Jeg ble akkurat oppringt to ganger på rad av et +44-nummer. Forbindelsen ble brutt i det jeg svarte på henvendelsen begge gangene. Fem minutter senere mottok jeg følgende melding fra samme nummer:
Et kjapt oppslag på forbruksoversikten på "Min side" på Telenor, viser at jeg har blitt trukket 29,– for "Tjenester levert av andre enn Telenor" denne måneden, men det står ikke dato, så jeg er usikker på om det er trukket i dag. (Det kan være helt greie ting som er trukket også; jeg husker ikke om jeg har betalt noe annet med telefon denne måneden.)
Så da lurer jeg på: er dette et klassisk mobiltelefonsvindeltilfelle, eller er det noen som vil lure fra meg e-postadressen min?
Jeg tenker det koster 750 kr eller en annen svimlende sum å sende sms tilbake til det nummeret, og at mailadressen de ber om bare er for å ha en grunn til å be deg svare. :nemlig:
Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at dette er svindel. Om ikke annet så er "har aldri kjøpt lodd i UK Lottery en god indikasjon" på det. Jeg bare lurer på typen svindel.
Forrige fakturaperiode går tilbake til 18. august hos meg, så det er så langt tilbake det kan være. Ellers takk for tips.
Jeg har også vært borti +44 nr. Der var det ei dame som snakket, som for det første ikke kunne norsk, men hun var også helt elendig i engelsk....... har siden da aldri svart på 44 nr. hvis de har prøvd å ringe til meg...... har vel skjed en gang etter det.