MokkMokk sa for siden:
Jeg handler stadig vekk hos Bestsellershop. Tidligere i år fikk jeg en faktura derfra, men med beløp til gode til meg. Jeg husker ikke helt åssen det var, men sannsynligvis har jeg returnert noe, betalt for mye e.l. Det må ha vært i fjor høst. Jeg er egentlig ganske sikker på at det kan stemme. Det kom ikke frem hvordan jeg skal få disse pengene, for de settes tydeligvis ikke inn på kontoen min uten videre. Etter en mail og et par purremailer noe senere, fikk jeg omsider svar nylig. Det var som følger:
Hej [navn]
Mange tak for din mail.
Du har helt ret i, at der står et tilgodehavende på 800,00 NOK. Vi vil meget gerne refundere dig dette beløb.
For at refundere dine penge, er vi nødt til at bede om dine bankoplysninger. Vi har brug for følgende oplysninger:
- Bankens navn
- Kontoindehavers navn
- Kontonummer
- IBAN
- BIC/Swift Code
Vi har brug for alle disse oplysninger, da det er en udenlandsk penge-overførsel.
Så snart vi har modtaget oplysningerne, vil vi kontakte vores fakturaafdeling, så du kan modtage din refundering.
Vi beklager ulejligheden.
Med venlig hilsen
[navn]
Mailen ser jo "riktig" ut, med logoer og mailadresser og det hele, men jeg er naturlig nok veldig skeptisk til å dele ut kontoopplysninger pr. email. :skeptisk: Jeg ville heller hatt beløpet til gode, så kan jeg bruke det til å handle for i butikkene der ved en senere anledning. En verdikode e.l. hadde dessuten føltes mye "tryggere" enn denne utleveringen av kontoinfo. Hva bør jeg gjøre her? :confused: