Jeg skulle hentet pakken i posten i dag, som var siste hentedato. Siden det er snakk om post i butikk, vet noen om det er mulig at jeg kan hente den ved åpningstiden i morgen eller blir det forsent? Regner vel med at Bring ikke henter pakkene fra post i butikk før i morgen.
Noen som vet?
Noen som har jobbet med post i butikk her, og som kanskje kan svare meg?
Her går uavhentede pakker ut fra post-i-butikk med den ordinære posten når den hentes, i 16-17-tida på ettermiddagen. Men om de går på siste dato for henting eller dagen etter vet jeg ikke. Jeg vil tro at i morgen tidlig går bra hvis de går dagen etter.
Butikken stengte kl 19 i dag. Ja, må nok være der ved åpningstiden i morgen.
Men om pakken er sendt ut til retur allerede i dag er det ingen sjans, men jeg vet ikke om det er vanlig at pakkene kjøres ut på kvelden fra post i butikk.
Som når man skal på ferie og bestiller kontaktlinser i god tid, men de ikke kommer når de skal, og du bruker en formue i nødlinser og de opprinnelige kommer mens du er bortreist :gaah:
Aner ikke hvordan det er med post i butikk, men da vi var på ferie i april/mai var det en pakke som tok 5-6 uker fra USA - altfor lenge med andre ord, og vi rakk da ikke ta den imot før ferien. Hentelappen kom bare få dager etter avreise, og jeg ringte posten for å si at vi kom hjem dagen etter hentefristen og lurte på om de kunne holde den igjen en dag ekstra. Det gikk ikke :shock: Fikk en venninne til å hente den da, men jeg ble faktisk overrasket.
Til en annen gang: spør på forhånd om de kan holde på pakken for dere dersom dere skal avsted og pakken ikke er kommet enda. Dersom dette er en liten PiB kan det hende de sier ja (de har ikke "lov" av posten men på små lokale butikker hender det at de tøyer litt på reglene dersom det er avtalt på forhånd. Customer service vettu).
Eg måtte verkeleg stå på for å få kundeservice til å sette meg over til det lokale postkontoret. Dei let pakka ligge lenger enn hentefrist. I mitt tilfelle hadde mannen prøvd å hente for meg, men fekk ikkje lov fordi ham ikkje var meg. Dette hadde tatt tid, på grunn av åpningstidene til postkontoret og jobben hans. Eg var, på grunn av sjukdom, nødt til å ta taxi for å komme meg dit, og bad derfor om å utsette tre-fire dagar, til eg likevel skulle bruke taxi for å komme meg til behandling. Dette var i orden for det lokale postkotoret, men ikkje for kundeservice.
Eg har og opplevd at vi har bestilt oppbevaring av post under tre vekers ferie. Det betyr jo at hentelappen og duplikatet blei oppbevart av postkontoret. samtidig kom ei pakke som hadde hadde urimeleg lang leveringstid på grunn av fortolling. Denne blei returnert fordi han ikkje blei henta innen fristen. Eg måtte likevel betale gebyr til posten for fortollinga. Det er rart at dei ikkje er meir fleksible i ferietider.
"Utvidet hentefrist!
Pakker og registrerte brev innenlands som ankommer i tidsrommet 1.-17. juli blir ikke sendt i retur før 1. august, og kan hentes på postkontoret hele juli. Sendinger som ankommer etter 17. juli, vil ha sin normale hentefrist (14 dager)."
(Forøvrig ganske vanvittig at oppbevaring av post ikkje omfatter pakkar.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.