Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Målings-og delingsdivisjon

#1

Pelikan sa for siden:

Hva er forskjellen? Kom gjerne med eksempler.:jupp:


#2

Kaktus sa for siden:

Delingsdivisjon kan vi forstå som gjentatt addisjon. Man vet hvor mange delmengder det skal forteles på. Hvor mye får hver.
Dette ser vi eksempel på i oppgave i)
i) I en klasse er det 18 elever. Disse skal deles i to grupper. Hvor mange elever blir det i hver gruppe?

Målingsdivisjon kan vi se på som gjentatt subraksjon. Man vet hvor mange delmengder det skal fordeles på, hvor mange rekker det til?
Dette ser vi eksempel på i oppgave ii)
ii) Dersom du har et fiskesnøre som måler 18 meter og skal dele dette i lengder på 0,75 meter, hvor mange lengder får du?


#3

Pelikan sa for siden:

Takk skal du ha Kaktus. :neie:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.