Det fikk jeg beskjed om nå når jeg forsøker å ringe lånkeassen.
Jammen bra jeg kom på det en halv time før de stenger, og ikke et kvarter før. (Prøvde å ringe i morges, men måtte vente til kl 12, for de var bare åpen mellom 12 og 15. )
Det er ikke et sånt 20 kr minuttet-nummmer dette, sant? :knegg:
Det som er kjedelig, er jo at man må sitte hele tiden og holde fokuset på det man skal si, hvis ikke er det borte når man endelig kommer gjennom. :knegg:
Ja, den kjenner jeg til.
Noen tar plutselig røret etter en hel evighet, og jeg som har begynt å se på papirer eller noe annet sitter der "øøø, ja ææææ ... " før jeg klarer å finne tråden igjen. :knegg:
Skriv på en lapp, eller i Notepad på maskinen du sitter ved, akkurat hva du skal si når de svarer. Og ikke bare "Fastrente for neste periode", men "Hei, jeg heter DM, og jeg lurer på om du kan hjelpe meg med et spørsmål om fastrente?". Så kommer du raskt i gang med samtalen selv om du nettopp satt og tenkte på noe helt annet.
Eg skriver alltid ned kva eg lurer på. Eg kvepp like mykje kvar gong dei tar telefonen. Og dei gongane eg ringer legekontoret og dei tar telefonen med ein gong, så blir eg heilt satt ut.
Jeg er typisk sånn at hvis jeg venter veldig lenge så har jeg til og med kanskje glemt hvem jeg har ringt til. Og glemt om det er privat eller jobbrelatart. Så jeg begynner gjerne samtalen på autopilot - Hei det er MKJ fra firma sånn og sånn... Tar gjerne en stund før jeg henter meg inn.
:knegg: En stund jeg jobbet veldig mye, så tok jeg hustelefonen hjemme og svarte blidt: Hei, du er kommet til RødeKors, avd 5b!*
Også: Uups, hjemme nå ja. :o
*Oppdiktet arbeidsplass.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.