Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Er jeg sær her?

#1

Trulte sa for siden:

Vi skal ha nytt kjøkken.
Vi fikk veldig god behandling i forkant på mail, og da vi kom opp og så oss rundt og ga detaljer til selger i butikken.
Jeg ble så ringt opp av en dame som etterlyste mangelfulle opplysninger. Hun sa det på en slik måte at jeg følte at JEG hadde gjort noe galt, og hun var litt lei. Hun var "hyggelig" deler av samtalen, men i størsteparten følte jeg at hun var utolmodig og jeg var litt til bry.

Så kom tilbudet. Da jeg svarte at dette var fint, men ønsket å vente med hvitevarer til vi har sett oss litt rundt.
Fikk til svar at da var det vårt ansvar at det passet standardmålene.
Jeg spurte hva standardmål og fikk dette svaret:

Det er jo standard 60cm mål.

Hadde hun skrevet Standardmålet er 60 cm. Men : Det er JO standard 60cm mål.
Det synes jeg er arrogant skrevet, ihvertfall i lys til hvordan hun var på telefonen og hvordan mailen var utformet. Kort og ufullstendig med skrivefeil og setninger med ... bak!

Men hva med høyde og dybde på de forskjellige tingene da, tenker jo også jeg.
Akk ja. Jeg er sikkert sær. Men når jeg skal kjøpe noe til nesten 100 000 liker jeg å bli solgt til av et veldig hyggelig menneske og ikke streve for svar og informasjon.

Jeg skrev mail til den andre jeg var i kontakt med før tilbudet og sa at jeg gjerne ville takke ja til tilbudet med forbehold om at jeg ble fulgt opp av en annen konsulent.

(jeg er sikkert også litt mer oppmerksom enn den vanlige mannen i gata på service i og med at jeg har vært leder for kundeservice i tre firmaer i ca 10 års tid, og er drillet i dette. Men jeg er også redd jeg er blitt FOR oppmerksom).


#2

Apple sa for siden:

Hvis du ikke hadde noen hyggelig samtale med henne synes jeg du skal be om en annen person. Du tilbyr deg jo faktisk å fortsatt bruke 100 000 på denne leverandøren.

Jeg ville garantert valgt noen som tok vare på meg som kunde, og ikke en som gir uttrykk for at du skal være heldig som får lov til å handle hos dem.


#3

Karamell sa for siden:

Var ikke samme kjøkkenrådgiveren vi hadde vel?? Hørtes likt ut.


#4

Canisa sa for siden:

Nei, du er ikke sær! Skal man bruke 100.000,- kroner så forventer man service og hyggelige selgere!


#5

kisha sa for siden:

Du er absolutt ikke sær. Det er mye penger som skal investeres.


#6

Mikkeline sa for siden:

Ikke sært i det hele tatt. Skal man bruke så mye penger, så bør god service være innbakt i prisen.


#7

Schnuppa sa for siden:

Ikke sært i det hele tatt. Jeg ville ha gjort akurat det samme. Med en slik holdning som hun tydeligvis har vil dere garantert oppleve kommunikasjonsvikt og forvirringer underveis. Håper dere får en ny og hyggelig konsulent som både kan yrket sitt faglig og det menneskelige. Service er viktig i et slikt yrke. Det er så absolutt ikke hver dag man bruker 100.000 kroner og en slik dame dere tydeligvis har møtt vil bare skape frustrasjon og tvil på om dere har gjort det rette.


#8

Pebbles sa for siden:

Blir så provosert av mennesker i serviceyrker som gir inntrykk av at jeg er til bry når jeg kommer for å handle! :mad:

Nei, du er ikke sær.
Lykke til med nytt kjøkken!


#9

dutte sa for siden:

Drittkjerring :mad: . Du vet sikkert når du får god service og ikke. Det høres ut som ikke i ditt tilfelle, og jeg hadde blitt sur. Ikke småpenger du er ute og rasler medl. Ønsker deg lykke til med nytt kjøkken i alle fall. Det er lov å si fra på en skikkelig måte.


#10

Trulte sa for siden:

ja, da er jeg spent på hva jeg får i svar! Får sikkert svar mandag.
Takk for alle hyggelige svar på at jeg ikke er sær :D


#11

Nooria sa for siden:

Nei, det er bra du gjorde som du gjorde! Jeg er spent på om firmaet legger seg flate og beklager.


#12

Nenne sa for siden:

Jeg er spent på å få høre hva slags svar du får. Jeg er helt enig i at de godt kan anstrenge seg littegrann i det minste når de skal selge for såpass store summer.


#13

Line* sa for siden:

Jeg er enig med de andre her.


#14

Adrienne sa for siden:

Når man bruker såpass mye penger på et produkt så bør man kunne forvente at man blir behandlet med vennlighet og høflighet.


#15

MissS sa for siden:

Selvsagt skal man kunne forvente service og høflighet, uansett om man skal bruke 100 000 eller ei. Det blir spennende å høre hva de svarer!


