Vi har hatt Sector alarm i noen år nå og jo lenger tid som går, jo mindre fornøyde er vi. I starten var det litt tull og tøys med falske alarmer hos oss, sånn er det jo å bli vant til noe nytt, men da ringte de prompte og vi fikk det avklart uten noe akkedering.
Nytt av dette skoleåret er at Storebror har fått nøkkel og alarmkoden og han er av og til sistemann som går og må skru på. Den første dagen hadde han glemt sykkelhjelmen sin og måtte gå inn igjen etter den og utløste alarmen. Den stoppet fort påstod han og vi hørte ingenting. Vi antok at han hadde misforstått og trodd at kvitteringslyden var en ordentlig alarm, men etter gårsdagen er jeg ikke lenger sikker.
Da kom nemlig Lillebror først hjem, noe som ellers aldri skjer, og ved en rekke uheldige omstendigheter hadde den ene verandadøren blitt stående ulåst. Den døren fant den lille ”forbryteren”, han gikk inn og ingenting skjedde. Vi har ikke bryter på den døren, men overvåkning opp mot taket slik at han skal ikke mer enn en meter inn i rommet før han blir ”sett”. Denne overvåkningsenheten dekker også selve alarmsentralen slik at det ikke skal være mulig å komme inn den veien og skru av hele alarmsystemet. Det fungerte altså ikke.
Han valset rundt litt og gikk så ned for å sette fra seg sekken på rommet sitt. DA gikk alarmen. Vaktselskapet ringte ikke på hustelefonen, det hadde vi sett da vi kom hjem, men de ringte mannen min. Han visste naturlig nok ikke noe og ba dem ringe meg. Min telefon var slått av fordi jeg hadde vært i et møte. I stedet for å sjekke om alt var i orden, slo Sector bare av alarmen, men de sendte altså ingen for å sjekke om det faktisk var innbrudd på gang.
Ti minutter senere kom jeg hjem og Lillebror vinket til meg gjennom vinduet. Jeg antok da selvfølgelig at noen andre var hjemme med ham og gikk inn uten å skru av alarmen, og siden jeg brukte en dør med bryter gikk selvfølgelig alarmen igjen. Jeg skrudde den av og ventet på telefon, men ingen ringte.
Etter nye ti minutter ringte jeg selv og lurte på hva i all verden Sector holdt på med. Ikke ringte de og ikke kom de enda det hadde vært to alarmer i løpet av 10-12 minutter. Jeg krevde at de skulle komme tilbake med en veldig god forklaring på dette her ellers ville jeg si opp hele avtalen, men foreløpig har jeg ikke hørt noe fra dem.
Ikke bare har de levert defekt utstyr, men de hverken ringer eller kommer når alarmen går. Hva i all verden er det vi betaler for egentlig? Jeg slites nå mellom å ville gå til avisene og å politianmelde dem for svindel. Kanskje begge deler. De har solgt både varer og tjenester som jeg faktisk ikke får og nå er jeg elgsint! :sur:
OK, det var en lang utblåsning. Er det noen som vil fortelle meg om selskaper dere har gode erfaringer med? Noen som holder det de lover. Sector skrøt på seg at de ville være på plass i løpet av fem minutter. :gal:
Jeg ville nok vurdert å bytte selskap, ja. Det virker jo som dere bare betaler for å ha skiltene på døra. (De skal visst virke avskrekkende, men likevel...)
Slenger meg med her. Vi har Nokas, for det var det som var her fra forrige eiere. Jeg er ikke fornøyd. Det er flere ganger noe feil med sensorene slik at vi enten ikke kan slå alarmen på eller som kommer det falsk alaram. Lav lyd er det og. Jeg våkner ikke av innbruddsalarmen.
Vi har Sector og klarer å utløse alarmen både i tide og utide. De har alltid ringt kort tid etter, og også kommet på besøk de gangene vi ikke har tatt telefonen. Kjedelig at det ikke funker hos dere da!
Sector vi også (både innbrudd og brannalarm). De ringer når både innbrudd og brannalarm går (leieboerne testa brannalarmen med svidd speilegg :humre: ). Den ene gangen vi var treige på å svare dukket vekter fra Securitas opp på døra (vet ikke om Sector har egne vektere - samma det for oss så lenge det følges opp egentlig).
Nylig hadde vi konkurrerende selskap på døra med billigere tilbud - men med trådløst system. Vi sa ifra til Sector om tilbudet vi hadde fått - og da satte de ned prisen på anlegget vårt. Vi har et litt eldre anlegg - men med trådbundne (kablede) detektorer og sentralt batteri. Liker egentlig trådbundet løsning - færre batterier som kan fjuske. Dessuten hadde vi egentlig ikke lyst på masse styr med demontering og nymontering av utstyr - så vi var veldig fornøyd med avslaget.
Vi har Sector, dei har ringd før eg rakk ringe og avmelde to gonger (ein brann, ein innbrot, begge falske), den tredje gongen (innbrot) rakk eg ringe først. I tillegg har dei hatt to utrykningar pga innbrotsalarm i arbeidstida.
Første gong ringde dei meg då eg var på veg til jobb, og tok deretter turen til huset for å sjekke. Fin sporsnø og ingen spor, så dei sjekka kun utvendig og ringte meg tilbake innan 20 minutt.
Dagen etter var det samme alarm, og då gjekk dei inn og sjekka. Då vi kom heim låg det ein lapp på bordet: "Årsak: flue i bev.detektor 2. etasje. Flue sluppet ut."
Trur eg skal følge Moias døme og få tilbod frå ein konkurrent også...
(Eit heitt tips om du bur ein stad utan gateadresse er å teste at selskapet veit kor du bur. Ein kollega på landet låste seg ute og måtte geleide vekter med nøkkel via telefon...)
Dette hadde jeg ikke vært fornøyd med Nenne. De skal holde det de lover, de skal ringe i henhold til avtale (det står i vår avtale hvilke telefoner de skal ringe i hvilken rekkefølge), og de bør ringe raskt. Dersom de ikke får avklart SKAL de rykke ut. Hva i svingende har man alarm for ellers?
Send de klage på epost, og be de gjøre rede for hva de selv mener de forplikter seg til i henhold til avtale.
Vi hadde Sector, og de sluttet plutselig å ringe oss de gangene alarmen ble utløst.
Vi sa opp avtalen, de skulle komme og hente utstyret sitt (for den nette pris av nesten 2000 kr), i løpet av mai.
Nuvel, nå har vi pusset opp og tatt ned det eldgamle utstyret selv og hengt det i en pose for avhenting.. Vi holder ikke pusten mens vi venter, for å si det slik.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.