Jeg er ufrivillig eier av en ny iPhone 4s men den kom med jobben så skal jeg da i alle fall prøve å legge godviljen til og se hva jeg synes. HD filming og fine bilder veier tungt.
MEN, frustrasjonen starter jo før jeg engang slår på telefonen. Hvordan i alle dager går det an å lage et produkt hvor det er så vanskelig å få opp den lille greia der mikrosimkortet skal sitte? Jeg vet hvor det er og jeg prøver med binders og med øredobber men får den ikke opp. Virkelig flott brukervennlig desing, NOT! :gaah:
Noen tips? Jeg har googlet, sett på youtube og ser mange bruker binders. De bindersene vi har i hus er for store til det lille hullet. Jeg har ødelagt 2 øredobber allerede og jeg er redd det neste jeg ødelgger er selve telefonen i ren frustrasjon.
Men det er en ny ifon? Det skal være med noe til formålet der altså, det ser ut som det er i slekt med bindersen. Ligger i en bitteliten plastpose. Ser sånn ut:
Det er en helt ny iPhone sendt fra NetCom men det er definitivt ikke med en slik liten sak som du viser bilde av. Så utrolig dumt, tror bare jeg må gi opp uten for nå har jeg lagd nok av stygge riper på siden av den med andre skarpe ting som ikke funker. :(
Djeeeze jeg blir så irritert på meg selv når jeg ikke klarer slike ting som man åpenbart skal klare selv men samtidig, for meg, typisk Apple ... toskete at en så enkel ting skal være så komplisert. :mad:
Men skal den liksom komme ut av seg selv ved å bli dyttet ned eller skal den lirkes / rives / herpes / dras / tukles / fikles (delete as appropriate) med til den kommer ut?
Det skal ligge en liten dings i esken som skal brukes til det. Det fant jeg ut etter at jeg hadde ødelagt et par øredobber og rasert halve leiligheten i letingen etter en binders...
Takk for svare alle. Helt utrolig, den dingsen skal jo sittte på det papiret som vist her på dette klippet men det gjør det ikke på min. Usj, dårlig tegn.
Vel, jeg har hatt tre iPhoner og en iPad, og har aldri opplved å fått med den dingsen. Men har nå klart å få den opp med binders. Det som er viktig er at man føler at de "butter imot", og da kan man forstiktig trykke ned, og den spretter ut.
En snill nabo har vært her og hjulpet meg. Microsim installert og hele pakka men står bare "ingen tjeneste". Vi har goolet oss frem til alle mulige løsninger på dette men funker ikke. Så jeg pakker vekk og ringer NetCom kundeservice når jeg er litt mer positiv til denne telefonen.
Noen som vet forresten om det er et problem at jeg fortsetter å bruke "gamle" telefonen med det andre sim kortet?
Javisst, låst opp med ny PIN. Men på "Nettverk" så står det jo "Ikke klargjort for SIM". I følge instruksjonene med sim-brikken skal det aktiviseres når jeg låser opp med pin, men det skjer ikke. (Men jeg har googlet mye og det ser ut til å være et ganske vanlig problem med iPhone. Desverre er alle mine fordommer mot iPhone bekreftet, men nå skal jeg slutte å syte altså. :rolleyes: )
Nei, loyal NetCom kunde her på ørtende året, samme nummer og det hele. Har fått bekreftelse på at abb er oppgradert og så det skal fungere uten at NetCom gjør noe som helst siden nye simkortet automatisk aktiviseres når man låser det opp.
Men det virker jo ikke som om dette er et uvanlig problem men nå har jeg da prøvd alle mulige løsninger som foreslås. Kanskje det funker i morgen? Mirakler kan vel skje. :humre:
Vi reiser jo til London om noen dager og jeg tør vel egentlig ikke ta sjangs på at dette skal fungere helt greit der. Det er ikke så rent få jeg kjenner som har opplevd at iPhone har brukt opp til 2 døgn på å finne lokale operatører i UK. Så tror kanskje HTC'en er min beste venn en stund til.
Jeg hadde samme problemet da jeg fikk ny iPhone, SIM kortet virket ikke. En tlf til kundeservice (jeg hadde Telenor) fikset biffen. Ikke hatt problemer med noe etter det, og er veldig glad i telefonen min. :jupp:
Har du fått nytt microsimkort med samme nummer? Fungerer det gamle fremdeles? I så fall må Netcom aktivere det nye simkortet ditt, og da slutter det gamle å fungere.
Det var mye rør da jeg fikk min nye ifon også, ikke pga telefonen, men pga netcom. Vi fikk sprikende beskjeder om aktivering av det simkortet. Nå i ettertid kan jeg melde om at den absolutt raskeste måte å fikse det på er å troppe opp på en netcom-butikk med legitimasjon og si at man trenger et nyt mikrosimkort. Så fikser de det på stedet. Jeg fikk nemlig også et i pakken som ikke virket. (for jeg regner med du har restartet telefonen)?
Ut fra det jeg leser her må jo problemet nå være at jeg har to mobiler med to forskjllige simkort. Det var med et nytt microsim på iPhonen som vi satte i. (Åpnet det med PIN kode som var vedlagt).
Men jeg har jo ikke "deaktivert" det gamle sim kortet da det fortsatt sitter i HTC'en som er slått på.
Men jeg skal ringe NetCom i morgen og høre hva de sier. Håper jeg kan bruke det mikrosim-kortet som sitter i og at de kan gjøre et eller annet for å aktivere det.
Jeg har alle kontaktene mine på gmail, får ikke overført de nå men det skal funke greit å overføre til iPhone gjør det ikke?
Du kan sette opp synk mot gmail slik at du får inn kontaktene dine. Hvis du har fått koblet til wifi så kan du gjøre det uavhengig av om simkortet funker.
I teorien. Det hadde de aldri hørt om da jeg ringte, jeg måtte troppe opp på butikken. Men jeg tror kanskje det er vanlig at det går an å ringe hvis alt er riktig satt opp i utgangspunktet.
Problemet løste seg enkelt ved at NetCom aktiviserte det nye MikroSIM kortet. Jeg måtte "selvfølgelig" ringe inn til Kundesenter for å få dette gjort. :rolleyes: Det står virkelig ingen steder at det er tilfelle, det står jo på arket med nytt simkort at du setter det i, slår på telefonen, taster PIN kode for så å ringe.
Jaja, dette skal bli morsomt. Nå er jo det gamle kortet deaktivert så ingen backup overhode. Jeg skjønner motivasjonen til 9 åringen for alt maset om at jeg må skaffe meg iPhone, hun aner et lite håp om at vi bytter etterhvert tror jeg. :knegg:
Takk igjen for alle svar!
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.