#16

Trulte sa for siden:

Nå er jeg bare sur.
Jeg fikk beskjed av kjøkkenleverandøren at det var greit at jeg skulle få en annen selger. Jeg venter jo selvfølgelig at jeg blir kontaktet innen et døgn av en annen selger som kan gå igjennom tilbudet. Istedet får jeg mail av samme selger ! som ber meg gi beskjed når hun kan ringe meg å gå igjennom tilbudet.

Jeg takket ja under forutsetning at vi fikk en annen selger (Jeg skrev skriftlig "under forutsetning"). Jeg skrev enda en mail og spurte om det var en misforståelse og fikk til svar:
Hei igjen!
Kjøkkenet med montør er allerede reservert til uke 34, dvs rundt 20.- 23. august et sted.
Jeg har ikke prøvd å stopp eventuelle mailer hos xxxx, og synes heller ikke det er nødvendig.
Du blir kontaktet for en avtale i neste uke med en annen selger. Denne uka har vi ikke nok ledig kapasitet. Håper det er ok.

Nei, det er faktisk ikke ok at de tar min misnøye så lite alvorlig at ikke de engang snakker med selger, og heller ikke kontakter meg før NESTE uke.
Så jeg skrev tilbake:
Hei

Nei, dette er nok desverre ikke "ok" for oss. Vi var såpass misfornøyde av behandlingen at vi takket ja under forutsetning at vi ble kontaktet av en annen selger. At kontakten med forrige selger ikke er stoppet samt at ikke vi er kontaktet av ny selger som jeg ba om betrakter jeg som et brudd på forutsetningen.
Avtalen er derfor ikke gyldig. Om vi likevel skal bestemme oss for dere, så vil vi ta kontakt.

Mvh
.......


#17

Divine sa for siden:

Du er min type dame, Trulte! :highfive: Jeg kjenner jeg fråder bare jeg leser det siste innlegget ditt. Jeg synes den siste mailen din var knakende bra, og jeg håper de etter hvert skjønner at de har tabbet seg ut. " ... synes heller ikke det er nødvendig." :eek: Makan.


#18

emm sa for siden:

Det er godt å se at noen tar tak i slike slappfisker. Jeg har også jobbet med salg i mange år, og vet at man føler man kapper både armer og bein i prosessen for at kunden skal bli fornøyd. Men det er faktisk en del av jobben!


#19

Trulte sa for siden:

Thank you ladies:D

jeg fikk dette svaret fra kjøkkenleverandøren:
Det er forstått.
Jeg beklager at det gikk slik og håper dere kontakter oss likevel.
Hvis ikke, ønsker jeg dere lykke til!
[font=Arial][/font]
Med hilsen
[font=Arial][/font]
[font=Arial][/font][color=navy][/color]
[color=navy][/color]
Så NÅ skal Trulte og gjengen ut på kjøkkenshopping hos andre. En god ting kom ut av det da, vi har jo et ferdig tegnet tilbud vi kan bruke som utgangspunkt for å vise hva vi vil ha til andre.


#20

TBM sa for siden:

Virker som dama har skjønt noe... Håper hun bruker den lærdommen til å gjøre en bedre jobb neste gang. Hun bør ikke miste for mange 100 000,- salg!


#21

Sitron sa for siden:

Jeg syns ikke den siste mailen der viser noen form for forståelse i det hele tatt. Good riddens til slike. Håper dere finner drømmekjøkkenet et annet sted.


#22

Canisa sa for siden:

Enig med Sitron!
Sjefen burde ringt deg, lagt seg skinnflat og tilbudt dere ny selger på flekken. Lykke til med kjøkkenshoppingen Trulte!


#23

Lykken sa for siden:

Jeg synes den siste mailen viser at de egentlig driter i om de mister dere som kunde. De virket ikke spesielt lei seg eller la seg flate, og dette har jeg også hørt fra andre, at de kan være arrogante hos kjøkkenleverandører som uansett selger nok.


#24

Trulte sa for siden:

Ja, de snakket hele tiden om at de ikke har kapasitet, det er lang leveringstid, overopphetet marked.
Skikkelig salgstriks.


#25

Billa sa for siden:

Sånn er det i en verden hvor det bygges nytt, pusses opp og handles inn uten begrensninger, og de fleste kjøkkenleverandører knapt har anledning til å ta seg av alle som skal kjøpe kjøkken.

Jeg bare venter på cracket som gjør at de som har gitt god service overlever, mens de som gir **** i potensielle kunder, plutselig opplever tørke på dørstokken. Vi kjøpte selv kjøkken for et år siden, og har fortsatt en underskapsmodul stående i garasjen som leverandøren nekter å ta i retur. Konsulenten målte FEIL LENGDE på veggen, og i etterkant har hun påstått at vi sa vi ville flytte den ene bæreveggen for å få plass til 10 cm mer skuffseksjon... Særlig...


#26

Pelikan sa for siden:

Jeg hadde også byttet til en annen kjøkkenleverandør. Hvis de ikke skjønner hva service er, så har de bare godt av å tape salget.
Håper dere finner det kjøkkenet dere ønsker dere:)


#27

Trulte sa for siden:

Det verste var at mine foreldre var strålende fornøyde med servicen. De var nok veldig heldige med sin selger.

Vi får ta en tur på Kvik og sørlandskjøkken i helga.
Styr unna Strai kjøkken jenter...


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.