Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Noa Noa - reklamasjon & dårlig service

#1

Amelie sa for siden:

En av mine favorittbutikker tapte seg veldig på servicefronten i dag.
Dvs, dama var hyggelig og blid, og kunne ikke noe for disse reglene.

Saken var at jeg kjøpte meg noen fine gummistøvler i høst.
Jaggu la jeg ikke inn bilder av dem også, i dette forumet! ;)
De var altså fine og ganske billige, kr 369,-.
Men for noen uker siden merket jeg sprekker flere steder i gummien, og de lakk inn vann. Etter bare ca 5-6 mnd bruk.

Reklamerte i dag, og siden jeg ikke kunne vise kvittering, fikk jeg ikke pengene tilbake. Dette var helt forståelig - så jeg regnet med at jeg fikk tilgodelapp. Det skulle jeg få - MEN - jeg fikk kun 50% av SALGSPRISEN, og det var 199,-. Støvlene hadde visst vært på salg etter jeg kjøpte dem, og da kunne jeg altså bare få tilgodelapp på HALVPARTEN av kr 199,-.

Dvs jeg kunne få en tilgodelapp på kr 98,- isteden for 369,- som jeg betalte for dem, for noen mnd siden.

:mad:

Dama beklaget seg, men sjefen hennes (hun ringte) sa at slik var det, og slik var reglene fra Noa Noa Danmark.

Jeg har forsøkt å finne en kontoutskrift fra kjøpet, det kunne "reddet" meg, men dessverre har jeg nok kjøpt støvlene kontant, så da får jeg bare disse usle kr 98,-

Jeg syns dette var skikkelig dårlig!
Reklamerte etterpå på en såpedispenser hos Saape (pumpen var ødelagt), da fikk jeg uten spørsmål en tilgodelapp eller velge meg en ny til samme pris. Det er jo slik det skal være?

Hva synes dere? Hva sier kjøpsloven, tro?


#2

Ibidelma sa for siden:

Jeg ville nok gaatt videre med dette. Men om du har levert fra deg stovlene og tatt imot tilgodelappen, saa tror jeg egentlig at lopet er kjoert...
Ta kontakt med forbrukerraadet og hoer!!


#3

Tussa sa for siden:

Kjøpslova veit eg ingenting om, men dette er virkelig dårlig service. Og så dei fine støvlane dine da! :sukk:


#4

Pia sa for siden:

Jeg synes ikke dette var så rart. Butikken kan jo umulig vite om du kjøpte dem på salg eller før.

Forøvrig tror jeg ikke du har krav noe mer enn du har fått tilbud om. Tviler på at det i kjøpsloven er lengre enn 6 mnd reklamasjon på klær, og du har jo faktisk ikke kvitering for å stadfeste når du kjøpte dem.

Er enig i at gummistøvlene burde holde lenger altså, men tror som sagt du har fått den servicen du kan forvente.

Men at du skulle få tilgodelapp på 50% av beløpet ser jeg ingen logikk i. Enten hele salgssummen eller ingenting mener nå jeg.


#5

Nooria sa for siden:

En ting er jussen, men jeg synes det er så utrolig korttenkt å ha en slik praksis. Man blir jo ikke veldig motivert til å handle der igjen når sånt skjer!



#7

Muad'Dib sa for siden:

Jeg kjøpte engang et par gummistøvler på Exit til storebror. De sprekket veldig fort. Likevel gikk det flere måneder før jeg somlet meg til å gå tilbake med dem, men da fikk jeg også kjøpe noe annet for hele beløpet, uten kvittering eller noe ! Tror nok at hun hadde fått en del klager på disse...

Desverre tror jeg nok at jeg må gi Pia rett, sånn kjøpelovsmessigt. Og så tar forbrukerrådet vel ikke saker på under 500 kr. uansett.


#8

Amelie sa for siden:

Ja, det er den kontoutskriften jeg lette forgjeves etter ikveld.
Jeg har nok betalt kontankt. Skal ringe VISA i morgen og høre om de kan sjekke kontoutskrift for oktober-november. (Det funket da jeg skulle reklamere på et OTH-trekk jeg hadde kjøpt for over 1 år siden!)

Men altså - jeg kunne gått med på å få tilgodelapp på salgsprisen, altså kr 199,- - men som Pia skriver, hva er logikken ved at jeg bare kan få igjen halvparten av det igjen?

Smurfine: Jeg har satt igjen gummistøvlene der, med navn og telefonnummer (orket ikke drasse på dem frem og tilbake) - for å gå hjem og lete etter kontoutskrift uten hell. Så jeg skal tilbake og få en tilgodelapp, men kunne tenkt meg at den var på mer enn kr 99,-...


#9

Amelie sa for siden:

Ja, det er jo slik ekte service i forhold til reklamasjoner burde være.
Og en annen ting er at dama på Noa Noa faktisk sa at det partiet med gummistøvler var ikke av beste kvalitet... At neste sesongs gummistøvler var mye bedre... Det hjalp ikke meg noe!


#10

Amelie sa for siden:

Nei, jeg ble veldig skuffa og kommer ikke til å handle slike varer der igjen.
Jeg spurte damen om det var samme praksis når det gjaldt klær, eks. hvis jeg kjøpte en fin kåpe til over 2000,- som gikk opp flere steder i sømmene e.l., om jeg da kun fikk igjen halvparten av eventuell billigsalgspris.
Da var visst prosedyren en annen, når det gjaldt klær.


#11

allium sa for siden:

Hvis varen har mangel, skal du ha retting eller omlevering.

Det er ikke Noa Noas praksis som spiller noen rolle, men forbrukerkjøpsloven. At de ikke gir deg mer enn salgsprisen må vel være ok når du ikke har kvittering, men halvparten?


#12

nikki sa for siden:

Dårlig service,syns jeg:nemlig:


#13

Kaz sa for siden:

Kanskje du kan be om å få et par nye gummistøvler fra neste sesong?

Ellers er jeg enig i at det er en dum taktikk hvis en ønsker å beholde kundene sine.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.