, det har gått et par uker, så godt jeg så denne tråden og ble minnet på det. Vinteren er snart ferdig, men jeg trenger jo jakke, jeg tror jeg vil prøve meg på å få tilbake pengene.
Ja, akkurat samme på min jakke. Da tror jeg jammen jeg skal be om pengene tilbake, det er vel stor sjanse for at det samme vil skje igjen om jeg tar i mot en lik jakke.
Nei, det tror jeg ikke. De har rett til å rette opp feilen, evt tilby dere en ny vare som er tilsvarende eller bedre. Strekker de seg lenger er de greie. :) (Noe jeg mener de burde være).