Vi er to jenter fra BI som trenger respondenter til masteroppgaven vår.
Vår masteroppgave omhandler merkevarer og vi utvikler en skala som skal brukes i videre forskning og praksis. Målet for undersøkelsen er å samle inn data om hva voksne mennesker med livserfaring mener og føler om merkevarer.
Spørreundersøkelsen tar maks 5 minutter og er anonym. Vi samler heller ikke noe sensitiv data.
Øvrige detaljer om masteroppgaven:
Veileder – Even J. Lanseng
Studiespesialisering – Siviløkonomi og markedsføring
Metode – bruk av statistikkverktøy som SPSS og LISREL
Gå inn på kontrollpanel og sjekk dine siste tilbakemeldinger. Martis har da skrevet landet hun kommer fra i en kommentar til deg - hun har prikket deg. :jupp:
Svart. Var litt "delt" i hva dere mener med branded products. Mener dere alle, mener dere luksussegmentet eller.... Jeg tenker at man kan foretrekke merkevarer på f.eks. vaskemidler uten å være interessert i luksussegmentet, det vil kunne gi "delte" svar ( at man foretrekker og kjøper merkevarer uten at det nødvendigvis har noe med egen selvfølelse eller image å gjøre ( jeg foretrekker Zalo, men det påvirker neppe hvordan andre ser meg, og gjør ikke at jeg føler tilhørighet til Zalogjengen... :jupp:) kan være noe å ta med hvis dere gjør regresjons- og faktoranalyser. Spørsmålet om "forsto du spørsmålene på engelsk" - jeg ville tro at de som ikke forsto spørsmålene ordentlig ville ha avbrutt undersøkelsen før de kom så langt.
Bare noen innspill ( skriver oppgave selv... :knegg: ) lykke til!
Har svart, men var også litt usikker på hva dere la i "branded products". Om jeg automatisk går etter Neutral vaskepulver, for eksempel, er det da å gå etter "branded products" eller tenker dere her eksplisitt på synlige logoer ?
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.