Jeg har vært i kontakt med Telenors Kundeservice og de sier at deres kunder selv må melde om feil. De ber dere som har problemer om å ta kontakt med dem enten på Facebook eller Twitter. Forklar at problemet er at FP er tregt for dere som Telenor-kunder mens abonnenter hos andre leverandører ikke opplever problemer.
Kunder hos Canal Digital kontakter Canal Digitals kundeservice, si at problemet også gjelder andre som har Telenor som underleverandør.
Hvis mange nok rapporterer om feil så ordner de det kanskje.
Det er geografisk og det er variabelt hvilke områder og hvor mange som er påvirket. Så det er noe™ som skjer på veien gjennom Norge til FP-serveren i Tyskland.
Eg har Canal Digital og har ingen problemer med FP spesielt, men heile nettet dett ut innimellom og blir vekke i eit minutt eller to. Dette er nok eit veldig lokalt problem, for eg ser stadig at det står ein fyr frå Eltel og rotar med boksen som heng på veggen hos naboen. Han finn tydeligvis ikkje ut kva som er problemet.
Vi har det også slik, men ifølge mannen er det den trådløse ruteren som er problemet her. Men enten så har mange samme dårlige ruter som oss, ellers så er dette et annet problem med canal digital.
Hvis en av dere (ikke bare Telenor-kunder) som opplever problemer med heng eller at dere ikke kommer inn på FP kan spore med et verktøy som heter MTR (My traceroute) og sende meg resulatet av 1000+ pakker (hp at foreldreportalen), så vil det være til hjelp for å finne ut av dette.
Jeg skal ikke forklare hva MTR er, så hvis du ikke allerede vet det eller finner det ved kjapp googling så er det bare å ignorere det som står over.
Hvis noen av dere ikke kommer inn, så send gjerne en e-post med IP-adresse (til hp at foreldreportalen), så kan jeg forsøke å spore fra serveren og se om jeg finner feilen derfra.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.